Mikä on lannistuneen tilanne…?
Mul o hyvin, hyvin pitkä bentsohistoria, enkä jaksa siitä enempiä enää kertoilla, kun pahin on ohi. Kaikemmoista siinä ehti tapahtua kyllä… Nyt olen ylläpitoannoksel, joka on tosi pieni (minusta) mut siitä luopuminen tuntuukin olevan vaikein asia
. Ei siihen mua kukaan -toistaiseksi- ole pakottamassa, mut oikeastaan olisi hyvä jo vapautua tästä riippuvuudesta täysin. Aina mul lurkkii retkahdusvaara isompiin annoksiin, niin kauan kuin bentsoja käytän. Kun ei ole kovin normaali olo
. Ja sitä tunnetta, että olisin niin kuin muutkin (=?) kaipaan kyllä… No, mä olen mt-syistä -ja “lääkkeiden haitallisen käytön” takia- sairaseläkkeel, joten kovin normaalia on turha odottaakaan
.
Mul siis aloitettiin joku vuosi sitten päihdehoitopaikas avopuolel vieroitus, mut silloinen hoitava lekuri ei vuoden päästä pitänyt enää realistisena vieroitusta, vaan suositteli ylläpitoannosta. Ja mä annoin hänen päättää. Ei se nyt suunnitellusti ole mennyt, mut nyt on MOTIVAATIO eri. Mä haluan paremman olon, paremman elämänkin, kenties. Onneksi liikunta on ollut elämäs aina -paitsi pahimpina vuosina, jolloin xanor-riippuvuudes taannuin suunnilleen tuttiasteelle
; tai silloin kun bentsosekoilu oli minusta kovastikin hyvä idis- ja voin lisätä liikkumista, ei raskasta liikuntaa joka päivä, mut jotain.
Bentsojen aiheuttama aamuahistus on pirulainen, etenkin niil bentsoil, jois on keskipitkä puoliintumisaika, niinku alpratsolaamil tai oksatsepaamil
. Se kyl kourasee vattasta heti herättyä ja sydän jyskyttää eikä millään haluis edes herätä, tuttua on.
Mut sitä voi sietää ja kestää enemmän ku uskookaan! Ja kyetä enempään, kuin uskoo…
Kävelyl lähtö on yleensä helkkarin hyvä keino, saa raitista ilmaa ja liikkuu. Eikä vaadi rahaa, kummosia varusteita
. Joskus se kotoa poistuminen tietenkin on kovin vaikiaa
. Mut sillon ku o kaamee olo, on parempi olla arvostelematta itteä, ei se auta mitään ainakaan mulla. Myötätunto itseä kohtaan- ei huono idea sekään…
Jess.