Tukea vähentämiseen

Hei kaikille. Ihan ensimmäistä kertaa kirjoitan täällä, nyt olisi vähän saatava purettua tätä ahdistusta ja pahaa oloa.
Ja tottakai taas kerran vähentää tätä juomista.

Olen juonut viimeiset 2 vuotta ainakin enemmän tai vähemmän, alkoi vain viinilasillisen juomisesta kun laitoin ruokaa ja pahimmillaan loppuvaiheesssa join 1 viinipullon päivässä ja ehkä pari oluttakin. Kaikki tämä yksin kotona ja viikolla. Etätyöt mahdollistaa tämän. Lopetettu on monta kertaa kun mies löysi piilotetut pullot. Viimeksi tänään. Ne oli kyllä parin viikon takaisia. On vihainen ja syystäkin mutta sieltä ei nyt tukea voi odottaa. Yritin puhua mutta sain takaisin lähinnä paljon rumia sanoja…

Kesä meni hyvin ja joinkin tosi vähän, syksyllä taas pikkuhiljaa aloin juomaan ja määrät kasvoi pikkuhiljaa. Jotenkin olen saanut pidettyä juomista aisoissa mutta retkahduksia tulee nyt liian usein joten vähentäminen/lopettaminen olisi tarpeen kun vain saisi voimaa taas siihen.

Asun ulkomailla ja tästä mun ongelmasta ei tiedä kukaan muu kuin mun mies. Ei edes perhe Suomessa.

No niin, yö tuli nukuttua aika hyvin ja en ole juonut tippaakaan tänään vaikka eilisen riitely vielä ahdistaa ja mies ei puhu mitään vieläkään. En jaksa itsekaan kun tuli niin täysi tyrmäys eilen.

Olen keskittynyt työhön ja illemmalla zumbailua. Harrastan yhtä urheilulajia joka on mulle todella tärkeä ja pitäisi pysyä kunnossa koska tammikuussa on isot kisat tiedossa. Tämäkin ehkä auttaa vähentämisessä.

Ainu mietin että miten ihmeessä jouduin tähän tilanteeseen, oma isäni on alkoholisti jo 40 vuoden ajan. Itse juon monesti kun olen iloinen, en siis olleenkaan aina johonkin ongelmaan. En vain osaa juoda sitä yhtä lasillista vaan menee koko pullo. Ja tätä sattuu 2-4 päivänä viikossa jos retkahdan.

Asun myös maassa jossa viini on normaali ruokajuoma ja aperitiivot joka viikkoisia.

Päivä alkoi päänsäryllä vaikka yö tuli nukuttua aika hyvin. Eilen tuli vähän juteltua miehen kanssa mutta se uskoo vain että musta tulee samanlainen alkoholisti kuin isästäni ja tämä viimeisin retkahdus vain on todiste siitä. Sanoi että se ei voi tehdä mitään ja käski etsiä apua.
Tänä aamuna ei puhunut sanaakaan enkä mäkään oikein jaksanut kun on aika iso muuri nyt välissä. Kamala olo.
Pitäiskö mun etsiä apua? Mistä? Oonko vähentäjä vai lopettaja? Mä itse uskoin tai uskottelin itselleni että pystyn olla vähentäjä mutta nyt taitaa olla tauon paikka. Mies sanoi että se ei halua nähdä mua enää lasi kädessä, ei edes juomassa alkoholitonta olutta.

Mikähän tässä nyt on. Pystyn kyllä olla vaikka 2 kk juomatta eikä mulla ole pahempia vieroitusoireita jos en juo…mutta sitten yksi lasillinen voi muuttaa kaiken, ei aina mutta usein. Ja jos alan juomaan niin se ei jää monestikaan 1 päivään. Miksei tähän saa rajaa niin kuin normaalit ihmiset?

Nyt on vain pakko jatkaa töitä, niiden kanssa on tekemistä ja yritän purkaa tätä pahaa oloa treenin kautta nyt aamulla.

Kuulostaa kyllä siltä, että kohdallasi vähentäminen ei tule onnistumaan. Perusteluni on, että et ole pystynyt juomaan vain yhtä kertaa tauon jälkeen vaan juomisesta on alkanut taas päivittäinen käyttö. Toisena perusteena on, että kirjoituksistasi päätellen alkoholi käyttää sinua.

Hus hus. Pois tältä palstalta ja askel tuonne lopettajien puolelle. Diagnoosin nyt osaa antaa ihan tälläinen entinen juoppokin. Se on alkoholiriippuvuus. Tauti ei parane, mutta hyvä puoli asiassa on se että kaikki oireet loppuu kun lopetat viinan lipittämisen. Ota nyt alkuun vaikka 3x 2kk kuuri kuivin suin jos se kaksi kuukautta muka onnistuu. Mitalia siitä ei vielä anneta. Mutta älä laske päiviä siihen koska saa taas korkata. Monet on jaksanut pitemiäkin aikoja ihan kun Joulua odotellessa. Fyysiset oireet helpottaa todella nopeasti.

Ja sitten sellainen seikka, mikä tulee vähentelijöille täysin puskista: ilman alkoholia pärjää jopa paremmin. Tietysti jos tilanne on se, että viinaa menee masennuslääkkeena eikä millään ole mitään väliä, niin silloin asiat voi olla vaikeampaa.

Lopettaminen voi olla myös helppoa, mutta se vaatii yleensä jonkinlaisen pohjakosketuksen. Muutaman päivän mykkäkoulu tuskin sitä vielä on. Mä vähenteli ja lopettelin moneen otteeseen. Vasta kun muijalla oli jo toinen katsottuna niin tajusin lopettaa. Loppu juominen kun seinään enkä ole kertaakaan repsahtanut. Myöhemmin lopetin vielä tupakanpoltonkin.

nimimerkillä kohta 10 vuotta hammasta purren.