Nyt kun nettiveikkauksessa saa rajoitukset eri peleille ja kohta myös toimivan rajoituksen kuukaudessa pelitilille siirrettävälle rahalle, itseni ainakin kannattaisi veikata nuo muutamat rivit pelkästään netissä (tarvitsen kyllä sen pienen toivon), koska en noiden kolmen pelin lisäksi voi pelata muuta eikä käy enää niin kuin ennen, että sataset menivät nettiarpoihin ym. nopeatempoisiin peleihin. Eikä olisi sille R-kioskille enää mitään asiaa. Toki kauppareissutkin pitää suunnitella, mutta tuo R on itselleni ihan pahin houkutin. Liian lähellä, mukavaksi laitettu ja liian lähellä pankkiautomaatti.
Mul oli 6 kk esto myös veikkaukseen. On siis kohta 2 kk ollu jo auki, mut eipä oo ollu tarvetta siellä vierailla. Hyvä kuitenkin kuulla että sinnekki on tullu jotain uudistuksia! Pelipoikki ohjelmassa on yhden viikon teema juurikin tuo suurvoitto ja unelmasta luopuminen. Mä ajattelin sen liki loppuun asti siinä kohtaa. Ja tulin siihen lopputulokseen että se suurvoitto olis pahinta ikinä. Koska, toki ensinhän sitä ostaisi talot ja autot ja kesämökit ym. Ja tietysti pelaisi vähä lisää, koska kerran on millä pelata. Ja jos pelurilla on miljoona tilillä, niin pelaako se maltillisesti 50 sentin panoksella (tai lopettaa pelaamisen)? Tuskin. Raha menettää täysin merkityksen sillä kohtaa. Ja kyllä ne miljoonatkin saa hävittyä aika nopeesti kun pelaa isolla panoksella. Eli, ainakin mun, lopputulos olis taatusti vielä huonompi tilanne kuin nyt. Max 5 vuotta niin kaikki rahat pelattu sekä talo ja auto ja mökki ja miljoona jo uutta velkaakin… Se suurvoitto kun ei peliaddiktia paranna, siihen tarvitaan ihan muut lääkkeet ![]()
Jättipotti saattaisi säikäyttää, mutta muutama tonni tai kymppitonni olisi kiva
Tai vaihtoehtoisesti se palkallinen kokopäiväinen työpaikka
Jatkuva taloudellinen epävarmuus ilman minkäänlaista toivoa on ihan pahinta.
Toivottavasti Tsempparitar ei hermostu näistä joutavista jorinoista, kun minä en todellakaan viihdy omassa ketjussa vaan täällä on jotenkin lämpimämpi olo ![]()
Kisoja ja varsinkin Aino-Kaisa Saarista katsellessa tuntuu, että todellakin ymmärtää niitä urheilijoita, jotka ovat vuosikausia tai vuosikymmeniä treenanneet ja antaneet kaikkensa lajille tinkien kaikesta muusta ja varsinkin jos sitä toivottua menestystä ei koskaan tullut. Saattaa siinä masentua ja ruveta vaikka ryyppäämään. Vähän sellaista turhautumista tämä voitottoman, peliuraa toivottavasti päättelevän, peliriippuvaisen elämä on ollut. Yritystä toisensa perään. Suunnattomat määrät käytettyä aikaa ja rahaa. Matkat, harrastukset ja muut ilot ovat jääneet vähiin. Ehkä vähän sponsorirahaa joulu- ja synttärilahjoista, lainoilla rahoitettu ura. Taisi lajivalinta alun alkaenkin olla väärä ![]()
Kiitos Koodari kauniista sanoista ja onnea vielä pitkään kestäneestä pelaamattomuudesta! Todella hieno juttu! ![]()
Ei saisi liikaa miettiä kyllä raha-asioita, vaan pitäisi yrittää pysyä hetkessä. Se toimi aikaisemminkin. Silloin keskityin vain siihen, että juuri nyt on kaikki ok kun on ruokaa jääkaapissa ja katto pään päällä. Eikä tarvitse miettiä niitä tulevia laskuja ja menoja, ei juuri nyt. Rahahuolet johti itselläni kuitenkin valitettavasti nyt viikonloppuna pelaamiseen, tänään olen ollut peleistä erossa ja jälleen kerran sulkenut avoimet pelitilit. Ei se lopullinen ratkaisu ole kun riippuvainen löytää aina keinot, mutta kyllä se aina hetkellisesti rauhoittaa tilanteen kun ei ole nopeaa pääsyä pelien ääreen.
Toiveikas ja Anne, puhutte niin tutuista tuntemuksista. Vielä kun itse saisi taas paremmin kiinni siitä mikä varsinaisesti johtaa pelien ääreen. Epäilen että kipeät tunteet joita ei oikein ole voimaa juuri nyt kohdata. Ja joku pieni tunne kun nousee kehoon niin pakenen peleihin. Nyt on aika kohdata ikövät tunteet toden teolla. Nyt on nimittäin saanut hakata päätä seinään kunnolla omaa typeryyttään, kun voitin mutta jatkoin taas tyhmänä pelaamista (tietenkin) ja hävisin voitot. Talletin lisää ja olin taas reilusti voitolla mutta sama juttu. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis vai miten se meni.
Enkä ollenkaan häiriinny teidän jutusteluista, kiva kun ketjussa on elämää. ![]()
Pelitilien sulkeminen auttaa kyllä aina katkaisemaan pahimman pelikierteen. On tehnnyt mieli pelata, mutta sitten muistan että pelitilit on suljettu eikä pelihimot ole onneksi olleet niin suuret että lähtisin uutta tiliä avaamaan.
Mutta kyllä tuntuu pitkältä muutamankin päivän pelaamattomuus, sillä tuntuu että viime pelikerrasts olisi ikuisuus. Sitten muistaa että eihän siitä tosiaan ole kuin vasta muutama päivä. Se ajatus aina vähän masentaa, vaikka aidosti sitä saisi iloita jokaisesta pelittömästä päivästä. Uniongelmat kyllä vaivaa, mutta ehkä se tästä taas tasaantuu.
Onko täällä Takuusäätiön takauksen saaneita, jotka olisivat anoneet lyhennysvapaata? Haluaisin tietää oliko helppo juttu vai vaatiko jotain erityistä?
Yhtäkkiä onkin mennyt lähes viikko ilman pelejä. Tai no pahimpaan himoon pelasin ilmaispelejä kerran ja se riitti eikä omia talletuksia jäänyt kaipaamaan. Ilmaispelit ovat tietenkin aina kuitenkin riski kun pitävät pelt aktiivisesti mielessä niin kuin täällä on joskus puhuttukin. Koen kuitenkin että näin alkuvaiheessa pieni paha, jos sillä saa pysyttyä pelitalletuksista kuitenkin pois.
Sumu alkaa kuitenkin jo hälvetä, kun rahaa ei ole mennyt peleihin vaan ihan oikeisiin tavallisiin asioihin. Pari maksuhuomautusta tuli, mutta yritän olla ajattelematta niitä sen enempää. Ja koska kyseessä on firma, joka mahdollistaa sen että voi pelata velaksi vaikka olisi luottotiedoton niin ehkä ihan hyväkin jos maksun viivästymisen takia en voi enää käyttää palvelua. ![]()
En tiedä onko valon määrä vai mikä, mutta tekee mieli liikkua enemmän. Se on hyvä merkki, liikunnasta tuntuu karsivan ensimmäisenä kun pelit ovat elämässä.
Viikko täynnä! Harmittaa kyllä että joudun alkavalla viikolla myöntämään Peli poikki -terapeutille että taas mentiin. Mutta melko pitkään aikaan ei ole pelaamattomuus onnistunut edes viikkoa ja vielä näin kevyellä mielellä, joten ehkä tämä taas tästä. Toivotaan ainakin! ![]()
Heippa Tsempparitar!
Monta viestiä aijemmin kyselit kuinka menee. Noh, pohjakosketus on varmaankin nyt otettu. On pelattu rankasti, niin rankasti että jopa varastin rahaa. Arvannet että järjen palatessa olo oli niin karmea, että en usko koskaan hävenneeni näin paljon. Nyt uin todella syvissä vesissä. Kitkuttelin pari kk salaisuuksieni kanssa jonka jälkeen en enää kestäny. Tunnustin kaiken pelaamisen ja varastamisen. Ensin puolisolleni ja ystävälle ja sen jälkeen henkilölle jolta varastin. Nytkin tuntuu hirveälle edes kirjoittaa sanaa varastaa…
Konkreettisia toimenpiteitä on nyt tehty raskaalla kädellä ja olen avun piirissä. Skeptinen olin tietenkin, mutta huomannut että apua kaikesta on kuitenkin ollut. En hoida raha-asioita enkä avaa laskuja. Vastuun kantaa nyt toistaiseksi puolisoni. Olo on todella uupunut ja työkuntoinen en varmasti ole, mutta nyt on kuitenkin painettava eteenpäin. Peiliin katsominen on astetta hirveämpää ja pelottavampaa kuin aikaisemmin, mutta se on tehtävä.
Raja on ylitetty. En halua olla se ihminen mitä olen nyt. Haluan takaisin entiseen.
Tunnustukseni vastaanotto oli paljon rauhallisempi kuin odotin. Olin mielessäni jo punninnut vaihtoehdot jotka oletin olevan odotettavissa. Olin jo varautunut menemään poliisille tai irtisanoutumaan töistä että saa lopputillä kuitattua velkaa. Kumpaakaan ei minun tarvinnut tehdä, melko onnekasta. Lisäksi minua ei haluttu julkisesti nöyryyttää ( tähänkin olin varautunut) ja asiasta ei kuulemma puhuta muille.
Puolisoni on ollut käsittämättömän ymmärtäväinen. Ilmeisesti ottanut peliongelmasta selvää enemmänkin koska keskustelut on ollu aivan uskomattomia, luulen että puolisoni ymmärtää asiasta enemmän kuin minä. Enempää ei voisi minua tukea kuitenkaan olematta mikään mahdollistaja. Olen tässäkin kohtaa uskomattoman onnekas. Kaikilla ei ole samanlaista puolisoa…
Minun ei tarvitse selvitä yksin, mutta yksin minä voin asiat muuttaa.
Ikävä kuulla, että vaikeimman kautta sinunkin on koettava tämä peliriippuvuuden riivaus eikä varmaan helpota, että on muitakin, jotka ovat lopulta päätyneet varastamaan rahaa pelaamiseen tai sen aiheuttamiin velkoihin. Olen lukenut, aina kun on vastaan jostain tullut, peliriippuvaisista tehtyjä tutkimuksia ja monelle on ollut järkytys se, että pelihimo on saanut varastamaan, mitä ei muuten elämässä olisi tehnyt. Itsekin aina toivoo, että pohjakosketus olisi ollut jo otettu, kuten pikavipit, mutta on vaan niin vaikea saada jo alkuun sitä pelaamatonta aikaa. Nollasta saa taas itsekin aloittaa.
Ehkä tuo kaiken paljastuminen ja paljastaminen on lopulta parasta, mitä sinulle saattoi nyt tapahtua. Ehkä myöhemmin voit vain ajatella, että olisipa se tapahtunut jo aiemmin. Todella onnekas olet, että on ymmärtäväinen puoliso. Itsestäkin olisi hyvä (joskus aiemmin ehkä ei olisi vielä ollut), että olisi rinnalla joku luotettava henkilö, jolle voisi kertoa kaiken ja joka syyllistämättä vähän “vahtisi” minua.
Mitenkäs Tsempparittarella menee?
Tsempparitar on pohjalla.
Tämän viikon lomailu aiheutti sen, että pelasin. Pelasin ensimmäistä kertaa itseni tilanteeseen jossa en tiedä miten maksan vuokran. Tätä ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut ja olen aivan rikki.
Varasin ajan sekä pankkiin että lääkäriin, sillä nyt tarvitaan järeät aseet käyttöön ja yritän hakeutua terapiaan. Siihen tietenkin tarvitaan rahaa joten anon lyhennysvapaita kuukausia lainalle. ilmeisesti kolmen kuukauden tauko olisi maksimissaan mahdollista saada ja sen aion ottaa. Kaikkein tärkeintä on nyt se että saan itseni kuntoon lainan takaisinmaksun aikana ja se taitaa vaatia nyt syvällisempää itsetutkiskelua kun mitä esimerkiksi Peli poikki -ohjelma tällä kertaa tarjoaa.
Tulevan viikon aikana olen toivottavasti viisaampi, sillä lääkärille on varattuna aika huomenna ja pankkiin keskiviikkona.
Tsemppiä ja jaksamista toivon kovasti sinulle, Tsempparitar. Itsellänikään vuokranmaksu ei ole enää mennyt ihan omilla rahoilla vaan pikavippien avulla, joten mihinköhän tässä päätynee. Käteisnostoihin olen onneksi laittanut rajoituksen mutta taitaisi pitää kiristää vieläkin tuota rajoitusta.
Paljon voimia, Tsempparitar!! <3 Tuo olotila on niin käsin kosketeltava
. Muista syödä ja yritä saada myös nukuttua, jotta jaksat. Kuulostaa todella hyvältä suunnitelmalta; toivottavasti pääset aloittamaan terapian (mahdollisimman pian). Tsemppiä! Voimia myös Toiveikkaalle! Täällä ollaan hengessä mukana.
Hei Tsempparitar Voi ei, kun olet saanut itsesi tällaiseen tilanteeseen. Onneksi viestissäsi sävy on vielä hyvä, ja suunnitelmasi kuulostaa hyvältä. On Tsempparit hyvä lukea, ettet ole vajnut epätoivoon, vaan tiedät mitä nyt on pakko tehdä. Muista että palstalla on monia, jotka sua muistelee ja toivovat, että saat raha-asiat järjestykseen sekä pelihimosi voitettua.
Oikein paljon voimia <3
Kiitos Toiveikas, NY77 ja Koodari. <3 Tippa linssissä lueskelin näitä viestejä, saa olla kiitollinen että elämässä on ihmisiä jotka haluavat ja toivovat vain hyvää. Eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu. Nyt vain täytyy tehdä isosti töitä tämän eteen.
Sain maksusuunnitelman muutoksen tehtyä ja nyt muutaman kuukauden ajan saan koko palkan tilille ja näin ollen rahaa säästöön terapiaa ajatellen. Ensimmäinen päihde- ja peliriippuvuuteen erikoistuneen psykiatrin konsultaatio on kalenterissa myös eli tästä tämä lähtee. Olo on niin huojentunut tällä hetkellä että itkettää. Rahojen osalta täytyy nyt vain tehdä selkeä suunnitelma palkkapäivälle, jotta tästä ihan oikeasti on hyötyäkin. Ja tietenkin toivoa, että saan myös Kelan tuen terapialle myöhemmin. Muuten rahat loppuu aika pian…
Aurinkoa päivään, kevät tekee tuloaan. <3
Tiedättekö miltä tuntuu vetää kaikki vippilaskut, maksumuistutukset, maksuvaatimukset, perintäkirjeet ja käräjäoikeuden haasteet silppurista läpi? IHANALTA. Muutama paperi tullut minun postiluukusta sisään silloin aikoinaan, hirveä määrä.
Tässä on mennyt kivasti pelaamatta viimeisimmän retkahduksen jälkeen, taisi vuokran pelaaminen olla se vaadittu pohjakosketus tähän tilanteeseen.
Ystävääni olen ikävöinyt todella paljon, kevät tuo tullessaan paljon ihania muistoja ja sydän särkyy.
Riippuu varmaan vähän siitä, että maksoitko ne ensin
Tuntuu se ihanalta vaikkei maksaisikaan, tuota olen nimittäin itsekin tehnyt menestyksekkäästi jo monta vuotta
.
Niin tosiaan vanhoista laskuista kyse.
Nyt se summa on kokonaan pankissa lyhentymässä.
Ikävä kuulla repsahduksistasi, mutta et ole yksin tässä asiassa. Paljon voimia ja tsemppiä!
Stressi on kyllä paha asia ja varsinki rahattomuus aiheuttaa aivan hirveää stressiä. Itseä on stressannut saamattomuus. Olen ollut tämän vuoden ajan todella saamaton.
Tsempparitar, kuinka sujunut? Toivottavasti pelit pysyneet poissa tai ainakin hallinnassa. Itselläni tässä vaiheessa jos jotenkin tosi hankala vaihe, pelaaminen pyörii yllättävän paljon mielessä… Tsemppiä ja voimia sinne!