Unikonsiemen tee

^ Parahin eeduardo, myönnän ja tiedostin jo viestejäni kirjoittaessani, että ne saattavat olla hieman kyseenalaisia ja tosiaan omalta osaltaan lisätä sitä hallaa noille unikonsiemenkauppiaille. Nyt kun viestini on ilmeisesti mennyt sinulle perille(jos on :unamused: ), voin tehdä periaatteideni vastaisesti ja muokkailla noita aikaisempia viestejäni pois, vaikkei se toki enää välttämättä mitään hyödytäkään :confused: . Toivottavasti itse olet myös jatkossa hieman tarkempi siitä, mitä kirjoittelet omalla ja muiden kustannuksella :wink: .

Exäni oli kukkakaupassa töissä. Siellä ainakin oli kaikki unikkosysteemit säteilytettyjä, joten yhtä tyhjän kanssa “siinä” mielessä. En tiedä tehdäänkö joka paikassa niin, mutta uskoisin näin.

Mites tuo säteilytys sitten toimii? Eli mitä niille tehdään, itse kun en ole florista tai siltä alalta oikeastaan mitään tiedä, paitsi ehkä kannabiksen saisin kasvamaan sini + punavaloilla ja oikeanlaisilla heijastimilla, nekin tarvitsisi joku asentaa varmaan minulle ja kasvulannoitteen jne annokset määritellä minulle. Eikait tuo mitään rakettitiedettä ole, mutta moni sen osaa sössiä, kuten varmaan minäkin tekisin vaikka olisi automaattikellot jne. Tuo säteilytys siis tehdään jollakin omalla valolla tjsp että saadaan “vaikuttava” aine tuhottua? Onko tuo joku ns lakisääteinen juttu kukkakauppiaille? Että sen on pakko tehdä kaikille unikoille?

Säteilytyksen tarkoitus on estää kasvin kasvaminen siemenestä - tuskin sillä mitään vaikutusta on jo siemenessä oleviin aineisiin. Tosin, kyllä itsellä lähti joskus muinoin kasvamaan unikko ihan kaupan maustepussista.

Kiitoksia selvennyksestä :slight_smile: Mutta miten tämä sitten taas liittyy kukkakauppoihin? eikait siellä käsitellä unikonsiemeniä? Tai saati sitten kasvateta, vai oliko tämä vain floristilta tullut tieto, mitä niillä tehdään tehtaissa ennen kauppaan myyntiä? Ja eikös niitä siemeniä ole pakko jostain tulla, eli kyllä niitä jossakin on pakko kasvattaa, että saadaan myös niitä siemeniä.

Sen verran olen ymmärtänyt että säteilytys on konsti estää "väärin"käyttö. Enempää en asiasta tiedä.

Myytäskö noita ihan koristekasvien kasvattamiseen… Nättejähän net unikot ovat… :unamused: .

Kiinnostaisi kokeilla kyseistä yrttiä mutta miten valmistan teen? :smiley:

Saunan keskusteluissa kiellettyjä ovat seuraavat aiheet:
Valmistusohjeet
, myös valmistusta koskevat kyselyt.

viewtopic.php?f=1&t=25475

Soosooo!