Tšekki 2010 Lakimuutos

Tšekin hallitus hyväksyi oikeusministeriön ehdotuksen 2010 alussa joka asettaa kiellettyjen huumeiden henkilökohtaisen käytön määrä rajoituksen tarkkailuun joka laillistaa huumeaineen hallussapidon Tšekin tasavallassa.
Uuden lain alla pienemmän kuin alla olevassa listatuissa määrissä, hallussapito ei ole rangaistava teko:

[b]* Kannabis 15 grams (tai viisi kasvia)
* Hassis 5 g
* Taikasienet 40 palaa
* Peyote(Meskaliinikaktus) 5 kasvia
* LSD 5 tablettia
* Ekstaasi 4 tablettia
* Amfetamiini 2 g
* Metamfetamiini 2 g
* Heroiini 1.5 g
* Kokapuska 5 kasvia
* Kokaiini 1 g[/b]

Lähde: en.wikipedia.org/wiki/Legality_o … h_Republic

Tämä onkin vaan mielestäni kiinnostavaa tietoa ehkä se kiinnostaa muitakin, ehkä ei.

Jännä juttu muuten.
Jos on liuska diapameja taskussa se on laitonta kamaa jos ei respaa löydy.
Aika monella on nykyään apteekkisopimus ja se respa on siellä apteekissa. Yhden kerran on poliisi tarkistanut että
se respa minulta löytyy. Eivät sentään vieneet häkkiin odottamaan tarkistusta. :slight_smile:
Apteekilta voi tosin pyytää oikeaksi todistetun kopion respasta jos se ny kelpaa poliiseille?

No ei sanatarkasti ihan noin mene esim. jos hakee krapuloissaan A-klinikalta pamit, ne jakaa terveydenhoitaja ja mitään respaa ei ole olemassakaan…

Mahdollista on kuitenkin.
Kuinka paljon ne antaa a-klinikalta matkaan - viikon annos vai,

No viimeks kun siellä käynnyt niin vajaan liuskan eli 7 kpl tosin oli perjantai ja siksi noin “kamala” määrä…
E. ja ei ole mitään viikon annosta, viinakramppia varten saatava annos on 3 päivää…

Siis, kannattaako tuo systeemi?
Jos oma lääkitykseni siirrettäisiin tuollaiseksi lopettaisin välittömästi.
Mikäli kaupan päälle tulee satunnaiset kusitestit ym. niin goodbye diapam vaikka saisikin vähän kärsiä.
Nykyinen lääkitys on 5x10mg/vrk ja saan sen satakpl 20vrk:n välein.

Ajat ovat todellakin muuttuneet.

kannataako kelle? mulle nyt on aivan sama mistä ne hakee kun sen pari kertaa vuodessa dokaan ja muuten en ko. lääkettä suuhuni tunge.

Mulla ei ainakaan respa jääny sopimuksen myötä apteekkiin ja sillon kun hain lääkkeitä A:lta ni sain ne aina A:n paperipussissa, jossa on leima ja lukee mitä lääkettä pussi sisältää, ja kuinka moneksi päiväksi ja millä annoksella. Eli eipä ois ollu kytillä mitään sanomista mun läkkeistä.

Aha, oletin että olet vakikäyttäjä.
Turhaa työtä a-klinikalle/asiakkaille jos joka aamu jonottaa kymmeniä henkilöitä saadakseen muutaman napin kun saman voi hoitaa apteekkisopimuksella ja saa sen kolmenkymmenen satsin kerralla.
Mikäli sopimus tehdään vielä niin että vain tietty apteekki antaa jyvät niin minusta tuo toimii, tai ennen on toiminut hyvin.
Minulla respa apteekissa ja saan siitä vain kopion.

Joo en ole, kerran vaan sen viinakrampin saanut ja sen jälkeen hakenut aina napit dokauksen päätteeksi jos “hieman” venähtänyt putki… jos siellä nyt joka pv. sama naama käy pameja vinkumassa niin eiköhän siitä loppu tule parin pv.n jälkeen ja passitus lääkärin juttusille…

Perseestä perämoottoriin niin kyllä mulle ainakin a-klinikalta annetaan esim tramal 200mg:ia 100kappaletta, reseptin. samalla esin rivatrilejä 150kpl, panadol 1000mg x 100, ponsta 500mg x 100, Xanor 2mg x 100 yms yms. kaikki reseptillä että saa hakea itte haluamastaan apteekista. uusitaan aina loputtua klinikalla.

Tässä sama juttu portugalissa 2009.

Portugalissa huumeiden dekriminalisointi saavuttanut hyviä tuloksia.

yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/04/ … 72622.html

Mul respat apteekis ja. Mut näkeehän purkistaki. Ikävämpi juttu, jos purkis eri nimi. Siksi aiemmin säästelin niitä vanhoja purkkeja, jos ostin samaa lääket muualta ku apteekista ja siirsin ne toiselt ostetut sinne. Kyl mua ainaskin kiinnostaa kuulla, millaisia lakeja, tapoja, käsityksiä eri mais on.

Sais kyllä tulla suomeenkin sama laki, vaikka vähän miedommalla aloituksella, esim hasiksella tjsp.

Kiinnostavia uutisia. Mitä useampi Euroopan maa näyttää mallia, sitä suuremmalla todennäköisyydella jopa Suomen takapajulassa tapahtuu jotain muutoksia.

Meil annetaan monelle pussissa ja tosiaan leima sekä aika jolle ko. lääkkeet on tarkotettu. Mulle jaetaan dosettiin ja periaattees mul ei ole mitään näyttöä et mul ois sallittua kantaa mukana bubrea sekä dosettia jossa on ties mitä nappulaa ilman läpipainopakkausta. Mä luotan et katko on auki 24/7 josta saa mun lääketiedot mut on mulla korttikin jossa on sit nimi ja tiedot lääkkeistä ja se et oon korvaushoidossa; ainoa ongelma on, et siinä pitäis korttiin kirjoittaa milloin on lomat ja miksi aikaa ne on saatu? Mä en ite oo pyytänyt noita allekirjoituksia, mut monet ketkä on kyttien kans jatkuvast tekemisis, pyytää sen. Kuulemma alkaa valittaa jos paperis ei ole leimaa tai jos päiväykset ovat vedetty yli joka on mun mielest aivan naurettavaa!! Mut jos alkais tutkimaa dosetista, ni luulis et se et joka päivälle on saman verran samaan aikaan lääkkeitä jaettu; kertois jotain :unamused:

Ite aikoinani ku jäin kytille kii palast sekä parist eri lääkkeist joista kummastakaan ei ollut respaa mut toisesta sanoin et se olis löytyny (ja oliskin, mut kyse oli mukahtamislääkkeest jota saa klinikalt myös ilman respaa), ni syyte nostettii alle gemmin biitist ja jostain 11 kpleesta rauhottavia… :confused: Ois pitän sanoa et ne on mun mut ois tullu syyte pilvest joka tapaukses, aivan JÄRJETÖNTÄ! Etenkii ku kyse oli kosto siitä, ettei tarjottu savuja… väite oli et myydään lapsille kamaa :laughing: … Se on tosi helppoa kyl ku on päällä aivan mitätön määrä… :unamused: Aikaa on kulunut tuosta mut vieläkään en oo unohtanu kuka kytille soitti… :smiling_imp: Voi olla et kytät tulee kattomaa sen akan luo muksun koti-oloja… PRKL!