Heippa kaikki
Olen 29-vuotias nainen ja juonut todella runsaasti pian 15 vuoden ajan. Katkoja, kuntoutuksia, terapiaa jne. on suht nuoresta iästäni huolimatta kerääntynyt kymmenittäin vuosien aikana. 18-vuotiaasta saakka jokainen opiskelupaikka ja työsuhteeni on loppunut itseni tai työnantajan toimesta juomiseni vuoksi. Viimeiset kolme vuotta olen juonut lähes tauotta, kunnes eilen aamulla lopetin tilanteessa jossa en enää jaksanut pysyä hereillä yli 4 tuntia vuorokaudessa. Toivottavasti tämä on nyt lopullista ja pystyn löytämään todellisen motivaation olla juomatta.
Seuraava viikko menee luultavimmin siihen, että saan itseni edes jotenkin kuntoon (omana lääkityksenä bentsoja). Toisin sanoen uskon nukkuvani koko tulevan viikon. Mutta mitä sen jälkeen? Mitä juomisen tilalle? Minulla ei ole harrastuksia eikä raittiita kavereita. En myöskään osaa olla paikoillani ollessani selvänä, esimerkiksi en osaa katsoa tv:tä yhtäjaksoisesti yli 15 minuuttia, jollei ole pulloa kädessä. Asun yksin, joten pelottaa jo valmiiksi, kuinka jaksan kaiken sen piinan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan jos (ja kun) pysyn selvänä.
AA on käynyt mielessä useasti, ja tietääkseni sitä kautta voisi saada niitä raittiita ystäviä, mutta toisaalta en ole yhtään uskovainen, enkä koe että AA voisi olla ratkaisu ongelmiini. Olen myös kovin ujo, joten en helposti tutustu uusiin ihmisiin, saati kerro henkilökohtaisia asioitani heille. A-klinikan olen todennut ajat sitten täysin turhaksi, joten sieltä en enää lähde apua hakemaan. Mikä neuvoksi, mistä lähden hakemaan apua tilanteeseeni? Selviän takuulla tulevan viikon verran ilman alkoholia, mutta tiedän jo valmiiksi, että kun olen ns. kunnossa, iskee taas juomahimot päälle…