uusi lopettaja

Viikko on mennyt raittiina,olo on hyvä mutta hermostunut,ajatukset kulkee kuin vuoristo rata,jospa sitä vielä joskus kohtuudella vaikka sisimpäni tietää ettei kannata. En ole koskaan osannut elää niin sanotusti tätä päivää ,ajattelen menneisyyttä ja mietin tulevaa.Henkiseen pahaan oloon on ollut lääkitys jo viisitoista vuotta ja sitä on ruokittu viinalla. Kova on halu raitistua koska tiedän että mulla menee muuten järki jos entinen touhu jatkuu.

Kiitos kaikille minua tukeville nyt ja eteen päin ja Hyvää itsenäisyyspäivää,T.Mitta täysi

.

Kyllähän tuo on ollu tiedossa viina ja lääkkeet. Mutta ylihuomenna on aika psyk. sairaanhoitajalle ja päihde lääkärille minä otan ne antabukset että itse tietää ettei voi juoda vaikka mielitekisi.ja luulenpa että minun masislääkkeet käyvät turhiksi vuosien saatossa mutta se on jo eri juttu se ensin pahin ongelma alta pois.

.

Hei kaikille, lopettamiseen liittyen pitääkö paikkaansa, ettei voi saada Antabusta, jos on nikkeliallergia? Olen saanut tästä vähän ristiriitaista tietoa, lekuri sanoi, ettei haittaa, päihdeneuvojan mukaan oi olla este ja jostain luin, että saattaa aiheuttaa pahoja maksavaurioita, apua! Voiko allergian asteen testata jotenkin esim. verikokeella?

Enpä ole kuullut tuosta allergiasta,tänään sain itse antabukset ja maksa arvoja seurataan käytön aikana verikokein lääkärin mukaan hän on määrännyt satoja antabus reseptejä ja vain muutamalla ollut kohonneita maksa arvoja olen käyttänyt ennenkin ilmeni lievää päänsärkyä ja hengitys haisi helkkarin pahalle suu hygienia onkin tärkeää lääkkeen käytön aikana. mutta se on pientä mitä viina saa aikaan.

Hei,
Hienoa että aloitit Antabukset. Paljon harvemmin ne maksa-arvot niillä nousee kuin viinaa juomalla. Ja suuhygienia on tainnut juoma-aikana unohtua itse keneltäkin, ei edes harja osunut suuhun. Täysissä vaatteissa ja meikeissä vajaa vuosi sitten silloin olin kaatunut tai kannettu sänkyyn. Sen kadonneen kengän (jos joku sitä vielä muistaa) heitin kesällä roskiin.
Vieroitusoireet kestää aikansa ja menevät ohi. Ajatukselle, jättäisikö Antabukset ottamatta ei kannata antaa ajatuksen hiventäkään. En ole niitä käyttänyt, mutta todennäköisesti olisi tuota pelaamista ollut. Viisaammat tässä asiassa neuvokoot. Ei muuta kuin lisää raittiita päiviä, pidä mielessä tuo ajatus, ettet tarvitse enää viinaa paetaksesi pahoja oloja. Ne tulevat ja menevät, kestävät välillä kauankin kuten minulla. Mutta paskempaa fiilistä ei näiden pian 11 kk:n aikana ole ollut, kuin oli herätä muistamattomassa tilassa hotellihuoneessa. Otettuani sen yhden lasillisen (ja monta sen jälkeen) lähes kahdeksan vuoden raittiuden jälkeen. En suosittele kenellekään.

Tsemppiä tälle päivälle ja tulevalle :smiley:

Onpa mukava lukea noin kannustavaa viestiä. Kahdeksan vuotta tuntuu pitkältä ajalta mutta ihmis elossa aika kulkee nopeasti.Kyllä minäkin haluan onnistua ainakin on kova tahto tällä hetkellä en kaipaa sitä alakuloa ja henkistä tuskaa ryyppäämisen jälkeen.antabusta suuhun ja lenkille.

.

Hei,

Vanhapieru, Löysit minun kenkäni, siis askeleen. Aallokoltakin on ehkä joskus kenkä hukkunut ja muiltakin. Joltakin jopa housut. Harmi vain, että tuo yläsavosta löytynyt kenkä ei ollut minun, kun se ei ollut säärystinmallinen :frowning:

No en ikinä laittaisi enää noita kenkiä jalkaani, olisipa se toinen löytynyt tai ei. Tuskin minulle kukaan prinssi sitä olisi tuonutkaan. Olin näet aika hirvittävä näky herätessäni aamulla. Hyvä kun meni molemmat. Seuraaviin pippaloihin, jotka ovat siis tasan vuosi entisestä aion ostaa uudet kengät. Mutta juhlat jätän väliin ja samoin kuohuviinin. Aikomukseni on näet juhlia vuoden uutta raittiutta tuolloin.
Onpa taas ollut hyvä palauttaa tuo tilanne taas mieleen, kiillotella vähän takapeiliä. Nyt hieman naurattaa, mutta ei silloin todellakaan. Harmittaa, kun menin masennuksen uumenissa vetäisemään sen tekstini pois, onhan siellä onneksi joitakin lainauksia jäljellä.
Anteeksi mittatäysi, kun tuli kommentoitua tällaisia kenkäjuttuja ketjuusi.

No niin kaksi viikkoa oltu selvin päin eikä harmita yhtään,mieli teko alkaa pikku hiljaa hiipua paitsi eilen oli halu juoda mutta onneksi on antabukset estämässä sortumista,viikko vielä sairaslomaa sitten töihin saa muutakin ajateltavaa kuin viina.Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa liikaa murehtimatta.

niin juipoo.

Oli tänään se terapia päivä keskusteltiin menneistä mistä tämä juominen voisi johtua, ka en tiijä tuota kun on hyvä olo pikku pienessä tai sitten isommassa.Pikku hiljaa tässä ajattelee muutakin kuin alkoholipitoisia juomia humaltumista.Ei muuta kuin antabusta pitää ottaa ja keskittyä muuhun olennaiseen,muuten olo on aika virkeä ja helpottunut kun tietää ettei krapulaa ole tulossa.
Annoin pirulle pikku sormen mutta ei ehtinyt viedä koko kättä :imp:

No niin kolmeviikkoa takana ilman viinaksia kiitos siitä terapialle,tahdolle,antabukselle.
Eilen oli serkun 50 vuotis juhlat juomaa virtasi eikä varmasti loppunut kesken, olin autolla katselin ekaa kertaa sitä touhua selvänä ja eipä kylläkään käynyt kateeksi :laughing:
Vaan eipä tässä muuta kuin lenkille ja aamulla töihin viidenviikon sairaus loman jälkeen.

Empä sano muuta kuin sydämestäni siteeraan suuresti ihailemaani Gordon Ramsayta: Congratulations. Well done! :slight_smile:

Joulun aikaa ja selvin päin ties milloin viimeksi,hyvillä mielin hautuu maalle ja aaton hartauteen eipä ole tullu käytyä kirkossakaan en edes muista nyt on aikaa ja herää mielenkiinto muihinkin asioihin kuin viinaan tunnen olevani sosiaalisempikin kuin silloin läträämisen aikana enkä ole stressaantunut ja hermot kireänä kuin ennen kaikin puolin parempi olla raittiina.
Uusi vuosi tulee enpä ota paineita juhlikoot muut alkoholin kanssa kuka nyt juhlii niin,näin mennään tulevaa vuotta kohti terveempänä ja toivottavasti onnellisempana ilman kuningas alkoholia…

Hyvästi vuosi 2011…
Tervetuloa vuosi 2012…
Terveppä hyvinkin ei krapulaa ei morkkista,entisiä aikoja muistelen vähän surumielellä mitä viina persoona sai minulle aikaan ,onhan niitä vastoinkäymisiä raittiinakin mutta helpommin niistä selviää ilman viinaa joka vain tuntui pahentavan asioita ja niinhän se tekikin nyt selvänä 1,5 kk olen energisempi ja huomattavasti paremman tuulinen ja jaksan paneutua tähän ylipaino ongelmaan tosissani -10 kg ensi kesään tavoite.
Vaikka kyllähän tuo vielä kummittelee joskus varsinkin viikonloppuisin tuo viinan :smiling_imp:
Mutta ei anneta periksi siispä näin jatketaan eteen päin.
Kaikille lukijoille hyvää ja raitista vuotta 2012 :exclamation: