uusi kirjoittaja

Moi, olen toivoton, takana 15v väärinkäyttöä, mikä on Avominne, ja maksaako jne.?

Hei Leppis ja tervetuloa foorumille. Ihana nicki sulla. :slight_smile:

Avominnen nettisivut avominne.fi varmaankin antavat paljon informaatiota, ja parhaiten asiat selviää olemalla sinne yhteydessä.
Anyway siis avohoitoa kyseessä, jonka kohderyhmää erityisesti työelämässä olevat alkoholiongelmaiset. Kaikki hoito maksaa, ja yksityisille voittoa tavoitteleville hoitopaikoille ei juurikaan saa kunnan sosiaalitoimen maksusitoumusta. Näissä hoidon maksavat yleensä asiakkaiden työnantajat hoitoonohjausten kautta, tai asiakas itse.

Ihan vastaavanlaisia hoitoja toki on kunnan ja kolmannen sektorin järjestämänäkin, ja niihin voi saada kunnan maksusitoutumuksen. Esimerkiksi Kalliolan Avomylly. jonka nykytilanteesta en kuitenkaan ole ihan varma, miten pyörii vai pyöriikö laiskaan. kalliola.fi/Paihdepalvelut/k … mylly.aspx

Hyvia avohoitoja on myös H:gin Diakonissalaitoksella, kuten esim. Kääntöpiiri.

Mutta hei Leppis, jos sulla on vakava päihdeongelma meneillään ja olet tosiaan toivoton, avohoito ei välttämättä ole tarpeeksi tukeva ensi alkuun. Sillon kannattaa tsekata mahdollisuus laitoshoitoon, ja niitäkin on tosi hyviä! (ja valitettavasti myös ei niin hyviä, heh).

Moi ja tervetuloa foorumille! Omakohtaisesta kokemuksesta ja lämpimästi suosittelen Myllyhoitoa tai vastaavaa minnesota-mallin laitoskuntoutusta, omalla kohdallani tuo teki ihmeitä vaikka toki rankkaa olikin. Intensiivisessä kuntoutuksessa pääsee irtautumaan vanhoissa toimintamalleissa kiinnipitävästä ympäristöstä ja keskittymään ongelman ytimeen todella. Minulla kotikaupunki maksoi kuukauden perushoitojakson ja keskiviikkona alkavan viikon intervallijakson Myllyhoidossa Kalliolan klinikoilla Nurmijärvellä. Käytännöt tosin vaihtelevat kunnittain, mikä on todella valitettavaa.

Tsemppiä kovasti!!!

Tervetuloa mukaan, Leppäkerttu. :smiley:

Suurkiitos teille, olette menossa ihania!!!

Siis olette ihania, Tää känny temppuilee…