Tyhmähkö kysymys

Mutta mun pitää vaihtaa tramal 400mg hieman vahvempiin ja mielellään pitkävaikutteisiin eli mitä pyydän/hyväksyn lekurilta. Mentäis kumminki pienillä askeleilla ja toiminta mielellääm kuten Tramal eli aamuin illoin. Lekuri on huomenna aamulla että nopeat vastaukset olis poikaa koska se voi kysyä multä että mitä sitten niin ehdotuksia, hitaita ja pitkävaikutteisia.

No, seuraava askel olisi ottaa Temgesic nappeja ympäri vuorokauden. Temgesicin jälkeen siirtyminen on vain huumereseptillä saataviin lääkkeisiin. Sinun jättäisin ne vielä välistä ja pysyisin Temgesic napeissa niin pitkään kuin vain pystyt…

Arpa

Moi NeuroKipu.

Jos joudut ottamaan niitä kipuihin niin minkäs teet? Muistelen että mainitsit jotain kipupolista joten lääkkeet eivät taida olla ihan hupikäyttöön. Tuo oli tosin arvelu tekstisi perusteella mutta anteeksi jos menin hk. juttuihin.

Vielä tosta seuraavasta kipulääkkeestä. Ehkäpä se ei ole niinkään oleellista mikä on seuraava kipulääke, vaan annos minkä sitä otat :confused: . Miksipä kipulääke ei voisi olla Temgesicin sijaan vaikka fentanyyli, kunhan selviät mahdollisimman pienellä F-annoksella :unamused: . Euforisoivilla analgeeteillä on paljon erityyppisiä ominaisuuksia, niin eiköhän lääkäri osaa valita sinulle sen juuri parhaan tropin. Se voisi olla vaikka lievin 25 ug/h fentanyylilaastari :sunglasses: . Ihan turvallinen lääke, kunhan et ala liottelemaan sitä.

ArpaKuutio arpoo sinulle sopivaa troppia :sunglasses:

Otan jo aamulla yhden Temgesic 0.2mg ja sitä ton tarjottu lisääa mutta toimii mukka vajaa 2t, jotain sitkeämpää ja em mä voi mennä teemuissa liikenteeseen. Kyllä jotain muuta pitää olla ennenkuin lätkitään laastareita. Jotain Teemua lievempää löytyö.

Sorry vaan, mutta ei vaan löydy! Kipulääkkeet menee näin: Tulehduskipulääkkeet → Tramadoli → Temgesic → HUUMEET!

Sinulla ei ole mitään vaihtoehtoa…

Arpa

Okei, mä heitän tramadolit pois ja koitan pärjätä kolmella teemulla päivän, mulla on yli sata teemua kotona ja jos setoimii soitan lääkärille joka ne määräsi et soittaa apteekkiin jossa vielä 4kk satsi niitä ja teemuja, se itse ehdotti toista vielä päiväksi mutta yöt on mulla pahimpia joten jos yhdellä menis pävä ja yhdellä yö. Mites autolla ajo sitten, paketissa lukee että pitää itse katsoa mutta riittääko se. Miten tikkaritestissä käy vaikka on kopiot respasta, ihan heti en kyllä lähde ajelemaan koska se on ainut lääke mikä tuntuu joltakin varsinki pamin kanssa ja ilman pameja mua kramppaa vai johtuisko nuo krampit Tramadyleistä kun on pitäny heittää välillä peliin Opamos 15mg. Ei tekis mieli antaa kortia pois. Tuo terveyskeskus lääkäri ei ikinä kirjoita mulle kahta 0.4 teemua lisää, sen tiedän vaikka mulla on melkoisen vakuuttavat paperit neurulogian ylilääkäriltä löydöistä. Tramal ei sovi diabeetikolle on todettu, kusilukko nut pieninpämä oireena ja neurologi sanoi mitä sä noita syöt ku eine auta yhtään, kipupolin neuro sanoo että riittää jos 30% kivuista jää.

Joo, näin se on, bubrenorfiini on tramadolin jälkeen seuraava jonossa, jota minullekin ollaan tyrkyttämässä, ei tee kyllä mieli, mutta kodeiini ei tehoa enää, ja tramadoli ei oikein toimi mulla, eikä reseptivapaa kipulääke, alkoholi ole pitkässä juoksussa kovinkaan hyvä vaihtoehto.

ota Neuris selvää vielä tosta diabeteksestä ja buprenorfiinin mahdollisista yhteis/haittavaikutuksista.
kysy vaikka lääkäriltäs, ellet ole sitä jo tehny. olen muutamasta paikasta kuullut luotettavalta taholta
että buprenorfiini laskee “nousujen” ajaksi verensokerin todella alhaiseksi, josta voi seurata pahimillaan
insuliinishokki. eli tarkkana saa olla. netistäkin löytyy muutamia lähteitä (tosin ei niin virallisilta tahoilta)
tälle kyseiselle väittämälle. ne voi löytää helposti googlettamalla, voit päätyä toiselle päihdeaiheiselle
foorumille, jossa tuosta varoitellaan. kunhan muistat vaan seurata säännöllisin väliajoin sitä verensokeria,
jos joudut/saat jatkaa kyseistä lääkitystä. eikä tarkotus ole jeesustella, en tiedä buprenorfiinista itse
juurikaan mitään vaikka sitä muutaman kerran olen hupikäyttänyt, huonommat olot kun tramadolista
mutta kivunlievityksessä varmasti mainio lääke!

mutta yhtäasiaa tässä olen hämmästellyt, mistä sinä olet saanut tietoosi että tramadoli ja diabetes ei ole
hyvä yhdistelmä. tiedän nimittäin erään läheisen henkilön jolla 2.lk diabetes ja yli 70yksikköä joka aamu,
siihen vielä 3xT1/vrk. hän ei ole itse maininnut koskaan kuulleensa tuota että ei tramadolia jos on diabetes,
jos sulla on esim lääkiriltä saatua tieoa (tai muulta luotettavalta taholta) niin jaa se tietosi nyt meille tiedon janoisille ihmisille.

Ootkos kokeillut Dolmedia. Eli metadoni vaikuttava aine.

Kipulaastarit voisivat olla passeli vaihtoehto. Ei välttämättä tarvitse edes fentanyylilaastari olla, buprenorfiinilaastariakin saa, Norspan nimellä, 5-20ug/h vahvuudet ja max annos 40ug/h. Ei mene pää niin pyörälle kunhan tottuu. Hermokipuihinkin on osoitettu vaikutusta, toisin kuin monilla muilla kipulääkkeillä.

Olen itsekkin kallistumassa noihin kipulaastareihin, saunoa vois sitten vain kerran viikossa mutta se on pieni murhe. Kirjoitin aikaisennin päivällä tänne pitkän vastauksen jossa oli sitaatteja mun lähetteestä, ette voi uskoa mitä vuotta eletään ja kun olen rehellinen kerroin heidän saavutuksistaan ja siittä kuinka äkkiä ne teki musta sekakäyttäjän koska muuten olisi kuulunut nurkalta pamahdus. Nyt olen itsemurhaa ajatteleva potilas jonka psykiatri sanoo ettei päässä ole vikaa vaan särky on ainut vika, ne panee varmaan toiselle kallonkutistajalle mutta montaa päivää en makaa josse on sitätä samaa että iltapäivällä tulee valkotakkea kysyyn kuinka nyt voidaan. Sielä sairaalan vuoteessa makaa tervekkin kolmepäivää niin kipeä on ja munhan pitäis tehdä jotain normaalia eikä oppia makaamaan putkisängyssä, nimen mukaan ne panee mut petikaveriksi joka on täysin ruotsinkielinen ja kuorsaa yöt kuin kompressäri jossa venttiilivika.

Jos tästä selviän niin julkaisen joitain mielenkiintoisia lausuntoja että muut tietää kuinka voidaan ihmistä kohdella ja lääkkeillä jotka on väärät sanotaan ota tai jätä muuta ei tule 30% kivunpoisto riittää.

Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista vaikka on vaara että vapaudun huumeiden käyttäjänä.

No tuota nyt viimeiseksi lähtisin suosittelemaan, jos buprenorfiini jo haittaa toimintakykyä niin tuo vie sitten sen kokonaan.

Huomen aamulla olen sairaalassa osastolla jossa koittavat saatää kipilääkityksen kuntoon ja sielttä kuntoutukseen missä tehdään viimeinen säätö, kiva kun kummityttö on juuri aloittanut työnsä kuntoutuspuolella niin näkee tuttuja muutoinki kuin vierailuaikana ja sisko on vanhusten puolella yökkönä. Terkkarin lääkäri ei uskaltanut muuttaa mun lääkitystä vaikka oli neurologin ohjeet, diadetes ja sydänvika peljätti tytön. Vastuuta vaan siirretään. Oon ainakin viikon nyt kiinni enkä ota läppäriä mukaan, ehkä vielä kuullaan tai sitten tiedätte että kuppi vuoti yli. En mä saa ny nukuttua joten mietin koko yön lähdenkö tuohon koeka kipupumppua en ota kun diabeetikolla se om tulehduspesäke.

Moi NeuroKipu

Meidän peukkujen pitäminen auttoi kummityttöäsi :smiley:

Hyvähän se on käydä tsekkaamassa tilanne ihan ammattilaisten säätämänä.
OIkeastaan hyvä ettei se terkkari alkanut sähläämään ties mitä siitä olisi voinut tulla (no tuo oli vaan minun mielipide siitä kannata välittää).
Eihän nuo sairaalat ym. mitään kivoja paikkoja ole mutta plussana sentään että sinulla on siellä tuttuja.

Äläkä puhu “ehkä vielä kuullaan” vaan kirjoitellaan taas viikon päästä.
Pidän peukkuja kuten koko plinkin jengi ja sehän auttoi viimeksikin joten kaikki menee ihan ok.

Be :sunglasses: man.
t: ex-tissuttaja2
ps. Nipistele hoitajien pyllyjä minunkin puolestani (kääk, tuosta kommentista naiset kyllä suuttuu mutta otan riskin).

Eipä mennyt hyvin, ensin kaksi lääkäriä tutki ja sanoi että otetaan osastolle ja saadetään sopiva kipulääkitys ja olivat laastarin kannalla ja sitten johonki avohoitoon lopuksi mutta istu odottamaan niin neurologi tulee kysymään lisää ja kirjaa mut sisälle. Sehän oli se joka ensinmäisellä käynnillä kipupolilla oli kipupolin kääkärin ja hoitajan kanssa mua tutkimassa ja sanoi ettei hän kirjoita opiaatteja koska miitä jo nyt myydään kadulla aivan liikaa. Käski ottaa yhteyttä omalääkäriin joka mulle eilen lähetteen tonne kirjoitti koska ei uskalla muuttaa mun lääkitystä, tämä neurologi vielä niin vihainen siitä yhdestä Temgesiigistä ja sanoi että hoitakoon se lääkäri sitten mua joka on sen määrännyt ja sanoin että teidän spykiatri oli niin armollinen että helppas mun aamuja ja käski hoitää hänen kanssaan asi ja sanoi että hän itse sanoi ettei tunnee kipulääkkeitä et ammattilaiset saa hoitaa loput. Käski vaan soittaa sille omalääkäri nyt kumminki auttaisi ja sanoi että lähettää ajan mulle koska ottaa rasva-aspiraatio kokeen musta niin kysyin miksi kun sanot ettet kirjoita vahvempaa lääkitystä niin mitä me sillä tiedolla tehdaan vai haluatko ottaa sen multa puuduttamatta kokoelmiisi koska se ei vähennä mun kipuja.

Teen valituksen hoitovirheestä potilasasiamiehen kautta kun tuo ei edes suostunut muuttamaan Tramal 2200 annosta 2100 +4*50mg jolloin sain paremmin säädettyä annostusta eikä se tehnyt kusilukkoa kuten tämä 2 isompaa kerralla. Se on Jumalasta seuraava ja niin hänen sairaalassa tehdään kuinka hän määrää ja niin kuinka potilas kärsii eniten. Toki lupasin jättää kaiken pois josen uuden hoidon takia tarvi ja tämähän lopetti multä Tramalit seinää ja max annokset Lyrikaa 4 päivässä joten onhan se taitava aiheuttamaan kipua, sadisti hoitamassa kipupotilaita, ihanne työpaikka

Moi NeuroKipu.

No joo pitää myös varautua pettymyksiin ja harmi ettei peukuista ollut apua tällä kertaa (tai ehkä oli).
Lainaus sinulta:
“ja sanoi ettei hän kirjoita opiaatteja koska niitä jo nyt myydään kadulla aivan liikaa.”
Voisin sanoa että aika törkeä kommentti lekurilta/hoitajalta ja kun paikka on kipupoli niin siellä tietääkseni keskitytään sairauden hoitoon tai sen lievittämiseen eikä syyttämiseen diilauksesta josta voisi jo tehdä valituksen.
Laitan linkin aiheesta ja asiaa tuo on vaikka onkin mtv3:sen uutisista (erikoislääkäri Eero Vuorinen).
mtv3.fi/uutiset/arkisto/9901 … 90199.html

Tietysti lääkärit ovat epäluuloisia jos kivunhoitoa on tehty omatoimisesti mutta rajansa kaikella.
Mikäli diagnoosi on tehty ja apua/hoitoa ei tule niin ainakin itse olisin valmis omatoimiseen kivun hoitamiseen vaati se sitten mitä tahansa - En kuitenkaan itsemurhaa.

Taitaa olla niin että lääkärit ja viranomaiset eivät osaa erottaa narkkausta, diilausta ja kivunhoitoa toisistaan.
Erittäin ärsyttävää on että ohjataan psykiatrille jos kyse fyysisestä kivusta, ok joku on voinut saanut apua sieltäkin mutta vertaan taas puukkokyljessä kirjoitukseeni että muutama tuuma terästä keuhkoissa ei parane puhumalla.

NeuroKipu, vaadi potilasasiamiehen kautta ensin potilastiedot ja lue ne ensin. Ei kannata tehdä mitään impulsiivista ja tiedän tuon kokemuksesta.

Pari linkkiä:
valvira.fi/ohjaus_ja_valvont … n_oikeudet
stm.fi/sosiaali_ja_terveyspa … ydenhuolto

Jatkoja ja voimia.
t: ex-tissuttaja2

Potilastiedot on jo pariin kertaan luettu, kerran yksin ja toisenkerran ammattilaisen kanssa läpi ja mitään väärinkäyttöä ei ole vaikka historiaa mentiin kyllästymiseen läpi. Lähetin potilasasiamiehelle puolitoista A4 paperia ja pyysin henkilökohtaista aikaa ja pian koska ajatukseni ovat synkät ja en kestä enään kauaa, samaten mulla psykiatrille aika torstaina koska tämä natsineuro syytti myös häntä henkeni pelastamisesta mutta teemut vaikka lievät ovat opiaatteja joita hänen sairaalassa ei syö kyin syöpäsairaat. Olen sanonut että maksan etukäteen kuolinilmoituksen jossa ovat surevat ja ison mustan viivan alla aiheuttaneet ja ne jotka ei sure, soitan omalääkärille viimeisen kerran pannaanko nimi sen mustan viivan alle koska käskettiin soittamaan vielä, en ymmärrä miksi mutta sadisti neuro käski soittaa. Voi tyttö raukkaa sanon.

Toivottavasti voit paremmin NeuroKipu.
Aika vaikeaa kirjoittaa sinulle kun puhut kuolinilmoituksista ym.
Ehkä ne potilastiedot pitäis vielä kerran käydä läpi.

Sori kun käytän suoraa kieltä mutta se johtuu että elen rehellinen Pohjalainen ja ei ole ensi kerts kun joudun vaikkeuksiin kun vastaan rehdisti. Se on meilläpäin vaan tapa joka on opittu lapsena, sain vielä perjantaina ajan omalle lääkärille hänen omalla ajalla ja tämä mues paljon nuorempi naislääkäri oli itku kurkussa miten voin olla siinä kun hän kirjoitti mut osastolle ja 6,5t odotin tätä neurologia kirjoittamaan mut osastolle ja se oli sama joka oli ottamassa mua kipupolille ekan kerran ja kehui ettei kirjoita opiaatteja kenellekkään ja kirosi sen lääkärin joka pelasti mun hengen kirjoittamalla 0.4mg Temgesigin aamuksi ja sanoi ettet saatanan ketku ole sitä meiltä saanyt niin sanoin naapururitalon neurologian ylilääkärin kirjoittaneen mulle sun lähetteellä voiko mulle kirjoittaa kipulääkkeitä mustien ajatusten takia ja hän totesi että kirjoittaa jos muut ei uskalla koska olen päästä terve. Menen ensi torstaina uudestaan hänen juttusille ja en pyydä lisää lääkkeitä vaan mun täytyy puhua jonku järkevän kanssa koska olen tehnyt valituksen potilasasiamiehelle ja tarvin neuvoja. Olen noissa isoissa rattaissa liien pieni kivi, mut on ajettu niin ahtaalle että tarvin psykiatrin apua nyt.