Tyhjät lupaukset

Moips vaan! Kuka sen sanoi, että tää helppoa olisi??? Joskus onneksi on helpompaakin, sitten taas kompuroi.
Mä en pidä antabusta minään luuserin valintana, ehkä siksi, että itse käytän niitä tarvittaessa ja olen niistä tälläkin hetkellä hyvin onnellinen. Jos en olisi tablettia tänään ja eilen ottanut, olisi hyvinkin todennäköistä, että tällä hetkellä olisin hyvin hyvin humalassa - tai ainakin humalassa, hiprakassa, kännissä,…en ainakaan selvin päin.
Tämän illan juhlia petasin jo pitkään mielessäni, mietin moneen kertaan, mitä juomia ostaisin, nautiskelin ajatuksella.
Tämä plinkki taas kerran toimi pelastajana ja antabus varmistajana.
Tosissaan tässä kai ollaan molemmat ja kaikki tai ainakin melkein kaikki täällä kävijät, mutta tie on mutkainen ja välillä tömähtää kuoppaan. Inhimmillistä.
Hyvää selvää huomenta kuitenkin, meille molemmille.

:smiley: Nää ei siis ollut putkia, vaan juomattomia aikoja…
Kiitos, Marina56. MIetin tässä, että kai jo tähän aikaan voin Antabuksen ottaa kun nuo eiliset 3x0,5 tölkit join klo 18 ja 21 välillä? Ei sikäli että tänään tai vaikka taas viikkoon pariin olisi vaaraa juomisesta, mutta on tarve saada tuota ainetta vereen ja sitä myötä olon helpottuminen. Rentouttavaa sunnuntaita!

Samoin sinne, rauhallista sunnuntaita.Ei sinulla alkoa veressä enää ole tuon määrän jäljiltä, otit kai antabuksen?

Järkevästi ajatellen Antabusvaikutusta riittää, kunhan otan sitä kaksi kertaa viikossa. Olkoon maanantai ja torstai. Ei huvita yhtään myrkyttää kroppaa ainakaan enempää kuin alkolla, jossa siinäkin on sentään viikkojen taukoja eikä mtn jokapäiväjuomista. Tuo annos näin pienelle tehoaa kunhan sen ottaa säännölliseksi tavaksi noina aamuina vitamiinien yms. ohessa:D Saat sen mistä luovut eli kun luovun valheellisesta “rentoutumisesta” ja “onnellisuudentunteesta” saan kenties joku päivä vielä ihan oikeasti rentoutuneen mielen ja onnellisuuttakin saattaa jossain kolossa piillä.

Moikka “Lizzy”. Katselin sinun viimeisiä kirjoituksiasi ja yritin löytää jotain oleellista retkahdukseesi vaikuttanutta. Puhuit jotain työputken loppumisesta, vai käsitinkö väärin? Tai onko sulla tapahtunut jotain muuta rakennemuutosta elämänkuvioissasi? Rentoutumisen ja varsinkin onnellisuuden kaipuu kun ainakin mulla liittyy oleellisesti jonkinlaiseen perusturvallisuuden kaipuuseen. Jos haluat, pohditaan näitä yhdessä- mitään katastrofia ei ole tapahtunut- harmillinen takaisku kylläkin. Nappaa niitä tabletteja saadaksesi putken katkeamaan. Tiedostat kuitenkin itsekin,että kävelet kainalosauvojen avulla. Parempi sekin kun lentää rähmälleen. Tsiigaan ketjusi vielä kertaalleen läpi ja ohjelmoin vakoilusateliittini lähettämään sinulle voimasäteitä! :slight_smile:

Ihanaa kun vastailette, kiitos andante ja kenia :smiley: Kestän nykyään stressiä, työstä tms. johtuvaa yhä huonommin, väsyn nopeasti ja ahdistun vaikka fyysinen kuntoni on hyvä eli psyykkiselle puolelle menee. Tuntuu siltä ettei mun ole pakko, että elämän pitäisi hyvittää mulle jotakin eli pakolla en tee mielelläni mitään. En halua kuormittua ja jos tuntuu että joku työnantaja/työ ottaa liikaa, päätä alkaa kiristää. Välillä toivoisin voivani tehdä fyysistä vaikka raskastakin työtä, henkinen työ jota teen imee voimat. Ja raitistuakin pitäisi :open_mouth: Andante olet täysin oikeassa, mulle ei koskaan muodostunut elämäni alkumetreillä perusturvallisuuden tunnetta eli vanhempani epäonnistuivat sen suhteen. Näitä tässä saa paikkailla vaikka olenkin sen hyväksynyt ettei vanhoja kannata liikaa märehtiä ja itse on esimerkiksi raitistumistyö tehtävä :slight_smile: Jutellaan lisää, nyt menen syömään pizzaa.

Menehän “Lizzy” pizzalle. :smiley: Palaan mielelläni teemaan. “Stressaan” sitten ikävillä kysymyksillä- hahaaaaa! En suinkaan. :laughing: Heitit vain pari hyvää kapulaa peliin joihin huvittaisi tarttua.

.

Voimia ja tsemppiä Lizzy…ei tämä helppoa ole, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin. Hyvä, että Sinulla antabukset.
Minä sain vahvistuksen raittiuuteeni AAsta, jos olen käynyt muutaman kerran naisten ryhmässä. Kannustan lämpimästi kokeilemaan!
Voima-ajatuksia rutkasti Lizzy!

Meri :slight_smile:

Hei Meri ja voimahalaus täältä myös :smiley: Hieno raitis pääsiäinen tulossa, ulkoilun ja urheilun merkeissä. Ahdistus on vaan ja pysyy ja psykan aikakin vasta neljän viikon päästä koska aiemmin ei ollut mitään tarjolla ko. paikassa (yksityinen). Mulla on se ongelma, etten enää itsekään tiedä kuka oikein olen. Tuntuu kuin olisin esittänyt eri rooleja koko elämäni ja monet pitävät hyväntuulisena , ehkä aika hauskanakin ihmisenä. Kunpa tietäisivät mikä myrsky päässäni on lähes aina meneillään (jotkut tietää) :frowning: On tutkittu yhtä sun toista milloin bipoepäily milloin pelkkä masennus, ahdistuneisuushäiriö ja itse epäilen hyvin vahvasti täälläkin muissa ketjuissa käsiteltyä dissosiaatiohäiriötä. Ota siitä selvää. Ainoa varma asia on se, että vähäinenkin alkoholin käyttö (esim.2-4 annosta) pahentaa tilannetta heti kun on verestä poistunut! Olen pärjännyt ilman antabusta.

Tsemppiä Lizzy! Minun kohdalla alkoholin pois jättäminen vapautti valtavasti energiaa, ja vähitellen palaset ovat alkaneet loksahdella paikoilleen. En tiedä edelleenkään KUKA tai MILLAINEN tarkalleen ja oikeasti olen, mutta hyväksyn sen, ja vähitellen teen tätä tutkimusmatkaa kuin sipulia kerros kerrokselta kuorien. Ennen vain juoksin karkuun niitä pahoja oloja ja ahdistuksia, mitkä osaavat kyllä tullessan tuntua tosi veemäisiltä. Koko ajan helpottaa, ja vaikeaa päivää seuraa nykyään monta valoisaa, kevyttä, ihanaa päivää. Olen hyväksynyt sen, että tämä eheytyminen tapahtuu hitaasti, eikä kiirettä ole. Olen hyväksynyt senkin, että en tiedä tarkkaan kuka olen, mitä haluan, tai minne olen menossa. Kontrolloinnista irrottautuminen on oikeastaan tosi vapauttavaa! Silloin kun lopetin, muistan miten ärsyynnyin laidasta laitaan vaihtelevista olotiloista, ja ihmettelin missä se “raittiushumala” viipyy, mitä täällä palstallakin hehkutetaan… Tunteitaan ei kannata ottaa niin tosissaan, niitä pitää toki kuunnella, mutta ne ovat pain pieni osa todellisuutta. Ahdistuksen voi kokea ilman, että kiertää sen ympärille ajatusverkot, jotka vain pahentavat ja syventävät masista. Yritä tätä, ota olot vastaan, ilman selityksiä, istut vaan niiden kanssa alas ja kuuntelet. Se helpottaa kummasti. Lisäksi kannattaa miettiä sellaisia juttuja, joista saat hyvää mieltä itsellesi, ja tehdä niitä. Olla armollinen ja lempeä itselleen.

Kiitos kauniista ja viisaista sanoista, Sitruunapippuri! Mietin niitä ja toivotan kaikille oikein rauhoittavaa ja maukasta muttei kosteaa pääsiäistä :smiley: Täytyy myöntää, sen verran luuseri olin, että varmistin äsken kyseisen seikan itseni kohdalla nappaamalla Antabuksen, hetken tie on kevyt kulkea. Palataan ensi viikolla.

Moikka Lissu!
Ei oo luuseria ottaa antabus, luuseria on olla ottamatta. Vähän jo huolestuin tuossa kun sanoit aiemmin että pärjäät ilman antabusta.

Tuota…miten olisi alan vaihto? On sitä suurempiakin asioita tehty raitistumisen vuoksi. Ja toisaalta: itsesi vuoksi. Siirtyminen henkisesti vähemmän vaativaan on varmasti vielä helpomikin tehdä kuin toiseen suuntaan. Minä todella tiedän sen stressiin ja kuormittavuuteen juomisen. Aikataulujen höllääminen riitti omalla kohdalla, jos ei olisi riittänyt, olisin tehnyt enemmän.

Raitista pääsiäistä!

Tule ryhmään!!!