Uskallaudun mukaan

Pari kuukautta keskusteluja seuranneena rekisteröidyin ja ilmoittaudun mukaan loppuelämään. Kaappijuoppo tissuttelija, pienten lasten äiti haki itselleen sen pohjan pari kuukautta sitten, jotta voi jatkaa elämäänsä ilman alkoholia. Rohkaistuttuani kerron tarkemmin. Kiitän montaa nimimerkkiä jo nyt omien kokemuksiensa kertomisesta, tämä on hyvää tukea näin iltaisin, kun pulloon olisi helppo tarttua…

Tervetuloa mukaan keskusteluihin ja kokemuksien jakoon alkoholista ja elämästä muutoinkin. Odotan innolla että rohkastut nopiaa jotta saan lukia kokemuksistasi alkoholista ja voin ottaa myös niistä opikseni.

T. Prossa

Tervetuloa mukaan!

Minä “eksyin” tänne muutama päivä lopettamiseni jälkeen, ja näin myöhemminkin ajatellen taisin löytää täältä sen oman pelastusrenkaani.

Ja onnittelut kahdesta kuukaudesta, siitä on hyvä ponnistaa liikkeelle etsimään sitä omaa itseään!

Hei,

Hyvä että löysit tänne. Minullekin tämä plinkki on ollut todella mahtava pelastusrengas. Olen myös pienten lasten äiti, entinen ilta-ja sohvajuoppo, ja samoin kuin sinä, henk. koht. pohjaraapaisun jälkeen raittiiksi pelästynyt.
Tervetuloa mukaan :slight_smile:

Joulu tulee. Tuntuu hyvältä aina kun joku ilmoittautuu tänne ja kertoo lopettaneensa/lopettavansa, uudet lopettajat ovat vähän kuin plinkin joululahjoja. Se tuntuu hyvältä siksi, että vaikka ei tunnekaan ihmistä sanojen takana ja hänen tilannettaansa, niin jotakin kuitenkin tietää siitä kurimuksesta missä ihminen on ennen kuin tuohon ratkaisuun päätyy. Kullakin sen omanlaisensa, mutta jotain yhteistäkin siinä on. Raitis joulu on lastesikin mieleen. Onnea ja tervetuloa. :smiley:

Tervetuloa minunkin puolestani! Olen itse seuraillut plinkkiä puolisen vuotta ja täältä sain kipinän lopettaa silloin kesäkuussa. Tämä on minulle oikeastaan ainoa ase alkoholia vastaan kun asun niin kaukana AA ryhmistä etten ole sinne jaksanut raahautua kesäloman jälkeen. On hienoa myös seurata keskustelua kaikilta elämän alueilta kun enää ei ole juominen elämän pääsisältö.
Vau, eka joulu selvinpäin, aika kova juttu kun sitä ajattelee!

Hei vain
Itse aloittelen tuolla vähentäjien puolella, mutta kärsimättömänä loikin sinne tänne. Selkeästi tällaiselle foorumille on tarvetta ! Se uskaltamisen kynnys lienee heikkouden myöntäminen itselleen. Samoin kuin nyt pitäisi piilotella juomattomuutta. Sillä ajatuksella, että jos ei yhtään juo, on jokin ongelma aiheen kanssa. Ensin siis juodaan salaa, sitten raitistutaan salaa. Vasta jos varmasti onnistuu, asiasta voi puhua. Muutenhan voisi olla juoppo, joka sitten ratkesi. Jos jatkaa vaan juomista, on ihan normaali suomalainen. Ihme kansaa !

:laughing: