Unettomuus

Niin onko jollain muulla tullut unettomuutta Alkon käytön takia? Kun mulla on ollut sitä jo pidemmän aikaa. Joudun käyttämään rauhoittavia että saisin nukuttua. Tiedän kyllä ettei se ole hyväksi. Aloitin jopa masennus lääkityksen koska ollu pahaa unettomuus ja ahdistuksen takia. Haluaisin nukkua ilman lääkkeitä.

On ollut joskus unettomuutta, juuri Alkon takia. Tai sen jälkeen kun on pannut korkin kiinni ja lopettanut juomisen. Menee minulla muutamassa vuorokaudessa ohi. Joskushan alkoholi tuo kyllä unen, kun juo riittävästi. Sammuu käytännössä, mutta seuraavan päivän olo ei ole kauhean kiva.

On toki ollut silloinkin, kun asiat ovat sekaisin ja tuntuu että juuri silloin kun pitäisi nukkua tulevat kaikki ongelmat päähän. Minulla on auttanut, kun yrittää sängyssä lukemaan jotakin ja pääsee ehkä omista murheista kirjan tarinaan. Eihän sekään toki aina augta. Olen joskus valvonut jopa koko yön. Olen yrittänyt pysyä erossa noista lääkkeistä, kun kertovat että jos niihin tottuu, ei osaa enää nukkua ilman. Eivätkä lääkärit niitä kovin mielellään määrää varsinkin jos lipsauttaa suustaan, että alkoholin kanssa on ollut joskus ongelmia. Masennuslääkkeitä saisi kyllä tosi helposti, mutta olen niitäkin vältellyt.

Eilen illalla, tai koko eilisen päivän oli outo olo. Mistään ei tullut oikein mitään, siivouksesta, tv:n katselusta, lukemisesta, ei mistään. Viluttikin ja ajattelin että olen tulossa kipeäksi. Mutta sitten minä söin illalla ja menin sen jälkeen kirjan kanssa sänkyyn lukemaan jo
klo 20.00 aikaan. Heräsin valot päällä kirja sylissä nyt aamulla klo 10! Taisi olla vaan väsy ‘hieman’:smiley:
Nyt on valtavan energinen olo, eikä flunssaoireista tietoakaan. Varmaan siksi tulin tännekin kirjoittelemaan.

En ole kokeillut, mutta olen lukenut tai kuullut, että jotkin reseptivapaat allergialääkket ja melatoniiini auttavat nukahtamiseen joitakin.

Mulle tuli Melatoniista niin pahat painajaiset, etten voinut syödä enää. Kerroin apteekissa ja sanoivat että toisille tulee ja pyysivät lopettamaan. En kerennyt ottaa kuin yhden mutta se riitti. Toki tuokin on yksilöllisistä. Voihan sitä kokeilla.