Niin tarkoitin sitä että kuinka suoraan sinulle uskaltaa kirjoittaa mutta et taida olla sokerista tehty kuten sanoit. En tarkoita suoraa kirjoittamisella mitään hk. piruilua ym.
Minulle voi myös sanoa suoraa ja on myös sanottu esim. s24:llä eräällä palstalla.
Oli omituista siirtyä tänne plinkkiin (vaikka kirjoittelen vieläkin s24:lla) kun täällä jengi on tosi kohteliasta.
Kirjoitin potilasasiamiehelle ja tänään tuli lyhyehkö vastaus ja pdf tiedosto jolla virallinen valitus tehdää ja osoite minne se lähetetään ja tuli postia siltä neurologilta ja haluaa vielä ottaa sen rasva-aspiraatiotestin jonka jälkeen voin mennä muuttamaan mun kipulääkitystä neurologian psykiatrin luokse koska hä luotaa muhun ja on jo kirjoittsnut teemuja ja pameja mun oireisiin eli maa alkaa polttamaan hänen jalkojen alla mutta hän ei kirjoita opiaatteja kellekkää mutta suostuu nyt siihen että muut tekee sen. Taisi äijän arvomerkit kauluslaatoissa kesken kuten armeijassa eversti ei paljon välitä mitämieltä yliluunnanti on, voi raasua ku ei voimat riittäneetkää ja vielä näin vittumainen tykkimies kyseessä koka on hyvissä väleissä everstin kanssa. Kun tietää olevansa oikeassa ei aa antaa asian olla ja lääkärin valassakin asiasta jotain mainitaa., katsotaan nyt pariviikkoa kun saasia lääkkeitä jotka eivät ole suoraan kipulääkkeitä vaan masennuslääkkeitä jotks auttavat neuropaattiseen kipuun viikon tai kahden viikon sisää mutta jo nyt olo parantunut ja Tramat piti lopettaa ja tekivät suunnitelman kuinka viikossa lopetan niin sanoi rttä lopetan nyt heti. Jotain miedompaa särkylääkettä joudun syömään rsan polven takia ja laskimovrritulooien pilaamiin ohkeisii 2*800mg buranaa nyt pitää kippsrin kannella. Tiedän ettei mahani kauaa kestä mut josny kaksiviikkoa menis niin on akka lääkäriin.
Se onkin hauska juttu, että vaikka täällä välillä on kiivastakin sananvaihtoa, niin suhteellisen kohteliasta ja ystävällistä porukkaa me narkit olemme.
Samaa mieltä happohuppu ja olen ennenkin ollut jäsen, silloin oli vähän rajumpaa menoa nytten poistetaan viestejä herkemmin mutta ihan mesta.
No niin NeuroKipu, päätit laittaa vähän kampoihin
Hyvä että kirjoitit lääkärin valasta: laakariliitto.fi/etiikka/laakarinvala.html
Printatkaa ja ottakaa matkaan kun menette lääkärille ja syöttäkää se lääkäril… siis antakaa se lääkärille jos siltä olis päässy se unohtumaan.
Voimia ja anna palaa edelleen kovilla jos muu ei tehoa. (ei edelleenkään kirjaimellisesti).
Pakko huomauttaa tuo nykyaikana.
Hei vaan kaikille, nyt on astuttu sen viivan yli minkä täkäna mä olin uskollinen ja kiltti. Juuri kirjoitin valituksen viralliselle pdf lomakkeelle ja todella teen valituksen, kyseinen lääkäri on kirjeellä minulle sanoutunut irti lääkitykseni hoidosta mikä sekään ei ole oikein koska hänen pitäisi olla paras tuossa lääkityksessä, konsultaatioapua neuvoi mistä saa mutta hän on ulkona. Ei täyty lääkärin valan ehhdot mielestäni moisesta pakenemisesta, perästä kuuluu sano.
Minkäs sille tekee kun viesti ei mene perille hyvällä niin sitten vähän kovemmilla otteilla.
Viivan yli astuminen taisi olla ihan must-tilanne mitä olen tulkinnut sinun aikaisemmista teksteistä ja itselläkin tuosta kokemusta.
Tein valituksen lääkäristä (en anna tarkempia tietoja) ja hän selvisi varoituksella mutta niitä varoituksia oli aika paljon joten hän ei toimi enää lääkärin ammatissa.
Pakostakin tulee mieleen kuinka monta valitusta sinun lääkärisi on saanut ja ylittääkö hän rajan tällä kertaa?
Mieleen tulee myös kuinka monta potilasta saatat pelastaa tuollaiselta lääkäriltä.
Tuntuupa hurjalta. Vajaan kk syönyt panacod lääkkeitä vatsakipuun leikkaukseen jälkeen. Psyyke lääkkeet kyllä poistaneet sitten muita vaivoja.Esim. nuoruudesta lähtien oleva ärtynyt paksusuoli helpottunut.Mulla oli muistaakseni joskus jotain sirdaluz nappeja. Olisko ollut jotain tulehdusta niskassa. Tuli ihan pöllähtänyt olo ja väsynyt. Ex-miehellä oli tramaleita selkäkipuun muistaakseni ei liiikkunut kotoa mihinkään kun otti niitä.
Moi NeuroKipu.
Mitenkä olet voinut ja saitko paperihommat kuntoon.
Tietysti sinun hk. asia mutta toivottavasti kuiten voit paremmin.
Meinasin laittaa sinun ketjuun (elinaikasi) vastauksen mutta jotenkin ahdistuin siitä ja toisaalta lähtö voi tulla vaikka nyt tässä näppäimistöllä jos jokin aivoissa repeää. Olisi inhottava ajatella että pääsee alkosta ja myrkyistä ja sitte kuolee johonkin naurettavaan onnettomuuteen kuten vaikka tiili tippuisi päähän.
Paperihommat on tehty ja jotain tietoa niistä vuotaa heti kun on tullut jo nimettömiä kirjeita joista kumminki satavarmasti käy ilmi keneltä ja jakelu mulle ja mun omalääkärille. Tampereelle tulee lähtö kun musta vielä yksi pala otetaan patologille, minä en enään luovuta. Mua hoidetaan väärin ja Hyksin neurologi on samaa mieltä. Voisin elää muutaman vuoden oikealla hoidolla lähes kivuttomasti, huomenna aika aika tuimalle lääkärille joka on kirjoittamut melkoisia respoja. Ootellaan ja kattellaan.
Potilasasiamies voi kyllä alkaa toimeen aika pikaisestikin ja ilmoitella etukäteen että tällainen valitus on tehty.
Tutkintavaihe - kun kuullaan kaikkia osapuolia saattaa vähän aikaa kestää.
Nuo nimettömät kirjeet kuulostavat aika uskomattomalta mutta tietysti säästät ne.
Pääasia on kuitenkin että saat äänesi kuuluviin ja potilaan oikeudet jotka sinulle kuuluu.
Hyvää viikonloppua ja ilmoittele itsestäsi (sinulle on edelleen vaikea kirjoittaa kun puhut,öh, kuolemasta)
Pärjäile ja älä anna periksi etkä sä antaiskaan kun muistelen edellisiä viestejäsi.
ps. Lopetin röökin pari päivää sitten ja nyt alkoi coldturkeyt.
Nyt ollaan melko pahassa jamassa eli josen luovu tosta Temgesigistä aamulla se ja muu lääkitys estää muun kivunlievityksen ja vaihtoehdoksi jää lisää teemuja, voisihan niitä 0.2mg kokeilla pari päivässä jos se aurinko sitten paistais munki risukasaan. Olen nyt voinut tehdä veneen kunnostustöitä kahteen asti tuolla teemulla ja sittn kipu jaloissa lopettaa kaiken touhuamisen. Mä niin haluaisin sen kipulaastarin mutta täällä ei määrätä opiaatteja ennenkuin se yksi koepaala vielä on otettu ja tutkittu. Koskahan tapahtuu, vaikka nyt pääsin neuropaattisista kivuista mun romut jalat ei kestä ja kaikki lihakset ovat heikkona kun reilu puolivuotta pidettiin lähes sänkypotilaana. Tulen juuri venehommista ja turrutan kossulla itseäni että saan koiran lenkitettyä, teemupaketti puhuu mulle tossa hyllyllä kun jäi paketti noita 0.2mg aikoinaan yli. Panis kielenalle yhden niin olisin kuin uusi mies.
En ole lukenut ihan kaikkia viestejäsi, joten en tiedä missä mennään. Käsittääkseni 0,4 mg Temgesic vie sinulta kivut pois kiitettävästi. Miksi et voisi päivässä ottaa useampaa Temgesiciä? Olet maininnut haluavasi kipulaastarin. Minkä niistä? Durogesic vai Norspan? Miksi sinä haluat kipulaastarin, jos Temgesic toimii hyvin? Eikö kannattaisi pysyä Temgesicissä niin pitkään kun se toimii ja vasta sitten siirtyä fentanyyliin, kun Temgesic ei enää toimi.
Poden niin sanottua pillekammoa ja ja aamulla kymmenkunta, päiväll 4 ja illalla 7. Laastari antaisi mulle tasaisen jolloin jäisi pillerit vähemmälle ja tykkään pitkästä hitaasta kun tuo teemu ihan selvästi hieman keikuttaa venettä enkä halua lokea mitään sellaista. Haluaisin vain elää normaalisti ja nyt saatiin neuropaattiset kivut pois niin hammasta purren olen touhuilut mm. tänään 47kg Dodermanni rokotukseen ja ei tykkää mennä koko taloon ja sitten venettä kunnostamaan. Se on mun normaalia elämää ja moottoripyörään pitäisi vaihtaa tiivisteet kaasareihi ja olisha se kiva museopyörällä ajaa kun kivut jätti viimekesän yhteen ajoon ja uusi venekkin olis.
Edit1: Kuten alussa sanottiin taidan pysyä teemuissa, otin aäken yhden 0.2 ja kaikki hyvin, katotaan alkuviikosta kirjoittaako lääkä niitä mulle, muutrn joudun menemääm neurologian psykiatrille joka kirjoittaa niitä kyllä. Kait tu omalääkäri ymmärtää ja kirjoittaa niiti 2 päivälle kun muu ei sovi. Tutkin netistä sopivuuksia ja vaihtoehtoja ei jää. Mä en ymmärrä että olis pitkäkestoinen, ei ole mulla mutta on nopea.
Muthan heitti neurologi pihalle kun saakelin ketku olin hommannut 0.4mg Temgesiggejä sillä psykiatrilta jolle mut lähetti voiko mulle antaa mitään väkevää kun ajatukset oli mustat ja sain 35mg Diapamejakin siltä niin kieltäytyi hoitamasta mua, nyt GababenrinActavin 3300mg ja aamulla 60mg Symbata ja tänään yöksi 30mg Symbata ja mäsiin polviin 1 Mobic 15mg joten niillä pitäis juosta, onneksi on reilu laatikko 0.2 teemuja ku ihan hirveesti iskee. En tiedä viekä kuinka toimii mutta epäilen yhden Mobic tabun korvaavan 400mg Tramalia joka piti Cymbatan takia lopettaa, neurologiset kivut kyllä häipyi mutta mäsät polvet huutaa lääkettä jotka pitäisi leikata mutta sokeritaudin takia leikataan vasta sitten kun on pakko, tekis mieli mennä kadulle makaamaan ja joku soittais piipaa uton hakemaan niin voisi päästä hoitoon. Juon nyt päkin kaljaa ja vähän valkkaria niin saan elää tämän illan.
Eilen se sitten tuli kokeiltua kun ajoin ratsiaan, ensin puhallus näytti 0,2 promillea eli hitaasti kaksi keskaria ja sitten rupes katsomaan silmiä. Se kuuluisa tikkari ja lievästi näytti kahta ainetta, pyysivät nousta autosta ja sanoin jalkojeni olevan tosi kipeät eli nousu vaikeaa ja aluksi horjuntaa mutta sitten meni hyvin. Olen ottanut itse kopiot resepteistä ennen hakua apteekista johon ne jää ja kysyivät missä ne on määrättu niin sanoin keskussailaalan ja terveysaseman. Meni mun kortin kanssa maijaan ja soitti jonnekki ja tuli hetkenpäästä ojentaen kortin takaisin ja toivotti hyvää matkaa mutta aja varovasti. Olin tropannut itseäni kun olin menossa kunnostamaan venettä, aika lailla saa teemija, pameja, opamox, kolmea muuta kolmiolääkettä ottaa kun vaan on respoista kopiot. Ennen puoltaåäivää tapahtui. Nyt lähden vielä vaihtamaan alapään öljyt, niin vähän vahaa koneeseen ja mereen.
Näkisin, että topikkina tyhmäkö kysymys oli hyvä kysyä tyhmä kysymys näin aamutuimaan,
eli nyt on ollut tuo norspanlaastari 2kk ensin 5mg kk:n ja sitten vaihdettiin 10mg laastariin ja lopetettiin tramalit, siis söin tramalia tuon 5mg norspanin kanssa, nyt pelkkä laastari 10mg (10mikrog/t), vaikuttavana aineena bubrenorfiini. Pääkysymykseen, Minkäs elimen päälle tuo aine käy, kun lisänä on vielä 4mg rivatril /vrk + saatika kun vielä viinaa kiskoo kaksin käsin?
itse pakkauksessahan sanotaan näin: “Norspan-depotlaastareita ei saa käyttää yhdessä bentsodiatsepiinien kanssa (ahdistuneisuuden tai nukkumisvaikeuksien hoitoon käytettäviä lääkkeitä). Yhdistelmä voi aiheuttaa vakavia ja mahdollisesti kuolemaan johtavia hengitysvaikeuksia.”
Lääkärin määräyksestä menee kuitenkin tuo rivatril max vrk annos tämän lääkkeen kanssa, myös käytän halcionia nukahtamiseen välillä mikä on myös bentsojohdannainen.
Eli käykö tämä jokapäiväinen käyttö pumpun päälle vai minkä? ja alkoa samalla juodessa suuri riski saada hengityslaman koska voimistaa molempia pkv lääkkeitä? Onko myös haitallisempi/vaarallisempi yhdistelmä kuin tuo tramal 400mg/vrk mikä oli aikoinaan ennen bubrea? Alkon kohdalla lääkkeen pakkauksessa ollaan kumminkin todella vähetteleviä verrattuna tramaliin… pelkästään lukee “Norspan-depotlaastarien käyttö alkoholin kanssa
Alkoholi saattaa pahentaa joitakin haittavaikutuksia, ja saatat tuntea olosi huonovointiseksi, jos juot alkoholia Norspan-depotlaastarien käytön aikana. Alkoholin juominen Norspan-depotlaastarien käytön aikana saattaa myös vaikuttaa reaktionopeuteesi.”