Tukea

Hyvä Mallu, oikein toimit.

Ei se kylmyyteen kuole, siellä on kuulemma helleaalto menossa. Anna sille vaikka loimi, jos kylmyyttään valittelee.

Yksi mikä tuli mieleen on se, että josko sillä on joku muukin, jolle ruikuttaa, joku valmiimpi ‘tukemaan’. Mä en halua maalailla piruja, mutta tämä on mahdollista. Että ihan oikeassa olet kun puolustat omaa asemaasi.

Kuului se retku elämääs tai ei, niin sä olet tehnyt ihan oikein, sulla on itsekunnioitus tallella - tai ainakin vielä osa siitä.

Paljon jaksuja.

Sitä mä vaan (tässä yritän selitellä ja pehmitellä) että mä tunnistan itsestäni tuon, että on puhelimen muisti täynnä numeroita… Tosin mä en ryhtynyt kenellekään kamalasti mesoamaan, saatoin pikkuisen syyllistellä…

Kyllä se pieni draamaqueen jossain täällä sisuksissa asustaa.

Mieluummin niin kuin marttyyrina… Vai onko niillä oikeasti eroa? Ja kun kuitenkin paljettien jatkona on kontion kumisaappaat, niin hyvä tallustaa paskassa.

Voihan tuolla olla vaikka kuinka monta tukijaa.Sille mä en voi mitään ja olen oikeesti kyllästynyt kyttäämäänkin. Olen sitä tehnyt niin paljon, että se riittää. Ja retkulla on sellainen tarve, että sen pitää pitää aina jotain sellaisia pikkuflirttejä yllä. Se on mua todella paljon ärsyttänyt, mutta koska olen jollain tavalla samanlainen, niin ei mulla oikeastaan ole siihen sanomista. Musta on ihana vähän pitää silmäpeliä, joten enhän mä voi sitä toiseltakaan kieltää.

Ja sitten mä olen alkanut miettiä sellasta hyväksyvyyden ilmapiiriä muutenkin, mä en ole kenenkään vartija. Jos joku elää niin, että mä en voi sitä hyväksyä, niin mun täytyy elää siitä ihmisestä tarpeeksi kaukana.

Mutta alkuperäiseen pohdintaan, kyllä sillä varmasti on muitakin kenelle ruikuttaa.

Mallu, minusta tuntuu, että mies ei vielä ollenkaan usko, että tällä kertaa kaikki on toisin eikä mikään menekään niinkuin ennen. Itsesi takia toivon, että pysyt päätöksissä, joiden tiedät olevan hyväksi itsellesi ja lopulta miehellekin.

(Asiasta leivänpaahtimeen, hiki valuu noroina pitkin selkää, vaikka istuu paikallaan koneen ääressä ja sormet vaan liikkuvat. Mutta on tämä ihanaa, kunhan korkeapaine ei jämähdä päälle viikkokausiksi.)

Hellekö tekee sen, että nettiyhteydetkään eivät jaksa toimia?? :laughing:

Mallu: sä olet niin vahva ja sitten taas inhimillinen, kurjaa, kun mies ei tajua, mikä aarre hänellä on/oli?

Kyllä sulla nainen paistaa sellainen järjenvalo, että ihan häikäsee. Itseäsi luet ja tulkitset tosi hyvin. Niin kuin tuo oman retkahduksesi petaaminen. Osaat ajatella pidemmällekin nuo jutut, susta on kehittymässä itsesi asiantuntija, sen retkun asioiden tuntemisen/hoitamisen sijaan. Hyvä homma :smiley: .

Kiitos kaikki. Varsinkin kpA:n teksti alkoi oikein hymyilyttää. Nimittäin aikaisemmin olin tuntosarvet pitkällään etanoimassa, että missä tilassa retku on. Nyt hän on ja mä en todellakaan tiedä onko missä jamassa. Viestiä laitteli tossa päivällä ja mä vastailin ihan normaalisti. Olen ajatellut, että yhteyttä en ota kovin helposti, mutta vastailen yhteydenpitoon kyllä.

Ja on mulla jonkinlainen toivo olemassa, että jos sittenkin jollain ihmeen lailla itsensä hoitaisi kuntoon. Ja ei toisaalta toivosta tarvitse luopuakaan, varsinkaan nyt kun tietää, ettei ihan rähmälleen jää makaamaan vaikka putoaisikin.

Vitsit. Mä olen koneella ja mun patalaiska unelmoijatyttäreni imuroi, riiviö-äkkijyrkkä-pikkuveljensä avustuksella. Ne innostui kun hoidettiin kaikki hemmetin kanihäkit ja kissanhiekat siistiksi. Meillä on kohta siistiä, kun ne tekee yllätystä äidille. Eli mulla on monet asiat hyvin, kun vaan osaa katsoa oikein.

Unelma onnesta: lapset siivoavat.

Olen yhtä mieltä kpA:n kanssa.

AArhg. Ihan toistaitoinen olo, kun palomuurin asetukset estää nettiin pääsyn… Nyt ne on ohitettu, olo on kuin turvatonta seksiä harrastaessa… :wink: No pakko oli päästä tänne!

Mallulle tsemejä. Hyvä että pysyy jalat maassa, vaikka olisit ensisijainen soiton kohde niin et ensimmäinen hyväksikäytettävä… Törkeän kuuloista tekstiä, mutta jollei toinen halua irti aineista niin eihän sille sitten mitään voi.

Sama sananlasku kai siihen pätee, se sun mummos lausahdus kapallisesta kirppuja…

Vaan nyt lukemaan muitakin kuulumisia, ehkä jopa kommentoimaan…

Haleja! >-- :smiley: --<

Päivitän tätä mun omaa ketjua. Arg. Nyt on olo ärsyttävä ja sairauteni puskee pintaan.

Retku tuli meille tänään aamulla ja lähtee huomenna kauas pois. Majailemaan ei siis tänne saa tulla, mutta kyläilemään otin. Hän on sitä mieltä, että on ollut selvänä, mutta mistä sitä tietää. Enkä ehkä tiedä koskaan enää. Ja yritän sitä olla pohtimatta.

No kuitenkin, itsestäni piti kirjoittaa. Mä olen huomannut, että tuo saakelin tyyppi kun tuli tänne, niin olen todella kireä. Ärisen ja olen hänelle epäystävällinen, kiukkuan. Huomaan, että mä en usko mitään hänen puheitaan, enkä ole uskonut sen jälkeen kun hän sieltä hoidosta lähti. En sitä, mihin on menossa tai mitä on tehnyt. On helpompi ollut olla erillään, mutta nyt kun tuo tuli, niin on tosi vaikea kommunikoida mitään.

Hän on ihan ok oloinen, mutta mulla heittää päässä. Ärsyttää koko tyyppi niin sairaasti. Ei helvetti. Tekisi mieli sanoa, että eiköhän tämä ollut tässä ja morjens. Ja sitten pitäisi lähteä huomenna johonkin lasten kanssa ja muuta paskaa.

Mä vaan mietin sitä, että olenko tällainen siksi, että en voi kontrolloida häntä, hän ei tehnyt minun mieleni mukaista ratkaisua. Vai onko mulla joku aavistus siitä, että menossa pohjalle ollaan taas ja tämä onkin normaalia itsesuojeluvaistoa. Mä en tiedä. Ja mua kiusaa se, että en tiedä. Ja mun on vaikea nyt keskittyä itseeni, vaikka olenkin ihan hyvin niin tehnyt.

Taidan ottaa jonkun kirjan ja lukea ajatuksella pari tekstiä. Esimerkiksi ensimmäinen askel tekisi juuri nyt hyvää. Mä aina luulen, että olen edistymässä ja sitten taas mennäänkin ryömien mudassa, mut ehkä kuitenkin eteen päin. Olen todella turhautunut itseeni.

Loppuun teksi mieli laittaa kamala liuta kirosanoja!!!

Laita ne kirosanat! Joskus sellainen auttaa. Minulla kesti kauan ennen kuin uskalsin käyttää negatiivisia naamoja ja alkuun ne oikeasti auttoivat… Siihen kun laittoi tunteensa kunnolla mukaan.

Minua ei kyllä yhtään ihmetytä, jos olet turhautunut ja ärtynyt tuossa tilanteessa: terve reaktio! Muuten en oikein osaa mitään sanoa, paitsi sen, että kyllä sinusta lukee, että olet edistynyt, vaikkei sinusta itsestäsi juuri tänään siltä tuntuisikaan.

[quote=“Mallu”
Mä vaan mietin sitä, että olenko tällainen siksi, että en voi kontrolloida häntä, hän ei tehnyt minun mieleni mukaista ratkaisua. Vai onko mulla joku aavistus siitä, että menossa pohjalle ollaan taas ja tämä onkin normaalia itsesuojeluvaistoa. Mä en tiedä. Ja mua kiusaa se, että en tiedä. Ja mun on vaikea nyt keskittyä itseeni, vaikka olenkin ihan hyvin niin tehnyt.[/quote]

Ei ollut yksinomaan sinun mieleisestäsi ratkaisusta kyse vaan siitä, että hän ylipäätään ei sitoutunut hoitoon vaan jätti kesken. Eihän se rohkaisevaa ole. Kyllä siitä ärtyy. Kyllin pitkä kuntoutus kun olisi ollut edes ele oikeaan suuntaan.

Ja sinua kiukuttaa myös se, että hän sai sinutkin ärtynmyksen tilaan. No eihän kukaan jaksa olla kehityksensä Mallioppilas kaiken aikaa ja jos ärsyke vielä huseeraa siinä vieressä.

Se kirja on nyt ihan hyvä ratkaisu, mitenkäs kukkasesi jaksavat? Pitäisikö nyppiä rikkaruohoja?

Minulla käy tämä hiostava ilma hermoon, vaikkei ongelmia olekaan. Naapurissa pärähti palovaroitin soimaan pelkästä kuumuudesta. Kosteusprosentti on myös suuri. Lyö nyt sitten tässä tropiikissa jäitä hattuun! Viileinä päivinä ajatellaan viileästi.

Ja pemalauta jurkele niin!

Samat on fiilikset. Ei niinkään, että mitään toiveita meidän suhteen elättelisin, mutta jotenkin tuon miehen parin viikon raitistelun ja heräämisestä hehkuttamisen jälkeen, kun nyt sitten pari päivää veti taas huolella, niin mua jurppii ihan käsittämättömän paljon!

Aivan älyttömästi :imp: . Enkä oikeen osaa sanoa, että miksi. Kai siksi, että menin taas jotain uskomaan pienessä päässäni.

Eiliset yhteiset suunnitelmat (meillä niitä kaikesta huolimatta on jotain ollut) meni puihin, mutta menin lasten kanssa kuitenkin. Joo, ihan kiva että mentiin, mutta koko ajan mieltä kaihersi tuo äijä ja sen oharit, mukamas väärinkäsitys aikataulusta. Vaikka teoriassa olen hänestä jo erossa, kohta käytännössäkin, niin kyllä ne hänen menemiset näköjään vaikuttaa heti mun mielialaan, jos en koko ajan ole tiukkana ja valmiustilassa pettymyksiin.

Ihan hirveä ärsytys päällä siis täälläkin. Sori että meni omaksi löpinäksi, mutta ihan tueksi sinne, ettet ole yksin fiiliksissäsi.

Tässä kaikille teidän retkuillenne!! Sekä lihallista että sanallista ruoskintaa!

Olen niin vihainen puolestanne! Jos jatkuvasti pettää lupauksensa muille, miten voi ajatella, ettei ongelmaa ole?

Mä haluan olla tuo, jolla on ruoska.

Tajusin juuri, että mä taas yritän pyristellä siitä luovuttamisesta eroon. Asiat menee omalla painollaan ja mun tehtävä ei ole huolehtia tosta retkusta. Mutta kyllä mä olen ihan samoissa fiiliksissä kun kpA. Suunnattoman pettynyt, kun kuitenkin jotain odotti. Vaikka ei ehkä edes itselleen myöntänyt. Samassa kanootissa ollaan siis.

Mä taas olen vähän paremmassa mallissa. Otin jonkun “köyhän miehen joogan” = venyttelin lattialla, hengittelin rauhassa ja jokaisella uloshengityksellä työnsin ahdistusta ulos. Itkun kanssa se tuli, mutta tuli kuitenkin.

Nyt olen kiitollinen siitä, että retku lähtee huomenna yöjunalla kohti pohjoista ja mä saan selvitellä päätä ja hoitaa itseäni varmaan pari viikkoa ainakin. Ja se aika kyllä näyttää mitä teitä tuo retale nyt lähtee kulkemaan. Tiukka paikka varmaan silläkin.

Mutta minä, minä, minä. Täytyy keskittyä siihen. Mutta omalla tavallaan huvittavaa on, että retku on aika tasainen kun mä sekoilen. Joten jotain edistystä sillä on tapahtunut. Silloin kun se oli raitis, se meni niin, että se oli meistä se rauhallinen. Sitten yllättäen retkahduksen jälkeen alkoikin olla niin, että kumpikaan ei ollut rauhallinen. Ja toisen levottomuus on välittömästi tarttunut toiseenkin. Niin hyvin ollaan toisiimme kiepututtu tässä sairaudessa.

No, nyt lähtetään lasten kanssa rannalle. Mä olen eilen ostanut alesta bikinit ja niitä on pakko esitellä…

Täytyy taas kiinnittää huomiota siihen kuinka itsekeskeinen päihdesairas onkaan. Mä olen ollut hermostunut ja valvonutkin melkein koko yön. Sitten aamulla tulin tänne kirjottamaan ajatuksenani saada itseni rauhottumaan ennen lähtöä. Mä en kauaa ehtinyt olla, kun hän tuli viereen selittämään kuinka itsekeskeinen hänen äitinsä on. Hän on selvittänyt sitä eilisestä asti, saakeli.

Ja kun mä sanoin, että en jaksa nyt kuunnella, hän sanoi, että minua ei kiinnosta hänen murheensa. Mä vastasin suoraan, että ei kiinnosta, hänen tulisi käydä terapiassa käsittelemässä ongelmallista äitisuhdettaan. Mä hoidin itseäni, mutta hänen asiansa oli tärkeämpi ja sitten vielä mä olin piittaamaton kun en kuunnellut. Prkl!

Nyt lähden tekemään railakkaasti eväsleipiä. Hän on taas tämänkin lähdön kanssa pelannut, ei osaa sanoa haluaako lähteä jne… Mä sanoin sitten aamulla, että me lasten kanssa lähdetään ja hän saa päättää tuleeko vai lähteekö nyt aamullla junalle meidän lähtiessämme.

Jos mä olenkin sairas, niin olen mä ainakin paljon kovempi.

Voimia Mallu, kyllä sitä ei jaksa olla kenenkään varsinkaan retkunsa terapeutti eikä meidän onneksi tarvitsekaan!!

Siellä hoidossa ollaan sitä varten että saavat ne ongelmansa setvittyä, eikä alistuta siihen puhelinsoitto-terapia rumbaan joka on myös niin raskasta et yököttää.

Me eilen tavattiin kolmen viikon tauon jälkeen ukko-retkuani ja päivä meni hienosti. Lapset olivat paljon vapautuneempia kotiin tullessamme kun näkivät isänsä olevan kunnossa.

Isompi lapsi ei ole halunnut puhua puhelimessa isänsä kanssa eikä olisi edes halunnut nähdä. Sinne mennessämme ei katsonut isäänsä päinkään, raukka on tosi loukkaantunut ja pettynyt isäänsä. Kyllä sen kattominen saa AIKA ISOT VIHAN TUNTEET TAAS PÄÄLLE!
Oli siinä isälläkin selvänä sulattamista. Mutta onneksi antoi lapsensa olla rauhassa ja tämä alkoi pikkuhiljaa sulaa ja päivän päätteeksi halusi sitten halata ja oli taas onnellisen näköinen.

Antakaa neuvoja miten tuollaista “negatiivista asioista ei voi puhua lasta” voisi aina auttaa kun menee vähän niinku “takalukkoon” ton isänsä takia…

Lause “negatiivisista asioista ei voi puhua lasta” jäi minulle epäselväksi, mutta takalukkoa ei ole ehkä syytäkään avata. Jos nyt ymmärsin oikein. Se on lapsen tapa suojata itseään. Ja se sitten sulaa ja aukeaa kun tuntee olonsa turvatuksi.

Selitä vähän tarkemmin. Lauseessa taisi olla kirjoitusvirhe.

Hyvä, että elämäsi soljuu nyt rauhallisemmin mikä vain korostaa päätöksesi oikeudellisuutta.

Pegasos varmaan tarkoitti lasta, joka ei voi puhua negatiivisista asioista. Miten tätä lasta voi auttaa, kun hän (siis lapsi) ei halua puhua neg. asioista … Näin ymmärsin.

:smiley: Heh, tuo äidinkieli ei ole vahvin alue. Mutta tarkoitin just tuota mitä kPa kirjoitti.
Lapsi on siitä samasta puusta veistetty kuin anoppi ja isänsä eli hänen on hirveän vaikea puhua negatiivisista asioista, olivat ne kuinka pieniä tahansa.
Miten tämmöisen lapsen elämää voisi helpottaa?
Oma vaistoni neuvoo puhumaan varsinkin tästä alkoholiasiasta sen oikeilla nimillä eikä varsinkaan alkaa salailemaan tai kaunistelemaan mitään.
Nyt taas onneksi koulut alkaa ja jää vähemmän aikaa miettiä ikäviä asioita…