uusi pyristelijä

Hei kaikki, aikani lueskeltua (pari vuotta) kirjoitan. En edes jaksanut lähteä pelleilemään vähentäjien joukkoon kun tiedossa jo on ettei se onnistu. HIstoria lyhyesti, alkon käyttö repesi aviokriisin myötä 5v sitten ja jäi päälle, ongelman tiedostanut oikeasti jo vuoden, viime syksynä kävin aa:ssa josta sainkin tsemppiä ja dokaaminen on satunnaista. Mutta kun se jää aina päälle, en pysty lopettaa yhteen päivään. Nytkin ihan karmea krapula ja en tiedä miten selviin. Tosiaan nykyään juomiskertojen välissä saattaa olla toista kuukautta mutta katkasu ei vaan onnistu normisti :frowning: Eli pakko lopettaa kokonaan ,mistä te muut ootte saaneet voiman? Halu on kova koska olen jo maistanut raittiin elämän etuja pitkillä selvillä putkilla.

Moi ja tervetuloa palstalle!

Ensinnäkin on hieno homma, että olet tiedostanut itse, ettei homma oo sun hanskassas. Tai ettei kohtuukäyttö onnista, vaan on oltava kokonaan raittiina. Tahto olla raittiina lähtee omasta päästä, ei kukaan voi sitä sinne pistää. A-klinikka voisi olla hyvä paikka aloittaa, tutki mitä kotikunnallasi on tarjota. Itse en liioin voi kohtuukäyttää, enkä edes satunnaiskäyttää, koska homma lähtee lapasesta. Viimeinen putki tais kestää vuoden. Kun alkoholi lakkasi helpottamasta ahdistusta ja pikemminkin lisäsi sitä, totesin että mun viinat on juotu. Käyn päihdesairaanhoitajan juttusilla kerran viikossa ja minusta siitä on ollut hyötyä. Toivottavasti tällä kerralla kykenen pysymään raittiuspäätöksessäni, vaikka välillä vaikeaa on.
Täällä palstalla meitä on kaikenkarvaisia, niin kuin oikeassakin elämässä. Lue ja tunnustele mikä on sun juttus, osallistu keskusteluun jos siltä tuntuu.
Voimia raittiiseen päivään!

Juu omasta päästä kaikki lähtee, ja sen takia vituttaakin miks pitää olla niin pässi että hakkaa päätä viinan takia seinään. Toisaalta oon tyytyväinen että juominen ei edes ole jokakuukausista mutta sitten kun dokaan niin kaikki menee päin pyllyä ja vähintään sen 2-3 päivää… Nyttenkin 2 päivän saldona että mies uhkaa erolla.

No sitten varmaan pitäisi asialle jotain tehdä, eikös? :wink:

jees ‘jotain’ pitää tehdä, lopettaa alko. Miehen motiivit ehkä omituiset, petaa omia vajavaisuuksiaan kun mulla tämä ongelma mistä voi räpättää. Ja juu, myös mies osaa räpättää :smiley: Mutta päällimmäisenä haluan työstää tätä ongelmaa itseni takia. Se viimeinen alkustartti tarvitaan.

Mä kävin syksyllä aa:ssa, koin sen ehkä jotenkin etäiseksi. Olen ujo jo isossa ryhmässä epäsosiaalinen, kokouksissa piti mennä salin eteen puhujapönttöön mikrofooniin kertomaan. Ei mun juttu, mutta sain sieltä hyvän tukihenkilön ja se tuki ja kannustus oli ihan huippua. Luin myös sen ‘ison kirjan’. Ihan hyvä, aa kyllä tuki mua raitustumisen ensiaskelilla.

Mitä noi kevätpäivät on, missä ne pidetään? Aa:n pikkujouluissa kävin fiilis oli hyvä, ihan kuin ruotsinlaivameno mutta ilman viinaa :slight_smile:

AA:n lisäksi suosittelen sinulle…

-Osta ihonmyötäiset trikoot ja toppi
-Osta aerobic-kengät
-hommaa kuntosalikortti…

Käy jumpissa,spinningeissä ja muissa… + muista harjoitella myös seksikäs Spagaatti;o)

Hahaa oot ihan hassu, repesin täällä :smiley:
Joo salihistoria on pitkä ja tanssinutkin olen :smiley: Seksikkääseen spagaattiin en kyllä taivu, entä itse?

Spagatit ovat naistenliikkeitä… Niitä on kiva katsella kuntosalilla… Naisen tekeminä siis…yksi kuntosalin suola… Raittiuteni mahtavia puolia oli se että vuodessa mä treenasin kroppani tositiukkaan kuntoon ja naisten katseita kerään rannalla… (aaah…kohta se aika alkaa taas)… :mrgreen: Toinen mukava puoli on se että juoma-aikojen muutaman satasen auto on vaihtunut usean tuhannen tuning-autoon sekä mulla on myös harrasteautoklassikko…

Oot ihan mahoton, mikä vois olla epäeroottisempaa kuin hikinen äijä vetämässä pitkää sarjaa naama punasena salilla. Mutta niin perusmiestä, ukko elää kehulla :slight_smile:

Tosta sais hyvän siiman taas täysraittiuteen, pari ystävää otan mukaan :wink: Mies meni mutta ei väliksi. Kiitos Hannu infosta!

Tervetuloa palstalle ja lopettelemaan N77. :smiley:
Kyllä se voima lopettamiseen jostakin löytyy, kun on sille asialle avoin ja tosissaan haluaa raittiutta. En voi sanoa mistä, kun siitä tuppaa olemaan miljoona eri versiota. Eikä ulkopuolisen vastaus sinua tyydyttäisi kuitenkaan, ihminen on vähän sellainen, että haluaa itse löytää ja keksiä. Vaikka sitten sen pyörän tuhannen kerran. :smiley: