(Tukea)-Piste pelihistorialle!

Moi kaikille,

Mä teen tämän palstan itseni vuoksi, koska aijon oikeasti lopettaa pelaamisen, mua vaan pelottaa että psytynkö siihen. Pelipiru kolkuttelee harteilla lähes kokoajan :imp: Olen moniongelmainen, ja juuri saanut hirveästi apua esimerkiksi kilpirauhaspalstalta, että jotkun asiat on nyt selvitetty (10-vuoden helvetti takana siinäkin asiassa) ja nyt, lisää edessä. Pelaaminen/peliongelma.

Mä olen tiennyt jo hyvin pitkään, vuosia että minulla on peliongelma, rämpytän siis kaupan hedelmäpelejä.
Parhaimmillaan puoli vuotta pelaamatta, kunnes taas yksi kaunis päivä ajattelin ettei kai se haittaa jos vähän kokeilee, tai laittaa pari kolikkoa. Sillä kahdella eurolla tulee sitten jotain neli-viisinkertainen voitto, ja lähden taskut pullottaen kotiin. Tai parhaimmillaan matka jatkuu toiseen paikkaan jossa yritetään voittaa lisää. EI EI EI EI Ja vielä kerran EI.
Mulla on siis ollut ja on kyllä edelleenkin paljon ongelmia (tai nyt tiedän mitä ne ovat, ei enää niin paha tilanne), kuitenkin, niin kun en pysty käsittelemään kahta todella isoa asiaa, johon kiteytyy mun elämä ja naiseutta todella paljon, puran ahdistuksen ryntäämällä pelikoneen ääreen. :cry: Ongelmia on sitten rutkasti enemmän. Mulla tapahtuu monesti niin kun en kestä jotain pettymystä, asian ei tarvitse olla suurikaan, lähden pelaamaan.

Peliongelma on ollut yli 6 vuotta. Joku toinen olisi jo hakenut apua, mutta mä en jaksa tällä hetkellä yhtään mitään ylimääräistä sessiota, kun kävin jo 7 ja puolen vuoden terapia/sairaala-helvetin läpi, olen ollut käsittämättömän huonossa kunnossa. Myöhemmin on selvinnyt, että psyykkinen ja fyysinen oireilu on pääosin johtunut kilpirauhasen vajaatoiminnastani, johon syömäni thyroxin ei ole auttanut. Ongelmia riittää vieläkin - tähän asiaan :

Mutta siis mun on pakko tehdä tämä palsta, ja sydämmessäni toivon että saisin kohtalotovereilta tukea, kun en sitä muualta saa. Tuo yllä oleva/mainitsemani asia, sain tuntemattomilta ihmisiltä enemmän tukea ja ymmärrystä mitä koskaan omalta perheeltä. Mun ympärillä on todella suuri perhe, mutta silti tunnen olevani yksin. Tai kaikki asuu hajalla, toiset muualla, toiset samalla paikkakunnalla kuin minä. Mulla on nyt sellainen vaihe elämässä, että en jaksa enää välittää liikaa muiden tarpeista, olen sairausvuosina antanut ihmisille liikaa, minulta on otettu kokoajan, mutta nyt asia kääntyy, mä alan ottamaan muilta. Mua en enää kuluteta. Niin olen täysin vetäytynyt tähän paranemisprosessiin kun tuntuu että nyt kaikki solmut alkaa aukeamaan kaikenmaailman oireilusta ja helvetin pahasta olosta. Vielä on asioita tekemättä, mutta eteenpäin. En myöskään jaksa enää puhelinta. Tarkoituksella vetäytynyt täysin, ja voin kertoa, että on muuten VAPAA OLO. Voi kun sais vielä noista peleistä vapauden.

Peleistä. Siis voi että. Mä lueskelin pari päivää sitten paria sivua, ja hoksasin että mä olen tehnyt monia samoja juttuja, en kylläkään hirveän tietoisesti, ehkä alitajunnassa. Eli olen harjoittanut ainakin seuraavaa: alitajuntaisesti säästänyt kaikessa, en ostanut itselleni uutta kampetta (vasta kun nyt pikkuhiljaa kun alan tuleen kuntoon) niin ja kun peliputki on päällä, en voi ostaa kaupassa normaalihintaista vaikka lihapakkaa, mutta silti kauppareissun jälkeen menee vaikka 20e pelikoneeseen. SIIS MÄHÄN OLEN VIIMEAIKOINA pelannut yhteen kyytiin yhteen koneeseen yli 200euroa. Rayn paska koneet vetää nykyään seteleitä ihan sukkana antamatta välttämättä yhtään mitään takaisin, minusta tämä alkaa olemaan jo laitonta, ja ihmettelen suuresti, miksi kukaan ei puutu tähän Rayn toimintaan. Se alkaa olla todella ala-arvoista jo mielestäni, pelikoneet huononee ja huononee ja niitä säädetään jatkuvasti. Isot herran käärii ongelmapelaajien rahat - O-K-S-E-T-T-A-A. Tässä tulee purettua kaikenlaista! - Ja paljon varmasti luvassa, sillä mulla on varmaan niin paljon patoutunutta vihaa mun sisällä, pelaamisesta ja mistä kaikesta muusta.

Monta kertaa olen raivon vallassa lähtenyt pois kun olen hävinnyt saman päivän aikana vaikka 300e, tehnyt mieli kaataa vettä sinnne pelikoneen korttiränniin, potkia se paska hajalle, ja hakata sitä paskaa niin paljon että saan tunkemani setelit takaisin. Hyi kauhea. Mutta miksi mä vaan jatkan ja jatkan? Musta tuntuu etten pysty omin avuin lopettaan, ellen saa tukea esimerkiksi täältä päiviini. Toivon että saisin, ja heittäisitte viestillä :confused:
Tämä on hirveää. Summista, mä sanon että homma on mennyt siihen että viime aikoina kun on ollut paljon ahdistavia asioita, olen saattanut pelata kuukaudessa 500-600e. Pahimmillaan.
Ennen mä en ajatellut mitään muuta kuin pelaamista, nyt se on viimeisen vuoden aikana ollut niin että teen muuta, olen viikkoja pelaamatta, kunnes sorrun taas, ja voitan , ja kaikkihan tietää ettei se jää siihen yhteen kertaan, vaikka kuinka itselle yrittää vakuutella.

Olisko tämä se juttu, miten saisin lopetettua? Mulle tuo kilpirauhaspalsta oli nimittäin pelastus. Kerjäsin omalta peheeltä jopa välillä väkisin tukea, koskaan en tuntenut saavani /tai että mua olis puollettu/ymmärretty. Heti kun menen ihmisten luo (netissä siis) jotka on kokeneet saman, tuntuu, kuin olisin tullut kotiin. Kai se sitten niin on, että jotka eivät ole käyneet samaa läpi, ei voi mitenkään ymmärtää. Mä en jaksa. Mutta NYT, mä sain täältä itseasiassa vinkkiä joltain (mies) nimimerkiltä sellaisen jutun, kun hän kertoi (oliko Tinja) ketjussa niin laittaneensa visaelectronille nostorajan 20e. Mä laitoin kanssa sen rajan mahdollisimman alas, eli siellä on nyt 40e vara nostaa kerralla.

Mutta mun on pakko olla kuitenkin rehellinen - Minusta ei vieläkään täysin tunnu siltä, että käännekohta tapahtuu nyt, vaan mun ajatuksissa on edelleen pelaaminen ja pelikoneet. Siten että pitäisi ostaa kevättakki, ajattelin aamuyöstä että hemmetti, siihenkin menee 60e, voisinko saada vähän takaisin siitä jos kokeilisin, EI EI EI EI EI EI EI ! Apua… Ja se, että mulle on tulossa kirppismyynnistä n.500e rahaa, niin taas rehellisesti sanottuna mä en tätä nykyä voi luottaa siihen , etten pelaisi niitä myöhemmin.

Please, olkaa mun tukena :cry: ? Tänään on huono päivä, korvissa suhisee, ja voimaton uupunut olo. Mutta mä hoksasin , mulla oli parempia/nykyään jopa hyviä päiviä, niin kun mä kerran kokeilin linja-autoa odotellessani peliä, voitin , ja siitä se alkoi taas., ja siis olo alkoi huonontua heti, ja hirveä ahdisus tulemaan, vaikka se on viime aikoina vähentynyt huomattavasti kun olen saant muita terveysasioita kuntoon. Kunnes ollaan tilanteessa, että rahat on pelattu, ja pitää siirtää säästötililtä rahaa elämiseen (jota saatan pelata kunnes pitää siirtää lisää). Sitten kun kuun alussa tulee lisää rahaa tilille, säästötilin menekki kuitataan uudestaan siirrolla sinnne, ja taas siirretään käyttötilille kun olen pelannut. Jos ja kun olen pelannut. Tässä välillä on mennyt hyvinkin, että olen jopa unohtanut ne kokonaan, elänyt normaalisti, vain kylmästi kävellyt niiden ohitse kaupassa.

Mä toivon, että tästä olisi mulle apua. Aijon tuveta työstämään tätä asiaa kunnolla, ja katsoa totuutta silmiin. Voi luoja. Haluan vapauden. Kuka mua auttaisi ymmärtämään, ettei pelaaminen ole ratkaisu???
Pakko lukea täältä varmaan jokainen palsta läpi. Mutta miten mä saan pysymään sen pelaamattomuuden. Jonkun pitäisi järkyttää mua kunnolla… Tosin järkyttävää on se, että jos en olisi viimeisen kuuden vuoden aikana pelannut, luulen että mulla voisi olla 10 000- 15 000 e säästössä.
Eli mulla olisi nyt rahat mitkä mä tarvisin pariin juttuun että voisin alkaa elämään kunnolla. Nyt en tunne eläväni kunnolla. Ehkä kerron joskus.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Kiitos kuka luki.
Siis jos tämä auttaisi, päivitän vaikka joka päivä tai joka tunti tätä, koska mä oikeasti olen kurkkuani myöten tätä epävakaata elämää ja ahdistusta peliongelmankin myötä. Peliongelman myötä. Samalla haistatan vielä vitut kaikille Rayn työntekijöille puhettakaan johtoryhmästä. Jos se mua auttaa, ja auttaahan se.
Naurettavaa on myös se, että tupakkatuotteet piilotetaan, mutta pelikoneita tungetaan joka koloon ettei kohta pääse kulkemaan. Mä olen ajatelut, että laittais eduskuntaan kirjeen/ehdotuksen että ne täytyisi peittää. Mä tiedän, että monen ihmisen ongelma ehkä jopa poistuis jos ne saatais pois ruokakaupoista, tai edes piiloon. Mulla olis paljon parempi olo. Dindidindiddindidii… Lähtee järki!!! Tunneskaalaa … näköjään tämä asia vie elämästäni enemmän mitä ajattelen, tai tiedän että se vie paljon, mutta se, että aloin kirjoittaan lyhyesti tarinaani, ja nyt kun katson kelloa, olen kirjoittanut tätä 30-40minuuttia. Huoh .

Onneksi mä löysin tämän sivuston. Olen etsinyt tämänkaltaista pitkään.
Mutta siis varoituksena että tänne voi ilmestyä todella paljon tekstiä, koska mulla on ihan äärettömän paha olo ja olla.
Tosin tänään huono olo/päivä muutenkin. Tulin laittaan sen, että olen lähdössä kauppaan, ja ajattelin että ihanaa , nyt mä voin ostaa kalliita ( =normaalihintaisia) fräppejä, koska mun ei tarvitse pelata.

Olen myös harjoittanut seuraavaa:
Ottanut pulloja roskalavoista , siis omasta vaan tuolta katoksesta kun jotkut jättää, ja joskus jopa ottanut (tai monesti) muiden asukkaiden roskiin mentävää tavaraa myydäkseni ne kirpputorilla että saan isomman tilityksen. Tämä toiminta pitää lopettaa. Mä siiis olen kierrättänyt tavaraa, koska alitajunnassa on jatkuvasti ajatus että mä tulen häviämään ja tulee olemaan tiukkaa. Tällaisia älyttömiä juttuja. Tänään hoksasin tekeväni samaa, mutta sisällä tajusin että nyt tämä loppuu, ja heitin kaikki ottamani takaisin roskasäkkiin. Myös kauppa oli kiinni, alhaalla oli paljon tölkkejä ja pulloja, keräsin ne pussiin jotka on vieläkin tuolla odottamassa viemistä. Voi apua. Mun on pakko olla itselleni rehellinen, ja kirjoitan kaikki jutut jotta näin ja tajuan mitä oikeasti tapahtuu ja mitä teen.

Siis kauppa oli kiinni. Ehkä se oli jokin merkki. Mutta nyt menen uudestaan. Mulla vaan kolkuttelee taas olalla että vie nyt ne pullot vaan niin saat miinusta saldosta. Ja mihin mä sitten tarvitsen sitä rahaa mikä on tilillä??? EI EI EI EI EI.

Aijon taistella!!!

Taas mä tulin vastaamaan itselelleni. Ei vaan niin paljon asioita sisällä.

Mulla on vähän sellainen tunne, että lähteekö tämä nyt tästä aukeaan. Mutta mun täytyy alkaa toimimaan, että saan tämän riippuvuuden kuriin. Siitä on tullut toimintatapa, ja pakenemiskeino. Pakenen vaikeaa elämää. Livästi sanottuna vaikeaa. Heh… Niin, mä mietin nyt sellaista että käynkö pankissa aukaisemassa säästötilin jota en voi itse hallinnoida, vain pankista voi. Eli jos mä aikoisin siirtää sieltä rahaa, mun täytyisi mennä pankkiin. Se vois olla todella hyvä juttu, ja saisin sästettyä siihen mihin oikeasti tarvitsisin rahaa. Mutta tiedättehän tunteen, sitä saa virtaa ja voimaa älyttömästi kun tietää että pelaaminen odottaa, hyppää kivet ja kannot ja raivaa tiensä tuhatpäisen ihmisen joukosta :mrgreen:
Näköjään kuitenkin joku naurattaa. Mutta ei, kyllä se vois olla hyvä ratkaisu, on eri asia lähteä pankkiin kuin juosta kotiin aukaisemaan läppäri ja tehdä siirrot. Tosin, mä olin jo unohtaa, että mulla on nyt se 40e raja kortin nostossa, eli jos sorrun, mä en voi pelata kun 40e. EIIII… apua, mä en halua heti ajatella noin. Takaraivossa jyskyttää.

Mua on ikäänkuin ravisteltu ja herätelty nämä viime päivät. Kerron kohta lisää.
Mä kuitenkin loppujen lopuksi uskon että tälläkin pelikerralla / miten sen sanois, siis peliryöpyllä oli tarkoitus, mun täytyy pysähtyä taas. Nyt mun täytyy pysähtyä. Tosin olen ollut samassa tilanteessa lukemattomia kertoja. Emt. :

Niin, tuntuu kuin mua olisi nyt herätelty. Tänään varsinkin. Aamulla, kauppa oli kuin olikin auki, mutta oli jäänyt kuulemma lukkoon ovi (tuollaista sattuu todella harvoin ja mulle ei ole elämässäni koskaan sattunut) , ulkona oli lasinsirpaleita portaiden edessä, mun kortti oli jäädä maksulaitteeseen kauppakierroksen päätteeksi.
Ostin vääränvärisen peilin, laukku jonka ostin, siinä oli pohja viallinen. Tällaista. Mä itse koen nämä jumalan antamina merkkeinä. Aikaisemmin on sattunut vastaavanlaisia juttuja. Ihmisiä varoitellaan jos niitä merkkejä tajuaa vaan seurata, ja uskoa. Kyllähän tällaisia sattuu kaikille, mutta kuinka paljon juttuja on sattunut viime päivinä, pidän niitä merkkeinä.

Olen pelannut viimeksi 31.3.2015. Tinjan ketjusta sain ajatuksen , että minäkin alan laskemaan pelaamattomia päiviä.

Muuta…? Varmaan paljonkin…

Help. Tuska. Jäi sanomatta että kaupassa ollessani, kuulin juustohyllylle tintintin dididididdi, ja klopklopklopklopklopklopk . Mua kuvotti se ääni. Kassalle mentäessäni joku nainen kaivoi lompakkonsa taskustaan ja ujutti voitetu (HÄVITYT) kolikot lompakkoonsa. OOOOO. Kuvottaa… Sairaasti.

Noniin. Toivottavasti joku lukee nämä.

Ja valmiiksi pahoittelut kirjoitusvirheistä, mulla on miniläppäri ja jättää kirjaimia helposti välistä.
Taistelemme… Fight is ON.

Moi
Tervetuloa joukkoon, oliko se amelie. Vaikka eihän tällaista “reppanoiden” joukkoa tarttis ollakkaan, eikä oiskaan ilman niitä samperin pelejä.
Varsinkin toi sun eka kirjoitukses kaikessa surullisuudessaankin sai mut välillä hymyilemään koska oisin monet kohdat voinut itse kirjoittaa ihan samalla tavalla,
Mä pelasin viimeks 13.3, eli reilu 3 viikkoo nyt taas peleittä.
Nuo sun kertasummat on isoja mut on mullakin muutaman kerran 300 menny ja se on ihan hirveetä :frowning: Toisaalta olet niin monta vuotta pelannut ja kokonaissumma jää kuitenkin tohon mitä kerroit niin ei sulla nyt niin hirveen huonosti oo asiat.
Mulla suunnilleen kahdessa vuodessa kadonnu pelien kitaan 7-8000 tuhatta.
Mä en haluais tunnustaa enkä edes ajatella sitä mut pakkohan se on, avata ne silmät et tän on pakko loppua.
Mä en nyt jaksa enempiä, tuli tota hälinääkin tohon taustalle, keskittyminen on vaikeeta.
Mutta pysy palstoilla, me tarvitaan toisiamme.
Tinja

Moi Tinja,

Kiitos viestistä. Ihanaa kun joku vastasi ja toivotti tervetulleeksi. Samala mä tässä tajusin että lähteekö tämä ongelma sittenkin aukeamaan nyt kun saan tämän palstan. En olisi koskaan aikaisemmin uskonut, että netistä voi saada niin ison tuen, mitä aijemman kokemuksen perusteella. En koskaan olisi sitä uskonut, ja mulla on hyvä tunne tästäkin. Siis itseasiassa tosi hyvä tunne. Tämä voi auttaa mua lopettamaan pelit. Ja mä aijonkin koluta täällä muiden keskusteluja ja kokemuksia, urakalla .
Joo, mä juuri TAJUSIN myös eilen sen, että olen RAHOITTANUT pelaamiseni kirppismyynneillä. Apua… Kun mun pitäis kerätä ne rahat todella tärkeään asiaan (tai niitä on kaksikin) jossa voisin alkaa elään. Kuten taisin jo mainitakin, mutta pelaaminen on ahdistuksen purkukeino/pakokeino, koska en pysty kohtaamaan, tai sanotaanpa nyt näin kun olen ollut pysähdyksissä, että mun on vaikeaa kohdata kahta todella vaikeaa asiaa. Syitä miksi mä olen ollut tässä elämäntilanteessa nyt melkein 10-vuotta. Ei miestä, ei lapsia, en käy oikein missään, en jaksa enää nähdä ystäviä, (viimeiset meni n.7 vuotta sitten sairastuessani masennukseen yms). ja sellaista. Mun on jopa vaikeaa/mahdotonta hoitaa omaa koiraani, jonka jouduin senkin luovuttamaan vanhempieni huostaan, koska olen jatkuvasti niin poikki etten kykene hoitamaan sitä. Mutta, mä tosian nyt odottelen , että elämässäni alkaa puhaltamaan uudet, tuulet, siltä näyttää.

Eilinen oli järkyttävä päivä, mulla ei oikeastaan ole enään niin hirveitä päiviä enää useasti. Varmaan siihen vaikuttaa moni asia. Pyhät myös. Illalla aloin huutamaan ääneen koska en jaksanut enää olla. Nakkasin naamariin oxepamin, ja unilääkettä, + jotain särkylääkettä. Olen joutunut myös niitä käyttämään useita vuosia. Tosin nyt paljon vähemmän kun muita solmuja saanut avattua. Luojan kiitos että mulla on nyt kilpirauhaspuolella (8-vuoden etsimisen ja 10-15vuoden oireilun) jälkeen hyvä lääkäri. Pelkkä t3-liothyronin lääkkitys on pelastanut elämäni, ja sen syönnin myötä vaka masennus jota kesti sen 8 vuotta alkoi häipyä muutamassa kuukaudessa. Katosi yhtäkkiä kuin pieru saharaan, ja oikein säikähdin. Olen ollut vihainen , todella vihainen siitä että mua hoidettiin koko aika mielenterveyspuolella, ja sitten vuosikausia myöhemmin selvitän koko sotkus itse, vaikka homma olisi kuulunut “ammattilaisille”. Tästä syystä en luota enää keneenkään. Mutta vertaistuen tarve on SUURI tässä peliruletissa.

Luin muten vähän aikaa sitten Anneli Poutiasen Rulettipäiväkirja kirjan. Teki hyvää. enhän mä ole kirjaa sitten lukenutkaan 15- vuoteen :smiley: Mut heti kun olo rauhoittuu lisää, teen uuteen asuntooni lukunurkkauksen, tai vastaavan. Outoa, koska mä en ole ikinä ollut lukuihmisiä.

Sorry, mä jaan ehkä täällä sitten muitakin asioita /elämääni, jotta pystyisin edes johonkin purkamaan oloani. Toivottavasti ei haittaa. (Jos haittaa teen sitä jokatapauksessa :laughing: )

Toinen kerta, kun minusta tuntuu, että olisin tullut “kotiin”. Alan nyt käymään keskusteluja, tai heti kun silmät jaksaa ja mieli pystyy suodattamaan taas enemmän. Huh. luulin aamulla että tästä tulee järkyttävä päivä, mutta ei paha ei paha. Mulla on 2 muutakin keskustelua, jonka sävy on erilainen, nyt, tunnen kirjoittavani enemmän terveen ihmisen tekstiä, opa hymiöitä. Eli kyllä se elämä tästä vielä saa uuden lähdön ellei. saanut jo.

Mutta kiitos Tinja. Onnea pelaamattomista päivistä. Mulla jyskyttää takaraivossa kokoajan se, milloin se tapahtuu taas, kun mä jotenkinn tiedän että se tulee tapahtumaan taas. Fuck oikeasti. Mutta pyristelen viimeiseen asti.
Seuraava askel olisi mennä pankkiin tekemään toinen tili (jolta olen siirrellyt siis takaisin käyttötilille) niin se niin, että mä pystyn laittamaan kirppistulot tililleni, ja siirtämään säästöilile sille toiselle tilille, mutta en takas. Eli pankki voisi hallinnoida sitä tiliä oikeastaan vaan. Ja aluksi mietin että jos en pysty itse tallettaan sinne, niin paskat, onpa iso homma jonottaa pankkiin . - KUNNES tullaan taas siihen , että mua pelottaa, että jos mulla on muutama satanen/tukku parikymppisiä käteisenä, marssin ärrälle. EI EI EI . Eli mulla on selvästi riippuvuus, (on on ha) koska mä en enää pysty luottamaan itseeni edes noin.

Mutta fight on… niinkuin jo kerran totesin. Tuli mieleen , kun tässä ennen pääsiäistä pelasin satoja, niin sen jälkeen kun tajusin että on pysähdyttävä (taas), niin mulla tuli pankin avainlukunumeroksi 6666. Mä olen varma, että sielunvihollinen ohjaa näitä pelejä. Tai tiedätte mitä tarkoitan. Avainlukulistassa, todella harvoin tulee sitä että kaikki numerot on samaa. Ja monesti, todella monesti aikaisemminkin kun peliputki ollut päällä niin tullut listasta esim.7666 jos olen siirtänyt rahaa tileiltä. HYI HYI JA VIELÄ KERRAN HYI.

Voi apua. Loppuviikolla, ja ehkä parinkin päivän päästä tilitän taas pöytää, ja mietin. Yritän olla nin tiukkana kun pystyn. Siis kyllä se onnnistuu, mutta takaraivossa jyskyttää ajatus. U know…

Onneksi juhlapyhät ohi. Mä en jaksa. Mulla on parempi olla arkena. Ajatella, että tänään aukaisin television ekaa kertaa kuukauteen, melkein kuukauteen. Siis mä en ole ikinä, en koskaan ollut ollut katsomatta telkkaria kuukautta.

Mahdoton pysähtyminen siis käynnisstä. Mä ajattelin vielä hoitaa sen pankki-tili asian, muuuten siinä käy niin että tämä sama ralli lähtee käyntiin. TAAS. Pystynkö mä teeen sen siirron?

Mä tunnen sen , että olen jättämässä taas itselleni varan pelata mielessäni, siis sen että todella vaikeaa tehdä se tilinmuutos. Mutta olin jo unohtaa etten voi nostaa päivässä kun 40e rahaa. Mutta mutta. Hei, mä varmaan voisin alkaa ottaan pöytätiliyksen kirppikseltä tilille. Siinä voisi olla kans ideaa. JA kuinka helppo tuota 40e rajaa on käydä siirtämässä verkossa uudestaan. VOI APUA…!!!

Jos jollain on lisää vinkkiä, kertokaa please…

Tulin sanomaan sen, että ajattelin juurikin vähän aikaa sitten kun mietin ruokaostoksia, että jee, mulla on varaa ostaa tiskistä ruokaa , kun ei mene peleihin. Muutenkin täytyis nyt vaan levätä ja kuntouttaa itseä. Siis muiden asioiden tiimoilta. Mutta aloin miettimään että pystyykö sitä rajaa sitten siirtään itse takaisin. verkkopankissa. emt. ehkä on parempi etten tiedä ja elän siinä uskossa että se oli jotenkin hankalaa/ ei pysty.

FUCK…!

Ainiin ja mun nimimerkki tulee koirastani.

Mulla on sellainen tunne, että tästä keväästä+kesästä tulee todella vaikea. Edelleen.
Tämänkin asian tiimoilta. Olen tottunut siihen, että selviytymiskeinoni on peloikoneet.
Siis apua. Hirvittää. Annako mä luisua taas… mietin. Lähinnä nyt niitä pankkiasioita. Jos mä en tee sitä tällä viikolla, se jää tekemättä ja pystyn taas vekslaamaan rahojen kanssa. Apua…

Tulin taas purkaan. HUono olo mutta lähdin kauppaan. Siellä oli jo ensimmäiset kaksi aktiivista peliemäntää ja peli-isäntä työntämässä kolikkoja laitteeseen. Ostoksia pakatessani, pysähdyin vähäksi aikaa (en tarkoituksella) katseellani pyörivään peliin ja ihmiseen joka rämpytti sitä. Mieleni täytti syvä inhotus.

Tässä otin huvin vuoksi itsellekin konkretisoimista varten kuvan,
Toivottavasti ne näkyy. Eli kuvassa on aina aijemmin ostamani eldorado talouspaperi, ja vallila taloupaperi, tänään ostettuna:

http://aijaa.com/5iXjgZ

( Nuo on samoja, kun en ole varma kumpi näkyy siis ) Tuli pienellä, mut ehkä siitä saa käsityksen!

Vallilan talouspaperit, mansikat , muumipurkat ja muut kalliimmat vaihtoehdot ovat nyt tyytyväisenä kaapeissa ja käytössäni. Sitä ei itse tajuakaan kaikkia asioita, mitä tietämättäänkin harjoittaa. Lisää yllätyksiä varmasti luvassa.
Ongelma on niin juurtunut, enkä ole oikeasti itse sitä edes tajunnut, vaan vakuutellut aina kun edellinen pelikerta on ohi / paussi että nyt se oli viimeinen.

Että jotta jos vaikka kuin…

Emt. niskat huutaa. Ja neljäs plösö päivä takana. Tai neljäs edessä. Onneksi mulla on vaikituinen tulo, niin ei voi muuta kuin hoidella itse. Stressiä tulee varmaan olemaan aina niin kauan kuin koira on elossa ja toisilla hoidettavana, mutta ei auta. Mutta se mitä nyt haluan, on totaalinen rauha ja lepo. Haluan alkaa palautuun taas elämään, joka ei ole ongelmia, ahdistusta, ja riippuvuuksia täynnä. Sitä nämä viimeiset 10-vuotta on ollut. Ylikin. Huoh :blush:

Saiskohan tämän päivän jotenkin käyntiin. emt. Kävin jo kaupassa, mutta muutenkin.

Moi
Tulin vielä vilkaseen tänne ennen kuin lähden.
Olet ollut reippaasti liikkeellä jo aamusta. Entä jos kävisit säkin kampaajalla, katos “tukka hyvin, kaikki hyvin”.
Eiks se jotenkin noin mee :smiley:
Mä otan uuden värin, se virkistää, toivottavasti.
Tinja

Moi, Tinja,

Juu kato varmasti. Mulla on vaan se ongelma että olen entinen parturi-kampaaja, ja kun on tottunut aina saamaan hiuksen ilmaiseksi, en millään haluaisi / ärsyttääkin maksaa tukasta 100 → e. Semmosta…
Mutta hei, mä käyn ostaan myöhemmin vielä yhden laukun. Ja tänään ostin itselleni 4kpl 5e puseroa Anttilasta, siis 20euroa yhteensä. Aivan naurettava summa, se olisi mennyt parissa minuutissa rööriin… you nou.
Outoa, koska mä olen käynyt niin hirveät vuodet läpi (sellaisen 10vuoden ajalta) ja tosiaan en kärsi enää lithyronin eli oikean kilpirauhaslääkeen ansiosta masennuksesta enää oikeastaan ollenkaan omasta mielestä, niin todella outoa suorastaan kun on alkanut kiinnostamaan sellaiset normaalit asiat, vaatteet, laukut jne. Todella outoa :smiley:
Mutta tätä nykyä naurattaakin jo. On myös outoa herätä aamulla itkun sijasta nauruun. Vielä kun sais uupumuksen ja loput oireet pois. Elämä odottaa…

En mene tällä viikolla vielä pankkiin. Mä tarvin aikaa, että mä pystyn käsittelemään sen asian että tämä ralli nyt loppuu oikeasti ja en voi sitten enää tehdä siirtoja.

Mä heräsin tänään 4.00 aamyöstä. Vielä ajatelin mennä saunaan. Käyn nykyään joka päivä. Unirytmi nyt sellainen että herään ennen kukonlaulua (5-6.30) ja laitan nukkumaan 17-19) En jaksa /halua stressata enää mistään, en unirytmistäkään, en mistään. Otan täyden vapauden nyt korjata itseni ja elämäni. Tunnen jo vapauden. Järkyttävää elämää takana… Hyi että. Luojan kiitos että olen nyt tässä kuitenkin loppujen lopuksi, vaikka erittäin tiukille meni.

Joo mun matka jatkui vielä lindexille kun palautin erään laukun ja siis aijon nyt myöhemmin käydä tilalle toisen. Pakko sanoa se vielä kerran ,sori, mut outoa olla kiinnostunut laukuista :slight_smile: Ja outoa laittaa hymynaamoja keskusteluun! Mut ihanaa.

Pelaaminen ei ole käynyt mielessä tänään. Ehkä kummitellut vaan jossain kauempana. Mut vielä ei ole tullut tiukkaa paikkaa. Nyt tulis viikko täyteen. Siis ei vielä mulle mitään, nykyään saatan olla monta viikkoa pelaamatta, mutta mitenkäs sitten kun menee viikkoja ja kuukausia. Katotaan, mutta edelleen vahva tunne että tämä purkaminen auttaa asiassa. Katsotaan mitä muita “toimintamalleja” huomaan mitä olen ehkä käyttänyt tässä viime aikoina säästääkseni rahaa tai niitä pelivaroja.

HiukseT yms yms… sori kirjaimet!

Mua eilen kuvotti todella < paljon. Katoisn uusintana enbuste linnanahde crewta, ja siinä oli rayn toimitusjohtaja, hyi saakeli, tuollaiselle ukolle kun mä olen lahjoittanut rahani. vastenmielin oloinen tyyppi mun silmiin, ei antanut suunvuoroa, ääni nousi ja puhe ei loppunut millään. sallitteko mun oksentaa.
tuomas esitti hänelle kysymyksen että tuleeko yhtään huono omatunto kun joku eläkemummo on pelikoneen ääressä koko päivän ja rämpyttää sitä, silmät kiinni koneessa, jotenkin näin, niin kiersi kysymyksen.

tuo oli ehkä tosi hyvä juttu että näin tuon jutun. avaa silmiä vielä enemmän.

ja tietämättäni, kunnes tajusin sen niin hinnoittelin toiselle kirppikselle tavaraa jossa mun ei pitänyt enää käydä. siis olin päättänyt aikaisemmin etten täytä sitä pöytää enää. kun yrittäisin varmistella sitä että tulee mahdollisimman iso tili , ikäänkuin valmistaudun siihen että tulen menettämään taas monta sataa euroa. tällaista. hoksasin siis taas tänä aamuna harjoittavani tällaista toimintaa. ei hyvä fiilis asiasta.

tänään en jaksa korjata kirjaimia / laittaa isoja kirjaimia. en vaan jaksa näin taas unia. kunpa tämä elämän painajainen jo loppuisi. mut se on jo sormella melkein kosketeltavissa. tunnen , kuinka aika alkaa muuttumaan. etenen kokoajan.
mutta mua huolestuttaa edelleen tuo pelaaminen. kun alkaa tarkkailemaan itseä ja kuulostelemaan, voi sitä hoksaa mitä kaikkea sitä harjoittaa… emt. kai mä olen niin juurtunut tähän asiaan. nytkin mulla piti olla hupireissu jota todella tarvitsen, aijoin lähteä katsomaan takkia ja vaihtamaan yhden peilin, niin lopputulos onkin se, että hinnoittelin korut/kamppeet, ja olenkin sitten menossa pöytääni siivoamaan ja laittamaan tavaraa … FUCK JÄLLEEN KERRAN :confused: mut eiköhän sekin aika vielä koita etten kulje enää almana ja myy tavaraa…rahoittaakseni pelit. muunmuassa. elämänkevät… : :unamused:

hyvää ke kaikille… kaikesta huolimatta. mut sellainen fiilis, että mä odotan jo , milloin tapahtuu seuraava pelikerta, tai pikemminkin vyyhti. yritän estää sen keinolla millä hyvänsä. onneksi mun k-tori tili tulee tilille. AINIIN! siinä onkin ideaa, alkaisinko aina ottamaan tilille toisestakin paikkaa. ja se pankkiasia täytyy hoitaa.

hmm…

siis kyllä mä olen hoksannnut järkytykseksenikin kuinka paljon mut ajatukset pyörii peleissä. en kai mä ole aikaisemmin sitä edes tajunnu /tunnistanut. huoh :astonished:

Ainii mä luin jo kaikki nuo tarinat, pitäis ihmisten enemmän kirjoittaa niitä. mut aijon tosissani lukea kaikki keskustelut. koska mä tiedän ,kuinka paljon se tulee avaamaan mun silmiä vielä lisää… huoh, taas… :frowning: :astonished:

Tänään on päivä, jolloin en aukaise edes verhoja. Jo aamusta huono olo, uupumus, itkuisuutta. Makasin heräämisen jälkeen sängyssä ja kuuntelin hidasta trancebiisiä jossa laulettiin silence, jne. itkin, ehkä osittain myös helpotusta, mutta samalla hoksasin , että mulla on edelleen sisällä tuskaa. Tämän kummenenkin vuoden jälkeen. AJattelin aamulla että voi saatana, merkityksetön päivä, kunnes kauppareissulla havaihduin ettei tämä todellakaan ole merkityksetön päivä.
Tämä voi ehkä olla paljon merkillisempi päivä kun ne hirveät liikkumispäivät jolloin mennään tukka putkella monta tuntia joka paikkaan. Kierrellään ja kaarrellaan…

Siis vaikea aamu. Eilen illalla harjoitin taas mielessäni samaa tuttua vanhaa ajatusmallia. Lidlin lehdessä oli jopa kaksi kertaa edullisempi takki minkä olen suunnitellut ostaa. Suunnittelin jopa aamulla meneväni ostamaan sen. Mutta peräännyin, koska tajusin mitä olen taas tekemässä, ostan rumemman takin jota tyyliä en oikeastaan edes etsi että säästän rahaa. Mihin? - EI. EI EI EI EI EI! Onneksi tajusin mitä olin tekemässä ja aijon todellakin ostaa sen kalliimman takin.

Hain juuri pizzaa. Ehkä mä tarvitsen tämän(kin) plösö päivän. Ainiin, tästä päivästä ja sen merkityksestä.
Särjin lähtiessäni (pizzaa hakemaan) sohvan reunalla olleen ison jalallisen lasin. Mietin taas, että mitä mulle yritetään kertoa. Sit kun menin kauppaan pizzan hauan jälkeen (imuroinnin jälkeen puuh) niin siellä oli tuttu “keppinainen” pelaamassa. Näin hänet jo liikennevaloissa. Hän oli vieressäni pelaamassa ennen pääsiäistä tapahtunutta peliputkea, mä hävisin rahat, ja hän voitti yhdestä koneesta (jokin ruletti tms) niin kolme kertaa päävoiton peräkkäin, n.150e muutamalla kolikolla. Tai, itseassiassa mistä mä tiedän kuinka paljon hän oli sinne laittanut sinä päivänä. Näköjään hänen pelaaminen siitä vain lisääntyi, koska hän oli taas koneen ääressä.

Emt. tämä on todella vaikeaa aikaa, mutta yritän itkun seasta kun näitä päiviä vielä joskus tulee että kaikki on eteenpäinmenoa. Kyllä se taas alkaa helpottaan (taas siis) syksyä kohti. Aina se on mennyt niin. Siihen kiteytyy paljon asioita, miksi mun olo helpottuu syksyllä. Näin koko viime yön painajaista ongelmasta, minkä kanssa taistelen edelleen. (tai toinen isompi vielä jäljellä olevista ongelmista) toistaiseksi… elämässähän aina tulee vaan lisää kun entisestä on selvitty. Mutta jos nämä vielä raivaan tieltä, mun ei tarvitse enää pakoilla tilanteita, ihmisiä, peitellä ja ahdistella, tuskailla vaatteiden kanssa jne.

Mutta onhan mulle annettu aikaisemminkin paljon merkkejä, että tuo pelaaminen loppuisi, en vaan ole ollut valmis vastaanottamaan niitä, ja ehkä en ole halunnutkaan niitä huomata vaikka olen tilanteissa ymmärtänyt ne. Esimerkiksi jotain puolen vuoden takainen tilanne kun olin hirveällä vauhdilla käynyt varmaan kolmekin kertaa kotona siirtämässä säästötililtä rahaa pelaamiseen käyttötilille, niin matkalla takaisin pelaamaan (vimmatusti juoksin, muistan, ottamaan tappioita takaisin samasta koneesta) niin auto meinasi ajaa mun päälle jarrutusten myötä. Se ei mua hetkauttanut, vaan jatkoin kierroksia. Ei enää. :frowning: Todella huono olo tänään. Siksi mä päätinkin kuunnella itseäni taas vaihteeksi, ja hakea pizzaa. Mun elimistö ei sitä tällä hetkellä tarvis, mutta psyyke tarvitsee. :blush:

Olisko tänään se päivä jolloin jaksaisin perehtyä muiden keskusteluun. emt. välillä rivit hyppii silmissä.

kunpa tämä päivä olisi jo ohi :cry:

Elämiskustannukset saattavat tuntua suurilta menoilta, mutta pelaamiseen menneitä suuriakaan summia ei lasketa lainkaan menoiksi.

Kolahti lujaa tajuntaani.

Seuraava kolahdus:

Ongelmallinen pelaaminen voi myös aiheuttaa syvää häpeää ja itsetunnon laskua. Pelaamisesta on saattanut tulla väline tunnetilojen säätelyyn, joka osaltaan heikentää kykyä ilmasta tunteita pelaamisen ulkopuolella.

:open_mouth: :frowning:

Olen itkenyt tähän asti koko päivän. Ja itkin/itken vielä lisää kun näin erään henkilön kuvan.
Olen kurkkuani myöten täynnä tätä helvettiä, moneltakin osis. Olisin valmis ( NIIN VALMIS )
jo vastaanottamaan elämältä muutakin kuin kärsimystä. Haluttaisi pinkoa liikkeelle ja varmaan kaikki arvaa minne.

:cry: