Uusi elämä

Never heard kostiapää tai kuivapää. :astonished: Missä tollaset on?

Me ollaan pääkaupunkiseudulla. Mun tietämillä katkoilla ollaan ihan samalla osastolla alusta loppuun, alkuvaihe promilleissa tai muissa aineissa missä kunnossa nyt kukin sisään tulee, sitten pään selvitessä pelkästään osaston omissa lääkkeissä eikä lopussa toivottavasti enää niissäkään.
Tavallisella alko-katkolla hoito on yleensä alle viikon, huumekatkolla 2 viikkoo.

Sen jälkeen oisi suotavaa hakeutua johonkin pitempään jatkohoitoon (mieluiten lääkkeettömään) tai ainakin avohoitoon (joihin voi laskea myös vertaisryhmät yms toiminta) , mutta ehkei Drettiein kannata vielä kiirehtiä asioiden edelle, vaan saada nyt vaan juominen poikki ja pieni huilitaukko jolla miettiä asioita.

Moi
Suomen Texasissa :wink:
Tv. Tuppi

Stadissa on kaksi suljettua katkoa. Toinen Hangonkadulla ja toinen Mechelinin katu 46 A 4.krs.
Avokatkoja on melkein kaikissa terveyskeskuksissa.

On myös Diakonissalaitoksen huumevierotusosasto Munkkisaaressa, jonne tosin tarttee lähetteen ja se on etupäässä huumeriippuvaisille.
Nuo A-klinikan katkot varmasti hyvä alkoholistille jonka pääpäihde alko. Oon itte ollut asiakkaana Espoon A-klinikan katkolla joskus vuonna miekka kivessä, ja tykkäsin että hyvä hoito. Ei tosin hirveen suljettua, koska alkokatkolta pääsee liikkumaan ulkosalle päivisin ittekseenkin, kunhan puhaltaa takas tullessa.
Huumevierotuksessa ollaan oikeesti suljetulla, eikä ulos pääse ilman “vartijaa” eli valvovaa henkilökuntaa.

Katko täysin avohoitona sensijaan arveluttaa. Voiko pahassa kierteessä katkasta dokaamisen omassa himassa jossa dokannutkin, pelkästään sen turvin että saa hieman bentsoja paperipussissa mukaan kotiin ja ohjeistuksen tulla käymään seuraavankin päivänä. :question:

Jepu, täällä taas. Olen nyt pitänyt muutaman päivän breikin alkosta ja selvinnyt krapulasta jäljellä olevien bentsojen avulla. (oxamin 15mg). Krapula sen sijaan vaan jatkuu edelleen, ei pahana mutta kumminkin. Päätin että maanantaina tohtorilta kysyn näitä lisää, onkohan miten fiksu idea? Vai miten helposti näihin bentsoihin jää koukkuun?

Hakeudu hyvä mies pitemmälle katkolle tai laitoshoitoon. Muutama alkoton päivä ei saa sun päätäsi vielä kirkkaaksi, sä tarvitset minusta pitemmän breikin.

Nyt just noi bentsot ei ole sun suurin ongelma, mutta jos jäät ‘kotihoitoon’ niistä voi tulla.
Voimia!

bentsoista on varmaan paljon juttua soikanteleen kirjoituksissa,en nyt
muista varmaksi otsikkoaan,viinapirun teloitus taisi olla,
oletko harkinnut voivasi käydä aa-ta kokeilemassa,joukossa paljon
myös nuoria,ei maksa mitään,ei ole mitään vaatimuksia(kuin halu lopettaa juominen),
ei tarvitse sitoutua mihinkään, voi lähteä pois, jos siltä tuntuu,ei vaadi uskomista mihinkään,
;helsingissä noita ryhmiä monia tänäkin päivänä,suosittelen tutustumaan.

Niiih, komppaan edellisiä kirjotuksia ja sanosin että bentsoihin jää koukkuun keskimäärin nopeammin kuin viinaan. Mutta kaikkihan on yksilöllistä, eikä oksatsepaami oo niitä vahvimpia bentsoja. Ylipäätään tuontyylisiä pillereitä ei kuitenkaan suositella pitkäaikaseen käyttöön juurikin niiden addiktipotentiaalin ja nopeesti kehittyvän toleranssin takia.

Itse söin Diapamia ja unilääkkeitä kausittain vuonna 2007, sekä laillisesti katkolla että laittomasti kaverilta ostettuna, enkä jäänyt koukkuun enkä saanut vierotusoireita lopetettuani ne. Mutta älkää tehkö niinkuin minä tein vaan tehkää niinkuin… minä en sano. :smiley:

Hyvä jos drettiei olet kummiskin saanut dokaamisen poikki. Alkoholin pahimmat vierotusoireet helpottaa kyllä yleensä 3-4 päivässä, ja pitkäkestosemmatkin oireet (unettomuus, hermosto-oireet) parissa viikossa ilman lääkkeitäkin.

Parempaa ja kirkkaampaa alkavaa viikkoa! :slight_smile:

Moikka
Juu, jää niihin bentsokoukkuihin kiinni. Mutta myös minulla ei ole oikeastaan ole koskaan ollut vaikeuksia niiden
lopetuksessa. Ne ei oikeastaan hirveesti edes vaikuta. Ainoastaan Xanor joka on hyvin lyhyt vaikutteinen sitä piti ajaa alas pidempään joskus vuonna jotakin.
En tietankään suosittele mitään nappuloita, aika yksilöllistä näyttää olevan tämäkin
Tv. Tuppi

Kiitos vastauksista.
Tosiaan, hain lisää sairaslomaa, en pyytänyt bentsoreseptiä. 1 pilleri jäljellä ja se riittää.

8.pv ilman alkoholia. Olen tässä miettinyt että mun dokaaminen johtuu siitä ettei ole tekemistä. Jos on vapaapäivä niin herää 12 ja miettii mitä sitä tekisi. No kaljaa kaupasta ja kaikki on hauskaa.
Mennään kavereiden kanssa bisselle,jatkoille ja ties mitä vielä. Kaikkeen liittyy alkoholi, vaikka ei ketään ole mikään “spurgu”. Nyt selvinpäin sen vasta huomaa kun käy vain salilla,lenkillä ja muuten istuu himassa.
Tällä hetkellä en oikeastaan löydä muuta tekemistä näin selvinpäin kuin yhden tytön kanssa hengailu.
No kai se pitää vaan kestää ja ehkä joskus itsekkin pystyy alkoholin kohtuukäyttöön.

Alkoholista ‘poisopettelemiseen’ liittyy tottakai se, että keksii itselleen mielekästä tekemistä. Onko sulla sellaisia juttuja, joita olisit aina halunnut tehdä, mutta et ole koskaan kännäämisen tai siitä toipumisen takia voinut tehdä?

Tuon muun tekemisen etsiminen on parhaimmillaan kuin seikkailua. Vähän niin kuin aikuinen ihminen palaisi siihen joutilaaseen lapsuuden tilaan “ei oo mitään tekemistä”, ja pakko sitten kehittää sitä jotain hauskaa leikkiä.

Kahdeksan päivää on hieno alku! Jos oikein muistan, noilla hujakoilla minulla pyöri vielä jonkun verran niitä fyysisiäkin vieroitusoireita, sen jälkeen alkoi helpottaa.

Pidäthän auki takaportin myös ulkopuoliselle avulle?

Erittäin hyvin sanottu siellä Metsässä, Tähtenä :slight_smile:
Aikaa ja energiaa jää käyttöön ihan huikea määrä kun juominen kaikkine lieveilmiöineen poistuu kuviosta. Sen voi käyttää itseensä tutustumiseen ja omien haaveittensa toteuttamiseen.

Mä sain kans inspiksen tuosta Metsätähden visiosta. Oon juuri käynyt ensimmäistä kertaa juttelemassa alkon käytöstä ammattilaisen (siis hoitopuolen, ei käytön) kanssa ja sovittiin, että olen kärkeen jonkin aikaa kokonaan juomatta. Nyt jo tuntuu, että mitä hemmettiä sitä keksii päivien täytteeksi. Työtäkään ei voi koko aikaa tehdä, harrastus liittyy työhön ja urheilla voi max 2 krt päivässä…

Taidankin alkaa ihan keksimällä keksimään “leikkejä” :slight_smile: