Tuli tuossa lipitettyä pari aika tuntuvaa satsii unikkoteetä…nyt on seulat tulossa ja kuumottaa vähän tuo eri opiaattijohdannaisten kirjo et kauan näkyy seuloissa…morfiini ja kodeiini kai poistuu nopeesti mut miten on kun tuossa on noita muitakin juttuja
Kellään tarkempaa tietoa/kokemusta näkyyks noi paria viikkoa pidempään/voiko yleensä noi testit havaita muitaki opiaatteja kun kodeiini/morfiini?
Jos sulla on yleensä seulat okei ja luotto kunnossa ni sä voit sanoa ottanees sen ohjeen mukaa jotain yskänlääkettä, että muuta et kyl ole ottanu. Noissa respavapaissa on pari kodeiinia sisältävää ja mä ite olin ottanu sen parin päivän ajan vajaan annoksen edes ohjeesee katottuna päivää ennen testejä ja se näky testeissä…
Mut tuohon vaatii sen, että ne testit ei oo aina positiviisia aineesee ku aineesee … Mä en noita neuvoi onneks enää tarvi, mä sanon jos oon polttan savua tai ottan kännit, samoin jos oon ottan ylimääräsiä lääkkeit tai lopettanu jonkun hetken “stressikauden” jossa noit saattaa tulla otettua. Meil saa savu näkyä tosin testeis mut en ala korvaamaa ainetta toisel, ei se edes kiinnosta ellei oo rutiinit aivan muuttun…
Mitä mieltä ne on jos sanot juoneesi unikkoteetä kerran? Onks sul työpaikka vaaras tms. Jos ei oo ni rehellisyys on paras keino klinikalla saada apua… Mikäli sitä tahtoo… Tää varmaa sensuroidaan vaikka ei oo mikää neuvo. Testit ottaa kuitenkin ammattilainen joka on koulutettu siihen että hän huomaa asioita. Ainoastaan terapia perustuu luottamukselle että asiakas puhuu totta, näin mulle sanottiin. Ei voi väittää mitään vaikka huomaisi, ellei testit paljasta jotain…
jäi tossa keväällä kii tramaleista nii vähän nihkeet mennä uudestaa jäämään kii ku oon tällases palvelutaos asuu ja kuntoutustukikin vaatii selvänä pysymistä
ajattelin et noin 2-3 viikkoo on aikaa puhdistautua…kai toi 3 viikkoo on riittävästi
Tannopon kiellettiin täällä jo pari v sitten juuri sen takia että se sisältää hUUmeita… Sille on RIP topiccikin jossain… Unikonsiemen-sämpylöitä jos syö useamman ni testit voi näyttää plussaa, ne on aika tarkkoja…
Kuules, Tannoponia ei ole myyty enään vuoden 2009 jälkeen. Huono neuvo. Olen itsekkin vetänyt Tannoponeja refloihin joskus vuosia sitten. Huomaan, että olet päässyt huumemailmasta irti, koska tietosi ovat hieman vanhentuneet. Muuten Tannoponin ehdotuksesi oli parempi, kuin Kodeiinin, sillä Tannopon sisältää kaiken sen mitä opa-teekin…
Jos ei käytä enää kamaa eikä edes tahdo käyttää ni onko sitä silti luettava jokainen asia eri aineista joita keksitään jatkuvalla syötöllä?!?.. Ei nappaa mua ainakaan…
Lisäksi meillä ainakin otetaan perus-testit jossa testataan edelleen se THC, AMF, BNZ sekä bubre ja opparit. Viimeiseen sarjaan kuuluu kaikki kodeiinista mopoon luk. ott. trambot, bubre ja metsku. Laajat seulat on vain määrätyillä henkilöillä. Meillä kun saa näkyä THC korvaushoidossa, niin testataan ainoastaan amfe ja opiaatit (tai THC usein testataan mutta se ei haittaa hoitoa, ja kyllä bentsot menevät jokaisella korvauksessa olevalla; sanoivat et mulla on vähiten kaikista). Kun tuo riippuu täysin paikkakunnasta mitä testataan ja miten… Esim. täällä ihmiset klinikalla, kellä bubre-ongelma, saavat trambot jos pika-bubre näyttää neg. Erittäin harvinainen käytäntö tosin tässä kaupungissa…
En tiedä mitä tarkoitat “kaikella kodeiinista mopoon”, mutta tuolla testillä tutkitaan nimenomaan morfiinin läsnäoloa. Ainoastaan siis morfiinin, sitä sisältävien aineiden (oopiumi) ja siksi ainakin osittain metabolisoituvien aineiden (kodeiini, etyylimorfiini, heroiini sekä mahdollisesti folkodiini ja hydromorfoni) testaaminen on tuolla testillä mahdollista. [Poistettu sääntöjenvastaista ohjeistusta -Päihdelinkin moderaattori]
Minä ketään ohjeistanut millään tavalla, kerroin vain, mitkä yleisesti käytetyt opioidit eivät tuossa testissä näy, ettei kellekään jää väärää käsitystä siitä, että testissä näkyisivät muka kaikki muut opioidit kuin toisessa kommentissa mainitut tramadoli, buprenorfiini ja metadoni.
Tramal ei näy opiaattitesteissä… Meillä jos menee trambot ja opparit on pos. ni tiedetään että jotain muuta on otettu… Laajat seulat erikseen ja paikkakuntakohtaista…
Tiedän, ja näin tuossa sanoinkin, mutta mainitsin edellisten lisäksi myös pari muuta yleisesti käytettyä opioidia, jotka eivät tuossa testissä näy ja se osa viestistä päätettiin poistaa. Sensurointilinja taas täysin epälooginen.
Arpa väittää edelleen että heillä testataan espoossa yhden viestin mukaan kaikki lääkeaineetkin. En tiedä, meillä vain pakolliset tapaukset joutuvat laajoihin testeihin. Vanhemmat…
Testi on hirvittävän herkkä, koska se tehdään massaspektrometrillä. Samalla testillä testataan mm. urheilijoita, jolloin tutkittavien aineiden kirjo on valtava verrattuna tavalliseen kasto-huumetestiin.
Vedämmekö kahden ihmisen kokemusten perusteella että Helsinki-Espoo(-?Vantaa) alueella testaan jokainen lääkeainekin erikseen. Saisiko tästä tietoa tai kokemuksia että onko testattu kuinka tarkasti ja minkä ajan sisällä?? Onko tämä testi satunnainen, määrätyillä, uusilla potilailla vai kaikilla? Testit ovat kuitenkin todella kalliita, siksi meillä vältetään testaamista.
Mun mielestä on aika epäreilua sinänsä (enkä ajattele itseäni vaan niitä ketkä voivat testeissä olla onnellisia että näkyy bubre ja bentsot, niin voi jatkaa kh-jonossa vaikka olisi vetänyt piriä 4pv aiemmin… Kertokaa muillekin jos tuo on yleistä sielläpäin… Muut myös ketkä asiasta tietävät. Meillä jos noita testejä saisi niin kyllä olis k-kline koville kun kaikki lähestulkoon menettäis lomansa (myös mä sen järkevän ajatuksen jälkeen )
Noilla testeillä kun sais karsittua niin älyttästo pois ihmisiä ketkä hakevat hoitoa vaikka eivät selvän olisikaan… Eihän siitä vois ku hoito-motivaatio lisääntyä ja porukalla olis motivaatiota paljon enemmän…
Nii mä oon lukenu Arvan kirjoittaneen Espoosta tuon testin yhteydessä joten oletin siitä asuinpaikan… Sori, mä hengaan tääl niin vähän silti ja jos hengaan ni kirjotan melkin itse sit…