Ulosoton salaaminen

Hei! tilanne on nyt se, että tekisi mieluusti vain mieli päästää tuo Ferratumin luotto vain ulosottoon, koska saan ainoastaan maksettua pelkkiä korkoja ja siinä ei ole mitään järkeä kun lainasumma ei vain yksinkertaisesti pienene.

Mulle on tullut aina kaikki laskut sähköpostitse enkä haluaisi tätä asiaa tyttöystävälleni kertoa niin olisiko mahdollista jotenkin saada tämä salattua ja ulosotto / maksumuistutuslaskut saada vaikka sähköpostiin?

Onko jollain muilla kokemuksia haluaisin vain pitää tämän pienen ulosoton omana tietonani kuitenkin olen velaton 2-3 vuoden sisällä.

Avaa Kansalaisen asiointitili, kaikki ulosoton paperit tulee jatkossa sinne. MUTTA ennen kuin velka on ulosotossa, se menee käräjäoikeuteen josta sinulle tulee ensin puhelu ja sen jälkeen kirje kotiin. TAI toisinpäin, sinulle tulee tiedoksianto kirjeenä kotiin, jossa pyydetään ottamaan yhteyttä haastemieheen, ja sitten tulee kirje kotiin (jossa velan tiedot). (Vasta sitten, jos eivät saa sinua reagoimaan millään tavalla, tulee haastemies ovelle).

Ihan ensimmäiseksi (jos olet päätöksen tehnyt), pyydä Ferratumia irtisanomaan koko laina ja siirtämään oikeudelliseen perintään. Näin eivät voi vetkuilla ikuisuutta velan kanssa ja kerryttää kuluja ja korkoja. Tämän jälkeen alkaa pyörä pyöriä kuten yllä kerroin.

Kun ensimmäinen puhelu tulee käräjäoikeudesta, voithan pyytää, että eivät laita papereita postiin vaan käyt itse hakemassa ne sieltä kansliasta.

Minä maksoin juuri viimeisen erän ferratumin luottoa ok perintään.

Päästin luoton perintään ja maksoin sinne 125e muistaakseni 22 kuukautta. 180 päivää perivät sitä isompaa korkoa irtisanomispäivästä lähtien ja sitten putosi normaaliin viivästyskorkoon. Ok perintä oli silloin ferratumilla käytössä.

Reippaasti vaan viestiä ferratumille ja kysyy mihin perintään siirtävät ja mikä päivä. Itselleni tuli yksi muistutus kotiin ja soitin perintätoimistoon sinä päivänä mikä minulle ilmoitettiin ferratumilta niin tuli sieltäkin vain yksi kirje kotiin. Ja perintä oli erittäin joustava. Eräpäivän siirto sujui aina tarvittaessa eikä tullut luottotietoihin mitään merkintää.

Olen kyllä myös kiinnostunut tietämään miten ulosoton pystyy salaamaan mahdollisimman hyvin.

Olen onnistunut olemaan pelaamatta kevään ajan ja huomannut, että stressitön elämä ja mahdollisimman tasaiset päivärutiinit ovat olleet se avain asia. Sain kokoaikaiseen vakituisen sopimuksen työpaikkaani ja olen harkinnut vakaasti että päästän suurimmat ulosottoon ja maksan pikkuvelat pois. Laskin että jouluun mennessä tilanne olisi se, että maksaisin ainoastaan ulosottoa ja opintolainaa. Nyt minulla on kaikki mahdolliset Pikavipit ja niiden huolehtiminen on melkoinen operaatio. Palkkaa jää käteen 1900e ja lyhennykset ovat 1600e. Tämä on mahdollista koska maksan asumisesta vain140e kuussa. Rahaa jää siis ruokaan ja bussilippuun 160e/kk, millä en todellakaan pärjää. Se että jäisi rahaa harrastuksiin tms. varmasti auttaisi pysymään pois peleistä edelleen.

Kiitos tiedosta, itsellä kanssa Ferratum mitä en pysty millään maksamaan koska korko on niin järjettömän suuri.
Eli ensin ilmeisesti pitää odottaa että eräännyttävät koko velan? ja siitä sitten lähtee tuo 180pv laskenta alkuperäisellä korolla?