m
Peli ei todellakaan ole vielä menetetty. Oletko miettinyt miksi koet tarvitsevasi etanolia tuolla tavoin? Kerrot, että avopuolisosi raskaus on lisännyt juomistasi (juotko mahdollisesti joihinkin huoliin, tulevaisuuden pelkohin, siihen paniikkihäiriöön vai mihin?).
Suosittelisin menemistä paikkakuntasi A-klinikalle ja kertomaan tilanteen tarkemmin. Totuus on, että et sinä voi huolehtia lapsestasi täyspainoisesti jos dokaat 40annosta viikossa ja muutenkin kertomasi mukaan et kykene liikkumaan missään ilman päissäsi oloo…
kiitos vastauksesta. mielestäni juon menneisyyden peikkojen takia pelkään törmääväni huumemailmasta tuttuihin todella vaarallisiksi kokeneemi ihmisiin. vaikka olen vaihtanut paikkakuntaa olen välillä juomattakin kahdestta neljään päivään ja koirien ulkoilutus ja lähikaupassa käynti onnistuu ilman holia.olen ollut mielenterveyshoidossa aineiden käytön lopettamisen jälkeen ja pelkään jo pelkästään taustan johtavan huostaan ottoon joten en toimenpiteiden pelossa uskalla käyttää kuntani palveluita…anteeksi tekstini sekavuus …voinko saada apua ilman näitä pelkoja?
Itse sinun housuissasi lähtisin jonkun yksityispuolen lääkärin kanssa (jos et halua julkiselle puolelle mennä leimautumisen pelossa) käsittelemään noita pelkoja (lääkärillä on täysi vaitiolovelvollisuus). Ymmärrän kyllä huumemaailmasta voivan jäädä pelkoja/traumoja (varsinkin niistä pulveripiireistä), mutta tärkeintä mielestäni olisi käsitellä ne tunteet ettei tarvitsisi niitä etanolilla peittää.
yksityispuolelle meneminen hyvä idea raha ei vain taida antaa periksi. en löydä oikein työkaluja traumojen käsittelyyn itse sillä aiemmin mainitsemani laitoshoito oli hyödytöntä koska en voinut luottaa vaitiolovelvollisuuteen kuin jakson alussa koska osastonhoitajien mukana vuosi tietoa ulos kertomistani asioista. olisiko sinulla jotain vinkkiä mainitsemieni asioiden purkamiseen
Jos ehdoton vaitiolovelvollisuus on kriteerinä (että ylipäätään asioitasi voidaan kunnolla ja täyspainoisesti käsitellä) en voi muuta kuin suositella jotakin yksityistä psykiatrista erikoislääkäriä (googlella löydät kyllä oman alueesi ihmisiä). Maksaahan se aivan helvetisti varsinkin jos asiaan kunnolla paneuduttaisiin ja eihän joka jannulla nyt ole 1000-2000euroa laittaa pelkkään asiantuntijan kanssa keskusteluun varsinkaan kun avustakaan ei voi olla 100%:sen varma…
Kyllä varmaan julkiseltakin puolelta voisit apua saada, mutta silloin valitettavasti pitää ottaa riski että asiat vuotavat. Lääkäri ei vuoda, mutta hoitajat/terapeutit tai erilaissa ryhmätilanteissa muut potilaat sen voivat tehdä varsinkin kun me elämme vielä tässä kieltolakihelvetissä missä laittomiin päihteisiin sekaantuneita ihmisiä vielä vainotaan ja demonisoidaan…
Kyllä sulla on tuskanen tilanne. Sähän olet aloittanut hoitamaan itseäsi perusteellisesti kun olet vierottautunut näistä muista aineista kuin viinasta. Osa taistelusta on voitettu. Jäljellä on viinapiru ja muut kuviot. Osa noista peloista johtuu pelkästään käyttämistäsi aineista ja viinasta. Lisäksi on varmasti todellista pelkoa vanhoista kuvioista. Ja tietysti jokaisella on omat möykkynsä, jotka pitäisi käsitellä.
Oli asia niin tai näin, en usko, että kukaan on heti sinun lapsukaista huostaanottamassa. Mikäli tuleva äiti viettää samanlaista elämää, saatetaan lapsi huostaanottaa.
Mä lähestyisin ensimmäisenä NA:ta tai AA:ta. Sieltä voisit saada jelppiä näissä pelkokuvioissa. Ja muutenkin purkaa sydäntäsi. Sieltä voi saada myös tietoa, mistä hakea apua.
Vaikka mä olen vanha muija, niin olen sivusta joutunut seuraamaan minkälaiset kuviot siellä juoma- ja huumekentillä nykyisin vallitsee. Täytyy sanoa, että ihmishenki ei siellä paljon maksa.
Mulla noi pelot johtui pääasiassa siitä, että mua hävetti niin saatanasti ryyppääminen. Ihmisten ilmoille oli päivä päivältä vaikeampi mennä. Toipuminen noista peloista tapahtui het kohta kun viinan jätti.
Yksin myssytellessä kaikilla kamalilla asioilla on taipumus saada hirvittävät mittasuhteet. Kannattaa hakeutua raitistuneiden poppoisiin.
kiitos vastauksesta helisee.tuleva äiti ei vietä tai ole viettänyt samanlaista elämää mutta on ollut avohoitosuhteessa mielenterveyspuolelle pelkään sen vaikuttavan myös ,ja itse en puhu et jotain ois jo voitettu vaik onhan se tietenkin edistys iv käytöstä keskikaljaan mutta koen vain vaihtaneeni koukun koukkuun…ja mitä olen seurannut huostaan otto tapauksia ei niissä näytä suomessa olevan mitään logiiggaa kun huumeissa ollessani näin lapsia kamalissapaikoissa ei toimen piteitä ja sit toinen otetaan huostaan koulunkäynnin takkuilunvuoksi.
Jos avopuolisosi on käynyt mielenterveyspuolella hoidossa, se ei suinkaan vaikuta lapsen huostaanottoon. Se on aivan turha pelko. Koukun sä olet kyllä vaihtanut toiseen koukkuun se on totta. Mutta asiassa on se hyvä puoli, että sitä keskikaljaa saa lähikaupasta ihan laillisesti, eikä tarvitse henkensä edestä pelätä ja pysyy pois vanhoista kuvioista. Mun mielestä se on tässä suhteessa positiivista.
Hakeudu ihmeessä semanlaisten selvinneiden seuraan NAhan tai AAhan. Menet vaikka ensihätään terveyskeskuslääkärin juttusille, pyydät varaamaan tunnin ajan.
mainitsemasi keskikaljan hyvä puoli on myös sen pahapuoli.täytyy varata se aika. jonkillaisilla lääkkeillä tätä pitää lähtä purkamaan luulen…mut sit taas vaihtuis keskiolut lääkkeisiin no pääasiahan on päästä siit keitost eroon…tuntuu tollaseen ryhmään meneminen täl hetkel melkomahdottomalta on toi torikammosuus saanu nii hyvin kiinni musta
Painut sinne NAhan tai AAhan. Soitat niille vaikka ja kerrot, että sä et tiedä miten sä pystyt sinne tulemaan pelkojen takia. Hyvässä lykyssä joku tulee sut vaikka kotiovelta hakemaan. Siinä porukassa ei sitten jännittää kannata, kaikki on enemmän ja vähemmän pyörineet samanmoisissa pelkotiloissa. Ja ne haluaa sua auttaa ihan tosissaan!!!Nillä ei ole virka-aikoja, eikä ajanvarauksia. Eikä maksa mitään.
Ja kyllä lekurille täytyy tunnin aika järjestyä ja äkkiä. Sulla kun on tota aineiden käyttötaustaa, niin nää vierotushommelit täytyy tapahtua lääkärin valvonnassa. Muuten voi kuuppa mennä vielä pahemmin sekasin.
Eelmo, missä sä luuraat? Yks hyvä keino on kirjoitella tänne plinkkiin. Kyllä sekin pahimpiin pelkoihin auttaa. Sulla on edessä hieno ainutkertaisia kokemuksia ihmiselämässä. Saada oma lapsukainen. Mä toivon teille molemmille voimia ja toivon että elämä suurella EEllä kohtelisi teitä lempeämmin.