Turun päihdepolitiikka

Turun päihdepolitiikka on aivan perseestä. Ensin pitää käydä väh. yksi epäonnistunut hoito ennenkuin on edes asiaa korvasuhoitojonoon.

Tarkemmin en ole ottanut asiaa selville mutta kyllä tuntuu että kuoleman portteja on kolkuteltava ennenkuin mitään tapahtuu, oikeasti.

Niin, harmittahan se, ettei välittömästi lyödä ilmaista subulaatikkoa handuun kun sitä jaksaa käydä pyytämässä.

Turussa hoito on minun benzo- ja muiden aineiden sekoittelijan kannalta ollut ihan ok. Katsottiin ensin etten huvikseni (tai myyntimielessä) käy respoja pyytämässä. Sitten aika nopeasti alkoi tiputushoito lääkesopimuksella.

Ei kovempaa tavaraa kuulukaan jaella, kuten Ranskassa, jossa tehtaillaan kakaroista addikteja koska se on helpointa. Turussa (Suomessa) välitetään potilaasta ja hoidetaan kondikseen, kun asiat on selvillä.

Etelä-Eurooppalainen laiskuus on johtanut siihen, että huumeet saa ilmaiseksi tai olemattomalla korvauksella samana päivänä käteen. Tuloksena uusia opiaattinistejä ja isompiin annoksiin siirtyviä alottelijoita.

Joo. Onhan se ihan oikein ettei niitä subuja heti jaeta mutta itse meinasin kuolla kolme kertaa kun olin siinä perkeleen puolen vuoden jonossa. Se tässä tuntuu mättävän. Ja bentsoja on turha edes pyytää vaikka niitä OIKEASTI tarvitsisikin. Eräskin henkilö meinasi kuolla epilepsiakohtaukseen kun lopetettiin sekä bentsot ja Lyricat seinään. Tätä tarkoitan.

Joo, sori maago. Olin hieman teräväsanainen.

Mutta en ymmärrä ettei edes benzoja tipu, kun puolen vuoden odotuksella. Minulla oli helppoa, kun olin ollut Helsingissä asiakkaana ja sitten jatkoin siitä suoraan vieroitusta Turussa. Ja Turussa oli kohtelu tosi hyvää, eikä niinkuin Helsingissä. Kylmiä sosiaalitanttoja, jotka eivät ymmärrä päihdemaailmaa yhtään.

Muuten ammattitaidottomia aivokääpiöitä on tuolla alalla liikaa. Jos teidät lykätään jollekin täti-ihmiselle (joka on tyhmäkin kuin saapas) vaatikaa tilalle toinen. Mulla on aina tullut lopulta sairaanhoitaja, joka on saanut asianmukaisen koulutuksen ja joka tosiaan on avuksi. Sosiaalialan opistoissa ei opita päihdeasiantuntijaksi.