Uusi alku

Olen lueskellut tätä palstaa jo tovin aikaa…tarkoituksena vähentää todella paljon Alkon kulutusta!Miten tähän on tultu,vaikea ymmärtää…
Pappani oli alkoholisti,isäni oli alkoholisti ja ikävä kyllä…myös mieheni(nyk ex)oli alkoholisti. Lapsuuden ja nuoruuden ja aikuisuudenkin niin kauan,kun isäni eli ja olin naimissa,olin AINA selvinpäin ja hoidin kodin,lapset,miehen ja isäni…Ei ollut mahdollista muuta,kun olla selvänä ja ajokunnossa…jos tilanne sattuisi päälle tms.
Erosin 9v sitten…unelmoin aina “viinipullomiehestä”,jonka kanssa vois perjantaina laittaa yhdessä ruokaa ja juoda sivistyneesti lasi/kaks ja vaihtaa ajatuksia!
Löysin miehen…mutta hän ei viinistä välitä!Muutettiin yhteen 2v jälkeen ja uusperhekuvio(3+3)ei oikein toiminut…miehen vanh asuvat samassa paritalossa eli napanuora ei kai koskaan katkennut kunnolla…
Tein paljon töitä…teen edelleen,"anopin"päsmäys suht meidän elämään ärsytti…ja näillä geeneillähän oli soppa valmis;mielelläni otin pari lasia viiniä rentoutuakseni…päästäkseni pois siitä todellisuudesta!
Nyt on asuttu taas erillämme(suhde jatkuu kuitenkin…kai)5v ja oon joutunu tekeen hirveesti töitä saadakseni tän kaiken talouden hoidettua!Stressiin tai mitä se nyt onkaan,miellelläni otan viiniä…toki liikun,käyn päivittäin töissä…Mutta;pojan 18v sanat pysäytti tänään;“mä en halua että susta tulee samanlainen kuin iskä!Sittenhän meillä ei ole ketään!”
Yritän nyt todella tehdä ryhtiliikkeen!!Ei Alkoa viikolla ja alkuun miel kokonaan pois!Lapset tarvii mua ja minä haluan löytää takas sen elämäniloisen,sosiaalisen,liikunnallisen itseni!Helppoa ei tule olemaan,sen tiedän jo nyt!Totutut tavat ja riippuvuus(sehän jo selkeesti on)…on vaikeita nujertaa!

Hei!

Mulla on myös sukurasitteena paljon alkoholismia. Eihän se omena kauas puusta putoa. Minullakin kokemuksia rasittavasta anopista, mutta nyt hän on hoitolaitoksessa ja tuskin tunnistaa meitä. Toivon kuitenkin hänelle vielä elinvuosia.

Mitä tulee tuohon alkoholigeeneihin, niin jokainenhan lopulta tekee päätöksensä juoko ja paljonko juo!

Mukavaa kesän loppua Sinulle ja paljon tsemppiä!

t. Juhani

Juuri näin…2.pv ilman Alkoa kokonaan!Pitkästä aikaa 3vko suht kotimaisemissa töissä…En juo koskaan työreissuissa mitään;ne kai yleensä se heikkokohta monille;mulle se on helpompaa!Kertoo kai siitä,ettei parisuhde tms ole kunnossa?!
No…tänään pojan kans laatuaikaa=mäkitreeniä!Huomaan,että lapset huolissaan,koska "yrittävät"järjestää ohjelmaa…Se ei oo oikein!
Mut kiva pv/ilta takana…eikä Alko oo ollut ajatuksissa;jee!!!

Oisko tänään se ensimmäinen pitkään aikaan?

Siitä vaan tipattomia päiviä keräämään. Mulla kolmas menossa. Heiluin juuri trimmerin kanssa puutarhassa ja hyvää teki. Pitää saada ajatukset pois alkosta!

t. Juhani