Unet joissa sinä alat uudelleen käyttämään

Selailin nettiä ja tällänen rauhoittava vastaus osui silmiini, ja ihan fiksuja tuo kyllä tohtori tuossa puheskelikin.

LÄHDE: http://www.soberrecovery.com/forums/newcomers-recovery/100530-dreams-about-relapsing.html

SISÄLTÖ: "MarkSichelCSW
Ask The Experts Moderator

good news, I think your dreams are very positive and you’re correct about your addict behavior coming out in dreams rather than real life.

Drinking dreams are a very positive sign in recovery & give a good prognosis for your recovery. You may need more support now so you might go to more meetings, but the dreams are great news.

Our dreams are a combination of our unconscious wishes & fears. You want to drink & you fear drinking. The awareness of those opposing feeling is helpful in not acting on the feeling and wish (to drink).

People who relapse have no awareness that they want to drink. That’s another reason your awareness is so positive."

Eka tälläinen uni tuli eilen, heräsin paniikissa.

Ja niille keltä koulunkäynnit jäänyt vähälle, suora suomennos:
“Unet retkahtamisista ovat ihan ok. Se on hyvä merkki että alitajuntasikin alkaa saamaan päätöksestäsi kiinni. Tukea tarvitset edelleen, etenkin tälläisten unien jälkeen. Olet muuten hölmö kun et osaa englantia ja muut joutuu suomentaa. T. Tohtori Mark.”

Iso kiitos! :slight_smile:

Tulipas sopivasti tämä kirjoitus. Olen hyvin harvakseltaan unia nähnyt ja nyt viime yönä niin todentuntuinen että kuvittelin jo vaikka mitä herätessäni. Unessa mieheni oli aivan kauhuissaan käytöksestäni mutta minä sanoin että ei se mitään kun otan vaan tämän yhden ja huuhdoin ihanan kylmää siideriä kurkustani alas. Ensi viikolla tulee tuo maaginen 3 kk täyteen ja pelästyin että sitäkö tässä jo petaan…

Tulihan noita jokunen nähtyä aikanaan ja unessa tunne oli suuri pettymys… Ja herätessä helpotus. Ja sitten jossain vaiheessa tulikin sitten pari sellaista unta, joissa en ollutkaan jo valmiiksi kännissä, vaan sain valita juonko vai en, ja en juonut. Niistä vasta olikin ihana herätä! :slight_smile:

JOo kyllä mäkin näin sellaisen unen jo tässä aikoja sitten missä sanoin äitilleni että juo sinä nämä viinat minun puolestani. (liittyy perhedynamiikkaamme, eli oli ihan hyvä uni)
Tämän unen tarkoitus minulle oli että annan omien vanhempieni tapella omat tappelut, ja että annan heidän myös kantaa minun ongelmistani osan. Sen jonka niille kuuluu.

Hemmetti kyllä oli ihan sekaisin kun heräsin tänään. VIeläkin vähän tärisee koko mies. Huh huh.

Se on käsittämätöntä, miten paljon unet vaikuttavatkaan päiväpsyykeen. Jos näkee painajaista niin päivästäkään ei todennäköisesti tule hyvä… Ja toisinpäin, ihanan unen jälkeen päiväkin on ihana. Minä näin viime yönä unta, jossa mieheni aikoi jättää minut. Kysyin sitä häneltä ja hän sanoi, että joo, tossa maanantaina meinasin. Ei kiva fiilis ollut herätessä… Noita pettämis- tai jättämisunia tulee aina silloin tällöin, enkä käsitä mistä ne tulee.

Unia tulee ja unia menee.

Itse näin yllättäen tuossa joku yö sitten unen jossa olin juomassa. Itse juomisesta en tarkalleen tällä kertaa muista yksityiskohtia mutta sellaista hyvin sekavaa surrealista painajaistahan se oli. Ykskaks olin siellä ja sitten taas tuolla,sekoilin sekoilin tuntemattomia ihmisiä tuli kohta ja häipyi ,sitten taas oli joutunut itselleni täysin outoon paikkaan A …miten kummassa minä olin täällä…hei mikä paikka tämä on…keitäs te ootte…Sellaistahan se oma rankka juomiseni oli,alkoholismia jossa kokonaisia päiviä meni muistatamattomana jälkeenpäin…pää oli "Black out mutta jalat pelitti… tunne oli siinä unessa ahdistava, olin kuin kala verkossa kiinni…

Mutta metka vaihe tässä unesa oli se että sitten näin itseni AA-palaverissa…sieltähän minä sain aikoinani raittiuden… siinä unessa näin itseni AA:laisten edessä ja hiljaa selittelin omaa retkahdustani…tätä vain päivän mittaista…pää oli hartioiten välissä kun unessa mutisin…fiilis oli siis jotenkin häpeällinen ja katuva. Muut eivät unessa puhuneet mitään…eivät syyttäneet vaan katsoivat ja sehän se juoma-aikananikin oli pahinta. Kunnon sättiminen ja haukkuminen toisen taholta se kummasti lievitti pahaa oloani aikonani.

Sitten heräsin ja nousin uuteen raittiseen päivään elämässäni. Luojan kiitos - se oli vain pahaa unta.

Olen ollut nyt jo 23 vuotta yhteen menoon raittiina. AA-palavereissa en ole enää käynyt pitkiin aikoihin,useisiin kuukausiin . Siitä kai tuo unen antama signaali.

Kerran alkoholisti - aina alkoholisti pätee ainakin minun kohdallani.

Ainakin unessasi olit katuva! Minulla on nyt usein unia joissa juon mieheltäni salaa enkä ole mitenkään häpeilevä vaan se maistuu niiiiiin hyvältä. Koitan pysyä tarkkana kun tuli juuri tuo maaginen 3 kk täyteen.