Unet.

Ihan pakko tilittää tämä uni, joka tossa viimeyönä iski. Kertokaa unista, ne on mielenkiintoisia.

Mä näin unta, että menin jonkun eukon kanssa sokkotreffeille. Se oli aika ujo tyttö, ehkä jopa sulkeutunut, ihan erilainen kuin minkä kuvan siitä oli saanut, kun joku tuttava sitä mainosti. Mutta siinä se patsasteli helvetin ison suihkulähteen edessä, joka oli jollain konstilla saatu mahdutettua forumin sisälle. Kaikki kaupat oli vissiin kiinni, kun ihmisiä ei näkynt missään ja siellä oli sellainen vittumainen sumupilvi joka mun unissani usein näyttäytyy. Ihan kuin olisi lavalla ja ukot laittaisi vähän liikaa sitä savua koneesta.

No, tervehdin sitten, “Moi, H.J.”, heitin jonkun vitsikkään jutun kun kerran pidin itseäni niin vitsikkäänä. Mulla oli sellainen mielikuva, että osasin miellyyttää tuntemattomia. Kaikki mummot on aina kanssa diggailleet, ja tällaiset tytöt tykkää hauskoista miehistä, mä kelasin. No tyttö sitten esitteli itsensä. “Moi,hymy, katse silmiin beyootch”.

Mitä vittua! Plinkin beyootch? Mitä se täällä tekee? Miten se on tollanen hissukka? Mitä se on vetäny? Ajatukset kulki päässä ja yritti napsia kiinni toisistaan, Miten tämä nyt liittyy mihinkään, vai liittyykö lainkaan. Suihkulähde lopetti pulputtamisen.

Me istuttiin sitten siihen, mikä helvetin piffimesta se siinä alakerrassa on, ja ruvettiin juttelemaan. Ympärillä ei ollut ristin sielua. Mä en kuollaksenikaan muista puheenaihetta, mutta beyootch oli jotenkin tosi rationaalinen tyyppi, ja samalla vähän hippi. Mä olin ihan suu auki, että miten nettipersoona voi erota todellisesta ihmisestä noin paljon. Me juteltiin pitkään, ja musta alkoi tuntua, että on helppo puhua. On sellaisia ihmisiä, joista näkee heti, että nix, tämän tyypin kanssa ei tule hiljaisia hetkiä. Tämä oli nyt sellainen tilanne. Suihkulähde rupesi pulputtamaan uudestaan, jostain kumman syystä, ja se vittumainen sumu hälveni. Äkkiä valot meni pimeäksi. Valo lähti kuin veitsellä leikaten. Beyootc sanoi, että “shhhh”.

Mä olin taas ymmälläni.

Tiesikö se, että nää valot sammuu nyt? Mistä se sen tiesi? Se pälyili ympärilleen pelokas, mutta samalla tiukka katse silmissään. Mä katselin sitä meininkiä ja mua alkoi vähän tutisuttaa. Mitä vittua täällä tapahtuu? Meidän ympärillä oli ihan pilkkopimeää, mutta sellainen viis kertaa viis metriä mittainen valonsäde, sellainen keltainen, mitä sarjakuvissa aina on, ympäröi meitä. Sieltä pimeydestä kuului askelia, ja mä näin pimeässä hehkuvat tennarit, jotka lähestyi meitä. Beyootch tuli lähemmäs mua ja hengitti raskaasti ja nopeasti, tsiigasi koko ajan niitä vitun tennareita täristen ja silmät lautasina. Se otti mua kädestä ja mä yritin esittää rohkeaa, vaikka mua pelotti ihan vitusti. Samalla jostain alkoi kuulua musiikkia, Bowien Oh, you pretty things. Tässä vaiheessa tunnelma oli jo sekavampi kuin normi sienitripillä.

Mä aloin hahmottaa jotain niiden tennareiden kantajasta, kun se läheni. Laiha, pillifarkkuinen, täysin harmittoman näköinen kaveri astui valoon. Se näytti vähän näiltä emo tyypeiltä. Raitapaidat ja kaikki. Tukka sivulla ja vähän silmillä. Mustaa ja valkoista, ei juuri muuta. Se veti röökiä, vihreää Chesterfieldiä. Se katsoi ensin beyoochia hämmästellen. Kun se oli tarkkaillut kulmiaan kokoajan nostellen ja laskien, ihan kuin funtsien kokoajan, että vittuako tuo akka tuossa kiehnää(luuli sitä jonkin sortin rakkauden osoitukseksi, vaikka beyootch oli pelosta kankea), kun ihmiset kattoo. No, kuitenkin se katsahti muhun päin, ojensi kätensä ja sanoi: “Moi, mä olen Rauli Herttua.”

?

Nyt meni liian pitkälle. Jos täällä nyt yksi plinkkiläinen jo on, niin mistä tuo toinen ilmestyi? Sammuttiko se valot? Entäs musat?

Mä rupesin sitten, vähän jo ärtyneenä tenttaamaan, että vitustako siihen ilmestyit? Rauli siihen, että oli kävelyttämässä kissaa tässä vieressä. Voi jeesus, kissaa kävelyttämässä forumissa, ei vittu mikä pälli. Mä sanoin tämän sille ääneen, ja se meni ihan hämilleen." Forumissa?" Nii-in, forumissa. “Täh?” No missäs luulit olevasi, mä kysyin, ja se väitti, että se oli kävellyt punavuoressa ihan perus sunnuntailenkkiä Viirun(klisenimi) kanssa, kun taivas oli pimentynyt, ihan tosta vaan. Sitten se oli nähnyt valoa ja tullut sitä kohti.Tässä vaiheessa beyootch alkoi jo rauhoittua. Se kätteli raulia ja ne esitteli itsensä.

Sitten me vedettiin joka iikka piriä puoli gemmiä.

Loppu.

Aika ihme uni.

:open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Toi uni symboloi selvästi että jätkä on vienyt mun naisen (eli peijootsin)… oh my! :smiley:

Aika hurja uni, mä taas näin toissayönä mulle aika epätavallista unta jossa sähläsin Motörheadin Lemmyn kanssa jotain.

Ei vittu, mäkin näin Lemmystä unta jotain kuukausi sitten. Oltiin jonkun bändin keikalla ja Lemmy hengaili mun frendin kanssa. Lemmy oli oikein jees tyyppi.

Mitä te sitten Lemmyn kanssa häsläsitte?

Jokunen yö sitten Anthony Kiedis tuli mun uniin :stuck_out_tongue:
Sit mä nään kans useesti semmosia unia et yritän epätoivosesti soitta johki mut en saa puhelinnumeroo ikinä laitettua oikein tai sit et yritän mennä sähköpostia lukemaan, mut en muista salasanaa.

Päihtyneenä en nää unia tai siis en kai vaan muista niitä.

Sanja :unamused:

Aika jännä toi Haloween Jackin uni. :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Mäkin näin yhdestä plinkkiläisestä unta viime tai edellis yönä. Ja se puhui siinä unessa yhdestä toisesta plinkkiläisestä, tyyliin “se ei ole yhtään mun tyyppiä”. Enpäs kerrokaan ketkä olivat nämä kaksi tyyppiä. :wink:
Aika pelottavaa kyllä, kun alatte jo mun uniinkin ilmestyä.

Vähän aikaa sitten näin sellasta unta, missä hengailin, ryyppäsin ja huumeilin kavereitten kanssa yhdessä puistossa. Olin sinä iltana tappanut jonkun kaverini mutsin ja menin kuitenkin unessani kokoajan sinne taloon, missä olin tappanut kaverin mutsin. Siellä kävi minun kimppuuni kokoajan joku ja lähdin aina ulos kävelemään. Sitten liikuin yhden kaverin kanssa (olariartisti) hän sanoi minulle ja kaverilleni, että hakekaas pojat mulle hyvää pilveä. Lähdettiin hakemaan ja saatiin pilveä joltain mieheltä, annettiin ne sitten kaverille. Mies kuitenkin unohti heroiinia maahan kun lähti menemään. Otettiin ne ja lähdettiin baariin. Mentiin tiskiltä hakemaan tuopit ja luokanvalvojani oli vieressäni ryyppäämässä. Sitten heräsin ja olin aika sekaisin, kun en oikeen ymmärtänyt mitään mitä tapahtui. :slight_smile:

mä näin viime yönä ihania unia, ja kun heräsin niin en tiennyt mitä oli tapahtunut oikeasti yöllä ja mitä oli unta. Hienoa yhtäkaikki, kiihottavaa. hurjaa.

Mä näin monta ‘lyhyttä’ unta, mutta hienoin oli sellainen missä söin mustikka ja banaanilettuja nutellalla. Nam!

en oo nähny vähään aikaan joo unia ku vetäny efexoria nyt oon lopettanu sen 5.päivää sitten, viime yönä näin unta että joku murtautui meille mun ikkunasta, ku oli nukkumas… sit heräsin alakerrasta ihan oikeeesti ja olin ihan kauhuissani ja menin ylös n uqq :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Mä näin jotain muhinointiunta tossa kuukaus takaperin. Ainakin luulen että se oli unta. Olin aika kännissä :open_mouth:

silloin jos on seksuaalisesti tyydytetty niin näkee kai noita mässäilyunia, muistaakseni Jungin mukaan. Hitsi kun tekisi mieli niitä lettuja ja sitä suklaalevitettä.
off topic: Naapurit paneskelee muuten, kauhee meteli.

Unet on helvetin mielenkiintoisia yleisesti ottaen. Kaipa se on tietyllä tapaa levossa olevan ruumiin ja sielun keskenäistä asioiden “kelaamista”

Jos jokin asia painaa sisimmässä syvällä jossain, se ainakin mulla tuntuu saavan aikaan useina öinä toistuvia ahdistuspainotteisia unia, joissa on aina sama tunnelma. En tiedä, mutta luulisi että unilla on aika tärkeä merkitys psyyken hyvinvoinnille.
Mulla on (ja varsinkin oli nuorena) vilkas unimaailma, joskus ylä-asteikäsenä rupesin perehtymään jonkin verran ‘lucid-uniin’. Se kannatti, onnistuin saavuttamaan tilan yllättävän vahvana monet kerrat - ja näen niitä vieläkin välillä yrittämättä ollenkaan. Voisi taas hivenen lukea asiasta, jo se autaa - sillä jos se ajattelutapa(todellisuude kyseenalaistaminen) on alitajunnassa, ei tarvita kummosia meditointeja tms. kunhan ajattelee asiaa…pitää mielessä vaikka katsoa mahd. tasasin väliajoin kättään - unessa se ei ikinä näytä normaalilta. Useinmiten unitilan tunnistaminen ‘pelästyttää’ hereille/tavalliseen uneen…tyyneyttä se vaatii.

viime yönä näin unta et lääkäri kirjoitti kaikki mahdolliset herkut ja kaikkia 4 kk annos :smiley: jos tuo oli enne uni kun mulla on lääkärin aika ens viikolla :laughing:

Viimeyönä näin unta että istuin bussissa ja kaikilla matkustajilla oli semmonen zorro naamio ja punaiset silmät. Ja sit unessa aloin huutaa että mitä vittua!
Sitten heräsin ja olin kuulemma huutanut oikeestikin. Ja pelotti hetken aikaa vielä sen heräämisen jälkeenkin. Huh.

Vasta muistin, että viimeyönä näin ihan helvetin häiritsevää unta.

Olin ulkomailla ja pihalla kävellessä huomasin, että taivaalta tippuu lentokone. Sitä sitten siinä väistelemään, kun se tulee niskaan. Ja jostakin syystä myöhemmin oli pakko mennä sinne tippuneeseen koneeseen kattelemaan niitä ruumiita. Ja jostain syystä ne kaikki ruumiit oli siellä koneessa ihan turvonneen näköisiä.

Olisi ollut mukavampi olla muistamatta. :confused:

Näin tuossa yksi yö unta että olin kävelemässä kylillä ja isäni paukahti uudella hienolla hopeanvärisellä autolla paikalle ja nousin tietenkin kyytiin. Kyselin mistä näin hieno auto ja isä selitti kaikkea outoa ja vaikutti jotenkin ylienergiseltä. Hänen ajamisestaan ei meinannut tulla mitään kun keskittyi enemmän minulle puhumiseen kuin ajamiseen. Isäni ajoi kaupan pihaan ja kysyi minulta ottaisinko minäkin pirivedot. Kieltäydyin ja lähdin ajelemaan autolla ja heräsin.

Näin ihan kamalaa unta.

Olin kävelemässä miehen ja lapsen kanssa jossakin puistossa kun näin aseistautuneita miehiä. Yhtäkkiä jossain lähistöllä räjähti pommi. Juostiin ulos puistosta, ja paikalle tuli kaksi poliisia. Ne sanoivat että sellaiset pienet mustat pallot maassa olivat myös pommeja, ja meidän pitäisi äkkiä lähteä alueelta. Mentiin kotiin, ja jotenkin tajusin siellä olevani joku suuri vallankumouksellinen oppositiojohtaja, ja oli syttynyt sisällissota. Mun piti lähteä pakoon tyyppejä jotka etsivät mua.

Loppu uni olikin sitten hyvin pitkälti pyssymiesten pakoilua. Jossain vaiheessa olin jossakin rakennuksessa niiden kanssa, ja yritin puhumalla päästä ulos sieltä. Sen jälkeen olin löytänyt sellaisen näkymättömäksi tekevän viitan kuin Harry Potterissa, ja seisoin sen viitan kanssa jossakin pusikossa kun kymmeniä miehiä juoksi aseet kädessä ympäriinsä ettimässä mua.

Jossain välissä aloin miettiä, milloin pääsen takaisin kotiin, ja tajusin etten välttämättä pääse sinne enää ikinä. Koitettiin koko perheen voimin etsiä jostakin vanhoista piharakennuksista nukkumapaikkaa, ja se piti tehdä ihan hiljaa kun niitä pyssymiehiä kulki joka paikassa etsimässä mua.

Heräsin kesken unen, kävin vessassa ja menin takaisin nukkumaan - sama uni jatkui vielä senkin jälkeen. Aika ihme fiilikset jäi Ö_Ö

Otin pienet päiväunet ja painajainen se tuli kiusaa… jos näen unta, niin näen aina painajaisen…
miksen vois nähdä eroottisia unia…

Unes hortoilin satamas. Olin jossain vaihees ollut hotellin pihal ja tipahtanut uima-altaaseen, nyt sit olin likomärkä… Ihmiset eivät puhuneet suomea, eikä venäjää… en ymmärtänyt yhtään heidän puheit, kun koitin kysellä tietä takaisin hotelliin… tiesin, et mun kasvot oli jo tiedos kytillä ja ihan koska vaan media julkistaa kuvat… puristan kaksin käsin muovikassia rintaani vastaan…
Uni hyppää…
Nyt olen laival ja meit on monta. Ollaan ahtaas halvas ns.hytis… juur ja juur mahtuu seisomaan käytäväl ja molemmil puolil on verhojen takana kerrossängyt… siis yhden verhon takana yks kerrossänky ja verhoja oli käytävän molemmin puolin neljä. Käytävän toises pääs oli ikkuna ja toises ovi. Oltiin kaikki ns.pakomatkal… hytistä ei siis voitu matkan aikana poitua… seurasin kun yks pölö jutteli niitä näitä toisen tyypin kans. En kuullut keskustelua, mut seurasin sitä toista tyyppiä katseellani. Jotain outoa kaveris on. Lopulta tajua, tyypin joka sormi on erilainen, aivan kuin eri ihmisist koottuja. Havahdun kun kuulen kyseisen tyypin sanovan, et hänel on onneks viinaa mukana. Tyyppi otti litran kanisteri ja sanoi siel olevan mehua. Kaasi pullon väkevää joukkoon ja pyysi pölön jäbän kaatavan janosil. Pölö alkoi kaataa juomaa ekaan muovikuppiin ja haistoi samal juomaa… tuoksui kuulemma mäntypuulle… Aloin aavistaa, et nyt kaikki ei oo kohdallaan. Otin muovikupin juomineen vastaan. Pölö oli antamas oudolle tyypil, kun hän vastas, et on ihan täs taskumatist viel… anna vaan noil janosil, kyl hän sit ottaa siint, kun omast taskumatist iloliemi loppuu ja nauroi hekotti… jotain outoa tyypis on… päätin feikata et juon ja seuraan kuinka muille käy… porukat alkoi väsymään ja yks sun toinen alkoi mennä nukkuu… päätin siis feikata myös väsynyttä ja mennä sänkyyn… Nyt tiesin varmaksi, miks tyyppi on outo ja miks sen sormet on oudot… tyyppi on keräilijä… ottaa ihmisist jonkin osan itselleen… onneks en ollut juonut ja omistin aseen… makaan sängys peiton alla ja ase kädes… mietin, et onneks on mukana äänenvaimennin… huomaan kuinka verho liikahtaa ja tyyppi astuu esiin… näen valokiilas sahalaitasen veitsen tyypin kädes… tyyppi menee alasängyn kaverin luo ja kyykistyy… mutisee yksikseen jotain… kurkkaan varovast yläsängyst ja näen kuinka tyyppi on valmiina leikkaa kaverin pikkusormea… nostan aseen tyypin päälakea vasten ja ammun…
siihen sit herään…

mä nään perus ahdistus unia hukkumisesta usein. joskus et oon vaan veden al ja en pääse ylös, toisinaan tipun sinne enkä pääse ylös. joskus oli sillain et siit leffasta cujo, ni se koira hyökkäs mun kimppuun ja sit siel vedes rupes vetää mua sinne alle.

sitte pettämisunia, yleensä aina että mä petän, joskus näin et äijäl oli joku kaksoisolento jonka kans petin sitä ja heräsin kauhees morkkikses. siis minä petän unissa. paitsi nykyään, tilanne niin toinen ja nään sairaita unia et äijä ja joku mun frendi panee mun lattialla ja mä makaan sängyllä, katto alkaa valuu smäidää ja hukun siihen… ja herään niin skitsona. unet on hulluja joo.

Suhun on vaan iskostunut nää nykyihmisen alitajuiset pelot joita media lietsoo. Sota, terrorismi ja militaristinen kuvasto on korvanneet yliluonnollisen ja selittämättömän. Eihän tuollaisilla unilla mitään syvälisempää merkitystä ole, ne on vain meidän tapa reagoida ympäristöön, mutta kannattaa muistaa että tällä pelotteiden luonnilla meitä kuitenkin kontrolloidaan.