Tukea?

Olen hiukan kirjoitellut sekä vähentäjien että lopettajien palstalle. Olen tissutellut tämän päivän, joten pahoittelen että teksti on hiukan hyppivää. En tänään pysty parempaan. :frowning:

Toivoisin löytäväni apua ja tukea siihen, että lopetan juomisen. Ongelmani on se, että kun aloitan juomisen en pysty sitä lopettamaan. Pystyn olemaan ilman alkoholia, ainakin jonkin aikaa, mutta kohtuukäyttöä en osaa.

Olen ihan väsynyt tähän kaikkeen. Ensimmäiset lasilliset tuovat hyvää fiilistä, mutta sen jälkeen vain juon. :frowning:

Heippa, Mun kokemukseni mukaan on ihmisiä, jotka eivät ikinä pysty käyttämään alkoholia kohtuullisesti. Silloin se on paras lopettaa kokonaan. Ja kun lopettaa, tekee sen päätöksen vain päiväksi kerrallaan, eikä ajattele mitään ikuisuuskuvioita. Helppoa juopottelun lopettaminen ei todellakaan ole.

Kiitos, että vastasit! On mukava tietää, että joku välittää.
Itse olen niin väsynyt tähän. :frowning:

Hei, Lumikukka13

Täältä tulee repullinen tukea ja kannustusta. Liity vaan porukkaan juomattomaan.

Hei ja tervetuloa! Ehdottaisin näkökulman vaihdosta. Ongelmasi ei ole se, että et osaa lopettaa kun korkki aukeaa, vaan se että otat sen ensimmäisen ryypyn. Ilman sitähän mitään ongelmaa ei olisi. En tarkoita, että tuokaan näkökulma helppoa ratkaisua tuo, mutta tuleepahan keskitettyä energiansa siihen varsinaiseen ongelmaan.

Tuossa on jo kaksi hyvää syytä lopettaa. Ensinnäkin juominen on tosiaan uuvuttavaa, koska käytännössä se vie pikkuhiljaa ihan kaiken ajan. Enkä tarkoita jatkuvaa juomista, alkoholi vie kaiken aikasi jo paljon ennen kuin olet siinä vaiheessa. Pitää suunnitella juomista, ostaa viinat, juoda, kärsiä krapulaa, morkkista, unettomuutta ja masennusta, laskea annoksia ja promilletasoa, palauttaa pulloja, piilotella juomia ja juomista, laskea jäljellä olevia rahoja jne jne jne. Lista on loputon ja alkoholin vallan tajuaa vasta kun siitä pääsee irti. Toisekseen alkoholi antaa lopulta vain katteettomia lupauksia ja alkoholisti haluaa niihin uskoa. Odottaa sitä hyvää känniä, mutta ei sitä tule. Ei enää koskaan! Tilanne etenee vain yhteen suuntaan, huonompaan. Nyt on hyvä hetki tehdä päätös raitistua. Tiedät jo miksi.

Tsemppiä ja voimia lopettamiseen.

Hei Lumikukka! Mitähän sinulle kuuluu? Oletko päässyt raittiudessa eteenpäin? Tuo, että olet väsynyt kaikkeen ja sen huomaaminen, että alkoholi ei lopultakaan anna edes hyvää fiilistä, auttaa hyvin alkuun. Kannattaisiko sinun laittaa vielä paperille, mitä se alkoholi sinulle loppujen lopuksi antaa ja mitä ei. Jeppe juomapäiväkirjan pitäminen voisi auttaa myös alkutapaleella. Tai ainakin itse olen kokenut tuon konkretian antavan motivaatiota olla ilman viinaa. Kirjoitteleppa kuulumisiasi. Tsemppiä Sinulle!