Unilääkkeet ja raitistuminen?

Mitä mieltä? Minusta unilääkkeitä minulle määrättiin siksi, että sillä hoidettiin
sekundääristä oiretta, unettomuutta ja masennusta (ko. lääke myös masennusta lievittävä),
mutta primääriongelma oli raskas alkoholin käyttö (nyt ymmärrän), ja se vaikutti siihen, että
tuli masennusta ja unihäiriöitä.

Yritän nyt päästä irti tästä unilääkkeestä, katsotaan miten tässä käy. Taas herääminen aamuyöstä…

Kemiallisia riippuvuuksia en halua enää elämääni.

Jos kyseessä on mirtazapin, niin tuttu lääke. Ei päihdytä eikä koukuta, lyhytaikasessa käytössä ihan okei.

Alkoholin aiheuttama unettomuus tuppaa kyllä korjaantumaan muutamassa viikossa, ellei sitten ole muutenkin taipumusta unihäiriöihin.
Nukkuminen on muuten ihanaa, ja kunnollinen yöuni terveen elämän kulmakiviä. Lepo, liikunta, ravinto = pyhä kolminaisuus. Ilman dopingia. :slight_smile:

Unilääkkeitä kannattaa välttää. Mutta kuntauudistusta odotan innolla.

Hyvä Vinetto.

Tässä on teille oikeita hoitajia, ja hyvään tarkoitukseen rahaa keräämässä:
fi-fi.facebook.com/PolinEnkelit … m?filter=3

Stadin brankkarit -poikakalenterikin oli samassa hengessä. Ja oli itse asiassa erään työpaikkani seinälläkin. Toinen kysymys on, sopivatko kiltitkään seksistiset kalenterit työpaikkojen seinille; sen enempää tyttö- kuin poikakalenteritkaan.

Hyviä kalentereita!

Tuollaisia kun saisi niin unilääkkeitä ei kyllä tarvita!

HÄH??? Hyvän näköiset friidut sais mut ainakin vieläkin pirteämmäksi! :smiley:
Tulipas vilkaistua otsikkoa. Mulla on ongelma koska mulla ei oikeastaan ole ongelmaa. Nimenomaan unilääkkeen kanssa. Olen käyttänyt jo pitkään reseptivapaita tabletteja ja ns. uniteetä jota saa rohdoskaupasta vapaasti. Otin asian muutama aika sitten lekurini ja päihdeneuvojani kanssa puheeksi, mutta heillä ei ollut mitään näitä aineita vastaan. Eivät nyt kyllä puolustaneetkaan. Oma asenteeni on sellainen, että niin kauan kun mulla ei ole koettuja haittavaikutuksia, jatkan käyttöä. Tarkoittaa sitä, että aamuisin olen nopeasti täydessä toimintakunnossa enkä takkuisena krapulamaiseen tapaan. Enkä hermostu jos nämä sattuvat loppumaan. Herääkin kysymys mihin näitä ylipäätänsä tarvitsen?
Unitee on lempparijuomani, tabletti nukahtamisapu. Yhtä hyvin voisin juoda jotain muutakin ja vaikka valvoa pari yötä. Ans kattoo… Mulle tärkeä kriteeri riippuvuuteen on tableteissa annoksen (1 tab…) samana pysyminen. Ei tarvetta korottaa määrää. Silti skarpattava.

No huh huh…,

ei niinkään seksismistä, mutta onko teillä siellä pääkaupunkiseudulla AAVISTUSTAKAAN mitä
kuntauudistus (kysymys ei muuten ole edes kuntauudistuksesta, vaan sosiaali-ja terveyspalvelu-uudistuksesta) täällä kesä III toisella puolella tarkoittaa?? Ei näköjään. Mutta jollakinhan hallituksen on sitä edistettävä tässä propagandan luvatussa maassa. En usko hetkeäkään, että tuo olisi "vain

…piti kirjoittamani “vain pila”.

…vielä unilääkkeistä. Itselläni on ollut univaikeuksia lähes koko aikuiselämäni, ja unilääkkeitäkin kaapissa jo varmaan 20 vuotta. Mutta hyvin aikaisessa vaiheessa tajusin, että ne itse asiassa pahentavat unettomuutta (niitä on tietysti monenlaisia, itselläni ollut Zopinox), koska jos otan lääkettä, niin sinä yönä tietysti nukun, mutta sitä seuraavana en nuku ollenkaan. Olenkin rajoittanut käytön minimiin, eli harkitsen vasta siinä vaiheessa kun totaalisesti unettomia öitä on ollut useita peräkkäin, ja seuraavana päivänä pitäisi kyetä johonkin tolkulliseen toimintaan.

Eri asia on sitten se, että olen matkan varrella myös “väärinkäyttänyt” unilääkkeitä. Nimittäin edellä kuvaamani vaikutuksen takia olen harrastanut sitä, että ns. bileillan aattona olen ottanut unilääkkeen, minkä seurauksena olen ollut seuraavana päivänä pirteä ja illalla bailaaminen on sujunut valomerkkiin asti, kun en kumminkaan nukkuisi. Mutta lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksesta on seurauksena tosi pahaa sekoilua, jollaista olen kuvannut toisaalla…

Joo siis jos tuollaisia hoitsuja ilmestyisi ovelle niin varmasti uni kaikkoaisi, mutta
tarkoitin, että sitten kyllä niitä unilääkkeitä ei tarvittaisi, kun kuitenkaan ei nukuttaisi
yhtään…

Minun oli pakko hakea lisää tähän reseptia, kyse ei ole mistään varsinaisesta unilääkkeestä, vaan
unettavasta lääkkeestä, jolla on suuremmilla annoksia masennusta lieventävä vaikutus ja pienemmillä
annoksilla enemmänkin unettava vaikutus. Tästä irtautuminen on yhtä helppoa kuin käsillään kävely
AA-palaveriin ja takaisin, eli vaikeaa on ollut. Käytänä sen verran pientä annosta, että tosta ei
pitäisi tulla pahoja oireita, ei ole aiemminkaan tullut…

Ketostix mainitsikin lääkkeen nimen.

^ Joo ei mun käsittääkseni mirtazapiinista tule mitään refloja. Joskus söin itte pari kuukautta 15 mg annosta. Pahin haittavaikutus on että kasvattaa ruokahalua eli altistaa lihomiselle.
Mutta tietysti parempi jos pärjää ilman tällasia lääkkeitä.

Grape, jos nättejä hoitsuja kaipaat niin voithan mennä jonnekin päihdekuntoutukseen kattomaan minkä näköstä henkilökuntaa on mestoilla. :laughing:
Mutta huom! Ihan ehdoton sääntö henkilökunnalla on, että asiakkaisiin ei sekaannuta. Tästä säännöstä tiedetään tosin jokunen kohtalaista myötähäpeää herättävä poikkeama, joista ei ole seurannut mitään hyvää ja kaunista.

Mariannen mainitsemasta kuntauudistuksesta lukisin mielellään lisääkin, miten se vaikuttaa esim. pienemmillä paikkakunnilla. :question:

^ Mirtatsapiini oli itsellä pahimmanluokan myrkky,
aineenvaihdunnan tuhoaja, nesteenkeräystä lisäävä,
paino nousi melkein 30 kg, vaikka söin pelkkää pölyä
ja kynsiä tai melkein. Yksilöllistä, itse en pidä ollenkaan.
Mutta tollasii hoitsuja tykkään tavata kyllä millon vaan.