Olen käyttänyt alkoholia reippaasti vuosikausia. Työelämässä ollessani käyttö rajoittui perjantaipulloihin, mutta nyt eläkkeellä menee suuri osa eläkkeestä Alkoon. Tissuttelu on johtanut maksakirroosiin, mutta lopettaminen tuntuu silti vaikealta. Pääsin hoivakoti Tuhkimoon kuukaudeksi kesäkuun alusta. Ko hoitokoti on Tohmajärvellä ja on tarkoitettu vain naisille. Onko kokemuksia ko paikasta
Siihen eläkkeellejääntiin on moni kuollut! Monella alkoholinkäyttö riistäytyy käsistä totaalisti. Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat elämänhalun syttymään!
Harmi ettei tästä hoitopaikasta ole kellään kommentteja. Itsekin lukisin niitä mielelläni. Arvelen hoitopaikkaa hyväksi. Kyseessähän siis naisille tarkoitettu minnesota-mallinen hoitopaikka, sikäli kun tiedän.
Oikein hyvää, hyödyllistä ja antoisaa hoitojaksoa Puupäälle.
Hei Tuhkimo!
Avoimin ja ennokkoluulottomin mielin kannattaa tarttua tilaisuuteen. On syytä kuunnella muita ja sieltä lähdettyä luopua sellaisesta entisestä, mikä saattaisi unohtamaan alkoholin aiheuttanmat vaikeudet. Uusi elämä odottaa sinua, toivo paremmasta on totta.
Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
Ei ole kokemusta mistään hoitopaikasta, jos olisin nyt raitistumassa niin ilman muuta menisin sellaiseen paikkaan. minä menin terapiaan kun olin ollut raittiina muutaman kuukauden ja oli kyllä muitakin hoitomuotoja. kaikenlaista tuli kokeiltua että paha olo poistuis ja elämä saisi jotain järjellistä suuntaa. Siis pysyä selvinpäin ja mukana yhteiskunnassa, vaikkei enää olis töissä niin silti voi tehdä kaikenlaista mistä saa iloa. uusia harrastuksia esim. valokuvaus, maalaus, kirjoittaminen, urheilu, laulaminen, näytteleminen yms. mitä vain mikä kiinnostaa, ja tositen auttaminen, se vasta onkin tehokas lääke juomisen lopettamisessa )
Minulle sopi Myllyhoito Kalliolan klinikalla hyvin. Tuhkimossa lienee samantyylinen ohjelma. Minä olen luonteeltani utelias kokeilemaan juttuja jotka toiset ovat hyväksi havainneet. Jotkut (harvat) eivät ole, he ovat suunniteltua hoito-ohjelmaa vastaan koska uskovat itse tietävänsä paremmin.
No, hoidon aikana toimin siis siten kuin ohjaajat ohjasivat toimimaan, asenteella että hoidon jälkeen katsotaan mihin on jouduttu, hoidon aikana ei harata vastaan, se olisi sama kuin jos heittelisi satasia vessanpyttyyn. Ja sainkin hoidosta paljon eväitä loppuelämään, kannatti todella, arvokas kokemus.