Uusi elämä

Tervehdys.
Jonkun aikaa jo lukenut juttuja täällä ja hyvin samanlaista tarinaa löytyy kuin itselläni, niin piti rekisteröityä.

Tässä yrittänyt laittaa ajatuksia järjestykseen sumeassa päässäni, mutta yksi ajatus on kirkas, nimittäin se, että nyt on mun ja alkoholin aika lähteä eriteille.
Elämään täytyy saada jotain muuta sisältöä kuin alkoholi.
Tää on alkanut mennä siihen, että töiden jälkeen tölkki auki ja tissuttelua ilta sohvalla istuen ja sama juttu seuraavana päivänä.

Heips Kobe.
Nyt olet hyvän päätöksen tehnyt.

Hieno homma! Toivottavasti saat myös tukea päätöksellesi ympärillä olevilta ihmisiltä / ammattiavulta. Sitä tarvitaan.

Täällä sama juttu. Viides raitis päivä menossa.

Miten sulla on mennyt? Mulla on nyt päivä nro 11 selvinpäin. Väsyttänyt on hirveesti.

Moi. Ei kovin hyvin kun suoraan sanotaan, mutta uusi yritys taas.
Kerron tässä yhen jutun joka avasi silmiä.

Join taas eräänä perjantaina tyypilliseen tapaan olutta ja katselin tubea.
Seuraava muistikuva on aamusta, herään sängystä ilman mitään muistikuvaa illasta. Olin käynyt kaupassa ostamassa lisää juotavaa ja sipsejä. Ei mitään, siis ei yhtäkään muistikuvaa siitäkään, enkä edes juonut kovin rankasti, on mennyt paljon suurempia annosmääriäkin kurkusta alas.

Pelästytti toden teolla, koska mulla ei ole koskaan pätkäissyt muisti tolleen, että olisi koko ilta ihan tyhjää. Ehkä se oli hyvä juttu kuitenkin, että herää kunnolla siihen mitä alko aiheuttaa.

Olipa mukava herätä ilman kohmeloa vaikka aika huonosti nukuin.
Kerkesin jo käydä 45 minsan kävelylenkin heittämässä.
Jos saan kyydin paikalliseen cittariin, niin seuraavaksi täytyy käydä palauttamassa noi tyhjät tölkit, onhan niitä taas kertynyt.
Jääkaapissa oli muutama täysi olut, kippasin ne viemäriin.
En tiedä joutuuko pyörähtää lekuriin ensviikolla hakemaan jotain nappeja, jos alkaa uni ongelmat. No, sen näkee sitten :slight_smile:

Tässä pitää keksiä kaikkea puuhailua, että pysyy ajatukset muualla. Pesin talvikengät ja korjasin sohvapöydän jalan joka on ollut pitkään rikki, kun kaaduin kännissä sen päälle.

Heips Kobe.
Kohmeloa ei kyllä ole ikävä. :unamused:
Onneksi se ei iske syyttömiin, itse joutuu hankkimaan. No toisaalta pakon edessä moni meistä siihen ajautuu.
Tyhjien tölkkien kirouksesta olen itsekkin kärsinyt usein. Onneksi ne ajat jäävät yhä kauemmaksi menneisyyteen.
Laitanpa Sinulle kuvan joka asiaa valaisee muutaman vuoden takaa.

Hetki ennen raitistumista.
Kuvassa roikkuva auton moottori on valmistettu “suuressa ja mahtavassa” Neuvostoliitossa.
Tölkkivuori taka-alalla on myös “suuri ja mahtava”
Kuvassa on vain osa kahden viimeisen vuoden kulutuksesta, siis noin viiden vuoden takaa.
Tölkkejä kertyi kahdessa vuodessa 12 000!

Putkis

Moro vaan Putkis. On sullakin näköjään aika tölkki kasa aikoinaan kertynyt, mutta hyvä et olet päässyt tästä kirouksesta irti.

Ostin urheilukellon, jos alkaisi liikkumaan :slight_smile: . No, eihän siihen kelloa tarvita, mutta mukava seurata sykkeitä ja muuta. Toi liikunta on kyllä paras vastalääke alkolle.

Perjantaina kävi mielessä olut taas, mutta mä olen kanssa ottanut ton puolen tunnin säännön käyttöön ja se toimii hyvin hetkellisen mielihalun kanssa.
Muuten on mennyt nyt ihan hyvin.

Olen myös alkanut harjoittelemaan positiivista ajattelua, kun mulla on taipumus melankoliaan, mitä toi alkon käyttö vielä voimistaa. Yritän löytää kaikista asioista myös positiivisen jutun, myös niistä epämukavimmistakin.

Kohta alkaa olemaan pääsiäinen lusittu. Vähän pelotti kun alkuun, että minkälaiset juomis himot tulee ja kyllähän se olut on käynyt mielessä muutaman kerran. Yhden kunnon keskustelun jouduin käymään itseni kanssa torstai iltana, mutta selvisin siitä voittajana ja siitä tuli hyvä fiilis

50 kilsaa tällä viikolla tullut käveltyä :slight_smile: . Kunhan noi metsä reitit sulaa, niin pääsee sinne liikkumaan sitten. Liikkuminen on itselle paras apuväline lopettaa juominen, koska mulla se juomisen himo jää sinne polun varrelle.

Tässä on ihan hyvä video aiheeseen liittyen.
youtu.be/LjfClWR9PSM

Niinhän se meni viikonloppu ilman alkoa, tähänhän voisi tottua :slight_smile: .
Niin hieno keli, että pakko lähteä lenkille ja testaamaan uusia kenkiä.

Jihuu :smiley: . Kuukauteen minä ja alko emme ole kohdanneet, tästä on hyvä jatkaa.
Ei kyllä ole mielikään tehnyt viime päivinä ja eikä ajatukset pyöri koko ajan milloin pääsee juomaan karusellissa.
Jollain se ilta tissuttelun jättämä aukko pitää täyttää ja 60 kilsaa tuli käveltyä viime viikolla :slight_smile:

Hyvä Kobe!
Kävellen olen minäkin matkaa taittanut.
???

Tää oli mullakin juomauran loppuvaiheessa toistuva homma, ostan iltapäivällä tusina oluita, aamulla kun herään on tyhjiä tölkkejä parikymmentä, mutta ei mitään muistikuvaa siitä, että on käynyt kaupasta hakemassa lisää.

Kyllä se pelotti ja ahdisti, jatkuvasti filmi poikki, sitä voi sitten vaan arvailla mitä kaikkea on tullut tehtyä.

Kaksi kuukautta ilman alkoa, jihuu!! Kohtuu mukavasti menee tällä hetkellä, vaikka on se olut käynyt mielessä kyllä muutaman otteseen :slight_smile: .
Yksi avain tekijä on ollut se, että olen tehnyt muutakin elämäntapa remonttia, kuin vain lopettanut juomisen. No tästä on hyvä jatkaa kesäloman viettoa, mikä tuleekin olemaan ensimmäinen selvä loma vuosiin.

Näin meni kesäloma ja siinä sivussa juhannuskin ilman alkoa.
Kait tää kolme kuukautta jonkun näköinen rajapyykki on. Kyllähän niitä kiusauksia ollut on, mutta niistäkin selvitty.
Painoa lähtenyt kymmenen kiloa, mikä on hyvä juttu.

Hyvä Kobe.
Alat pikkuhiljaa niittämään satoa.

Itse tää viikko vielä töitä ja sitten alkais kesäloma. Toivottavasti onnistun olemaan koko loman selvinpäin.

Huomenta. Toivottavasti on raittius pitänyt. Kannattaa varmaan hakea tukea ryhmistä, niitä on seurakunnassa, mielenterveyspuolella, AA, A-kilta ja mitä vielä. Yksin ei tarvi yrittää ja porukassa on mukavampi raitistella ja keksiä keinoja millä viinapirun houkutukset voi laimentaa. Tsemppiä!