39 vuotta jo mittarissa ja päätä hakataan edelleen karjalanmäntyyn. Olin pelipoikki ohjelmassa jo vuonna 2008, mutta sen jälkeen pelattu taivaan tuuliin varmasti 100000e. Pörssipelit vei puoleenvuoteen 66000e ja nyt on mennyt 15000e uhkapeleihin kun möin asunnon pois. Silti vaan mieli vetää pelaamaan vaikka tässä on tosiaan 15000e mennyt noin 1.5 kuukauden aikana. Pienestä kaikki alkoi kun isä vei raveihin ja sillä tiellä ollaan. Halu lopettaa on kuitenkin olemassa vaikka myös itsetuho pyörii mielessä myös. Koulut on jäänyt käymättä tämän peliongelman takia. Netin uhkapelisivut ja veikkaus ja nordnet vei rahani. Velkaa ei kuitenkaan ole, mutta kovalla työllä tehdyt rahat on pelattu pois. Onko muita jolla samanlaisia ongelmia?
Hei olen 24 vuotias ja vedonlyönti on hallinnu mun elämää aivan liikaa 3.3 on ollut viimeinen päivä jolloin pelasin. Talous on aika pielessä ja 4vuotta ollut suhde on ohi todennäköisesti. Kauhee ahdistus ja syyllisyys. Kunpa tietäis mitä tekis pelit on ainakin pelattu. Vedonlyöntien ja rahankäytön takia nainen jätti.
Hei, kerro jos haluat, että miten pörssipelit ovat vieneet 66 000 euroa!? Miten ja millä taktiikalla sijoittamalla olet moisen kupan saanut aikaiseksi?
Päiväkaupalla ja totaalisella sekoilulla. 2015 ostin rwe osaketta tulospäivänä putoaavaan puukkoon. Möin pois 6000e tappiolla ja pelurimiehenä haetaan tappioita takas ostin SSab, sillä 60000e ja se tippui kivenä 34000e asti, jossa myynnit. Sitten vaihto dollareihin noin 40000usd ja jenkkimarkkinoille, jossa sijoitus breitburn energyyn ja sinkki yhtiöön horsehead zinc. Rahaa jäi näistä tilteistä noin 6000e ja pelasin sen vitutuspäissäni 2016 kesällä jalkapallon Em-kisoihin. Painettiin sitten 4.5 kertoimella 6000e Ranskaa. Ranska hävisi jatkoajalla Portugalille tietysti minun tuurilla. Ranskan Gignac ampui 3m päästä tolppaan 90 minuutilla. Tämmöistä käänteistä säästämistä voi myös peluri tehdä. Ei naurata, mutta ei voi mitään kun on idiootti.
Eli nämä nämä kaksi yhtiötä meni konkurssiin Breitburn ja Horsehead zinc. Ei olisi koskaan pitänyt ruveta harrastamaan päiväkauppaa. 2013 Ostin 10000 kappaletta 7.3e Neste oilia ja jos olisi holdannut tänne asti niin tänään voisi myydä pois ja rahaa olisi 570000e, mutta pelurin mieli kun on niin ei onnistu holdaaminen. No lisää vaan paskaa housuun niin eiköhän se siitä sitten.
Kiitos selvityksestä! Hurjaa menoa ja huonoa tuuriakin, kun kaksi yhtiötä kaatunut nopeasti. Jos tekisin päiväkauppaa, niin koittaisin reagoida nopealla tahdilla laskuihin myymällä heti. Matemaattisesti on jännä juttu, että jos 50 000 osakepotti nousee 75 000, niin paluu alkup. vaatii 33% laskua, mutta jos se tippuu 25 000, niin nousu takaisin vaatii 100% nousua. Nousevista osakkeista pitäisi löytää ne, joilla tulee kunnon upit ja sitten luopua heti laskevista hevosista. Riskit on suuret.
Heh, allekirjoitan tämän täysin!
Itsekkin sijoitellut n. 10-15 vuotta sitten, ja tosiaan pelurille ei B&H sijoittaminen sitten onnistu koskaan!
Olen kiinnostunut kovasti osakesijoittamisesta, mutta en voi sitä tehdä koska se ei vaan sovi luonteelleni.
Olen myös samanikäinen kuin sinäkin, ja pelannut kaikki vaivalla ansaitsemani rahat. En omista yhtään mitään, ja lisäksi on n. 50k eur velkaa
Uskomattoman nousun olisi tehnyt tuo Neste, jos olisit pysynyt kyydissä mukana. Sitä on toki turha jossitella, mutta tälläiset tarinat kyllä säväyttää ja pistää ajattelemaan. Nimittäin itse aloittelevana sijoittajana (arvo-osuustili ollut pari vuotta) olen huomannut, että vaikka minulla ei ole intoa myydä osakkeita, niin seuraan vähän kärsimättömästi sitä, että eikö ne kurssit alakaan nousta, vaikka on omasta mielestään ostanut halpoja osakkeita. Pitkäjänteisyyttä, pitkäjänteisyyttä… Toki harva osake tekee tuollaisia nousuja kuin Neste. Vaatii hyvää tuuria, että pystyy ostamaan isosti juuri kurssin oltua alamaissa. Varmasti kuitenkin 10 vuodessa jonkinlaisen tilin teen, kun vaan jaksan holdailla ja ostaa lisää silloin, kun joku osake halpenee. Tai sitten vain ostan osakkeita, jotka näyttävät halvoilta, mutta joilla lasku onkin vain lopun alkua, enkä näe nousuja ollenkaan. Tähän en usko, mutta toki tämä vuoden korpivaellus on vähän herättänyt ajattelemaan. Sijoitukset kuitenkin jonkin verran miinuksella. Sattumakin voi selittää.