Uudenvuoden lupaus?

Moniko meinaa tehdä uudenvuoden lupaksen olla juomatta tai pitää tipattoman tammikuun? Itse oon miettiny että vetäis nolla linjalla uudenvuoden jälkeen. Karannut nyt vähän juominen käsistä kun päätin 1.11 lopettaa bupre-korvaushoidon ja muutin pienemmälle paikkakunnalle eikä täällä ole kavereita niin tuo juominen käy jo ajan vietteenä :frowning:

Parempi juomaton päivä tänään kuin 30 ensi kuussa! :wink:

Mun lupaukseni on sellanen, että käyn läpi kaiken maallisen omaisuuteni, ja luovun siitä, mitä en todella tarvitse. Mun järjetön vaate-, kenkä- ja asustekasani saa lentää fidaan tai rodeen. Säästän ainoastaan muutaman vaatteen kutakin vuodenaikaa kohden - ne, joita todella käytän. Kaikki tarpeeton tavara saa lähteä, lukuunottamatta taiteiluvälineitä ja joitakin kirjoja. Astiaosasto tulee kyl olee hankala, koska osa niistä on lahjaksi saatua design-kamaa, joka on ihan jokapäiväisessä hyötykäytössä. Että miten ne vois tosta vaan heittää menemään?? Samoin muu lahjaksi saatu tavara tulee kyllä tuottamaan suurta päänvaivaa, omista upeista luovuuden hedelmistäni puhumattakaan. Ei siis tule olemaan mikään helppo prosessi, mutta uskon, että hyvin puhdistava.

Mun unelmani olis se, että omistaisin niin vähän materiaa, että ne kulkis mukana selkärepussa. Eihän se käytännössä tule tietenkään toteutumaan, mutta sellanen ajatus lähtökohtana alan tyhjentää kämppääni. Osa tavarasta kannattaa tietty roudata kirpparille ja vaihtaa rahaksi, jos se suinkin on sen arvoista. Haluan irti kaikesta maallisesta materiasta, sanoa kämpän irti, ja lähteä reissaamaan - intiaan aluksi. Takuuvuokralla saan maksettua lentolipun, ja eiköhän mun huikeesta maallisesta omaisuudestani sentään sen verran rahaa irtoa, että sillä muutaman kuukauden pärjää sen maan hintatasolla.

Et sellasta. :sunglasses: (Tää kaikki vaatii toki sen, että saan ensin korvaushoitovieroituksen vietyä onnistuneeseen loppuun. Enkä todellakaan ole lähdössä sinne aasiaan paremman doupin perässä… :unamused: )

Hmm… voisin alkaa ihan aidoksi intialaiseksi guruksi, joka lupaa kaikille kemiallisen sortovallan ikeessä rimpuileville ihmisraunioille todellisen henkisen vapauden. Kaikille jotka luovuttavat maallisen omaisuutensa, asuntonsa, pankkikorttinsa, sekä erityisesti päihteensä hellään huomaani, lupaan silmää räpäyttämättä kantaa omistamisen raskaan taakan vankkumattomilla harteillain! :wink: