Joo eli sain tässä kaverilta lätkän näitä stilkkareita ja tekis mieli kokeilla.
Mut nyt ensin kysyn teiltä, että millaisia vaikutuksia tästä lääkkeestä tulee? Minkälainen annostus olisi sopiva? Olen jostain lukenut että jopa hallusinaatioita aiheuttaa, joita itse vähän pelkään, en haluais ihan kujalle ja sairaalakuntoon mennä. Kertokaa toki omakohtaisia kokemuksianne.
Omat kokemukset: Oli oikein toimiva nukahtamislääke niin pitkään, kun toimi. Mä en tosin koskaan tarkoituksella väärinkäyttänyt Stilkkareita, vaikka annosta nostinkin. Pistin pääni tyynyyn aina heti napin/napit nielaistuani ja tuossa tuokiossa olinkin unessa. Ei aamutokkuraisuutta, eikä mitään muitakaan häiritseviä sivuoireita, mutta ei myöskään mitään viihdyttäviä/päihdyttäviä vaikutuksia. Jossain vaiheessa sitten lakkasi toimimasta. Käytin varmaan liian pitkään ja usein. Sen jälkeen vaikutus on ollut sama, kuin kalkkitabletilla, paitsi kalkkitabletistakin on enemmän hyötyä.
Paljon noita väärin-/viihdekäytetään ja moni saa oloja, joista tykkää. Eriasteiset hallusinaatiot ovat melko tavallisia sivuvaikutuksia, välillä myös ihan kunniallisessa nukahtamislääkekäytössä. Joillekin tulee tosi rento, hyvä ja suorastaan euforinen fiilis. Sekavuus, johon saattaa liittyä aggressiivisuutta. Ei ole lainkaan tavatonta, että joku Stilkkareita napsinut löytää itsensä ties mistä, eikä muista lainkaan, miten päätyi sinne ja mitä on tullut tehtyä. Toki tuo yleensä vaatii suuria annoksia ja tarkoituksellista päänsekoittamista, mutta kenelle sitten on suuri annos 2 nappia ja kenelle kymmenen, riippuu ihmisestä. Unissakävely on mainittu haittavaikutuksena ihan lääkärin määräämillä annoksilla ja tarkoituksenmukaisella nukahtamislääkekäytölläkin.
Summa summarum: Suosittelen varovaisuutta kyseisen tropin kanssa ja mieluummin vajarit, kuin överit. Alkoholi on ehdoton nounou, jollei äärimmäinen sekavuustila ole sitä, mitä tavoittelet ja muutakin sekakäyttöä lienee syytä välttää. Jos yhtään kärsit unettomuudesta, on varmaan fiksuinta säästää lääkkeet unettomien öiden varalle.
Z-lääkkeet ovat itselläni toimineet hyvin, ilman hallusinaatioita tai unessakävelyä. Suomen yleisimpiä lääkeitä. Se voi olla eri juttu jos ihminen on taipuvainen psykoottisiin häiriöihin, aggressiiviseen käytökseen tai jos suvussa on skitsofrenialle altistava geeni.