Työnantajan hoitoon-ohjaussysteemi?

Mikä mahdollisesti on se hoito jonnekka ohjataan? Laitetaanko hoitoon laitokseen ettei tee hoidon aikana työtä, vaiko jonkinlainen muu ohjelma, että käy normaalisti töissä, eikä juo ja tietyt seurantajutut? Kyseessä on siis alkoholin tajkia tulleet töistä poissaolot, joita ei ole kuin pari kappaletta… Mihin siis lähden? Mitä siellä luultavammin ehdotetaan?

-Töihin normaalisti + käyntejä lääkärissä
-Kalliolaan kokonaan?
-Järvenpään sosiaalisairaalaan?
-Avomyllyyn?
-Minnesotaan…?

Arvon mr. Kalsari :slight_smile:

Minulla on hoitoon-ohjaus (joka kestää vuoden):
Omalla kohdallani asia meni niin, että työterveys (lääkäri+sairaanhoitaja), esimies, minä
istuttiin alas ja kirjoitettiin hoitoon-ohjaus paperit, jossa sitten samalla suunniteltiin, että
mikä minun kohdallani olisi sopiva hoitomuoto. Ja eteen sattui sitten A-klinikan kautta
tulemaan avomyllyhoito, jossa kävin töissä ja kolmena iltana viikossa avomylly tapaaminen
A-klinikalla.
Toki voi olla, että ehdotetaan ihan laitoshoitoa. Jokainen tilanne on niin yksilöllinen, että
takuu varmaa vastausta en osaa antaa. Työnantajani puhui minulle Kalliolasta, mutta kuten
olen omassa ketjussani kirjoittanut, A-klinikka heitti minulle jääkylmää vettä niskaan, että
mitä hyötyä siitä olisi minulle kun olen jo 3 kuntoutusjaksoa käynyt 8 vuoden aikana.

Ja puhun ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Voi olla että A-klinikalla käynnit tai lääkärissä
käynnit riittävät. Se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin yksilöllistä.
Minulla on seuraava seuranta palaveri joulukuussa eli puoli vuotta hoitoon-ohjauksen jälkeen.

Pitää nekin paperit kaivaa esiin, kun on tullut laiminlyötyä papereiden järjestely.

Tsemppiä Kalevi_Kalsari! Kyllä me selvitään tämänkin vaiheen yli ja säilytetään työpaikkamme.