Moi,
Olen lueskellut tarinoitanne ja monenlaista elämäntarinaa. Omani alkoi sillä että isäni on alkoholisti, kun olin pieni hän joi todella rankasti, sekakäytti lääkkeitä ja viinaa, hakkasi äitiäni ja minua, juoksi perässä kirveen kanssa ja uhkasi tappaa, istui vankilassa useasti, katosi välillä viikoiksi ja tuli persaukisena takaisin.
En tiedä onko vääristynyt suhteeni alkoholiin peräisin jotenkin näistä tapahtumista vai onko turhaa syyllistämistä epäillä omien ongelmieni jotenkin johtuvan lapsuudestani. No, oli miten vaan tilanne pitää saada poikki ja syyllisten etsintä ei ole kyseessä, se löytyy kun katsoo peiliin.
Minulle alkoholin käyttö ei ole tuonut koskaan mitään hyvää, ehkä nousuhumalassa tunnin verran on kivaa ja se siitä.
Poliisit on vieneet putkaan ja tuoneet kotia, 3 törkeää rattijuopumusta , autot lunastukseen ja kuoleman porteilla vierailu reilu 13 vuotta sitten, milloin käsi poikki, päätä tikattu tai jotain muuta, vieraita naisia, kiinnijäämistä, avioeroa, taas yhteen paluuta.
Ulospäin (vielä) kaikki ihan hyvin, tulen hyvin toimeen ja työt sujuu vielä jotenkuten.
Nyt on taas 4 päivän putki takana kun perhe on lomamatkalla. Saldona tällä kertaa pettämistä, 6 koria olutta, 400e peleihin ja toinen mokoma takseihin ja ravintolaan. Nyt krapulassa täristen ihme pelkotiloissa henkistä itsensä pieksemistä ja itsesäälistä kärsimistä. Vituttaa että pitää olla näin selkärangaton.
En tiedä miksi petän vaimoani, hän on lasten kanssa parasta mitä tässä maailmassa on, mikä ihme siinä on että kuningas alkoholi pistää asiat toiseeen tärkeysjärjestykseen jossa ainoastaan minulla itselläni on merkitystä, ei millään muulla ?
Voin olla pari kuukautta ottamatta eikä tee mitenkään tiukkaa, mutta sitten kun otan, se on aina ikimuistoista ja
saa jännittää milloin tapahtuu mitäkin.
Ennen en ole pelaillut mutta nyt sekin on alkanut vaivata ja ruletteihin saa menemään monta sataa illassa. Joskus on ollut myös lääkkeiden ja viinan kanssa sekakäyttöä, ei tosin aikoihin.
Kyllä kai minun tapauksessani ainoa vaihtoehto olisi täysraittius.