Oon mä dxm:ääkin joskus nuorempana joitain kertoja ottanut. Sen vaikutus on musta jokseenkin päinvastainen kuin vaikkapa sienillä, eli enemmän käpertyy itseensä ja menee jonnekin tajuntansa syövereihin. Voi näin toki sienissäkin käydä, ei vaan ole itselleni koskaan tapahtunut. Yhden dxm-tripin koin myös aikoinaan aika “puhdistavaksi”, tosin se liittyi muihin asioihin kuin alkoholiin silloin. Oikeastaan yksikään deeli mitä olen kokeillut (sienet, lsd, dxm, lsa, joku tutkimuskemikaali jonka nimeä en muista) ei ole tuonut mitään älyttömän huonoa oloa, ja kokemukset ovat olleet pääosin positiivisia. Pääsääntöisesti niistä jää yleensä viikoksi-pariksi päälle tietynlainen “afterglow” ajatusten tasolla. Tämä tietysti sitten häviää jollei asioita työstä esim. meditaation, terapian tai jonkun muun metodin keinoin. Tämä on sikäli vähän outoa että pilvestä olen saanut kevyesti kamalimmat kuumotukset ja jonkinasteisen psykoottisen tilankin päälle useita kertoja, suhteellisen pienillä annoksillakin Toimivathan nuo aika eri tavoilla aivoissa, mutta kannabista pidetään yleisesti kuitenkin aika mietona vrt. vaikkapa noihin mainitsemiini aineisiin. Toisaalta yksi kaverini on kokenut ihan karmeita sieni -ja happotrippejä melko maltillisilla annostuksilla, joten kaipa ne erot on vaan tosi yksilöllisiä ja kaikki vaikuttaa kaikkeen
Reivit metsässä Samat kokemukset kuin sullakin. Ketään en nähnyt mitenkään varsinaisesti humalassa koko festareiden aikana - paitsi ehkä itseäni lukuunottamatta
Minä olen kuullut joiltakin hallusinogeenien/psykedeelien käyttäjiltä, että heillä nimenomaan kannabis on syystä tai toisesta tuonut esiin kaikkein rankimmat aivorushit. Uskon sen johtuvan yksilöllisistä ominaisuuksista (ja kunkin sen hetkisestä elämäntilanteesta) ja siksipä onkin mielestäni aika vaarallista kertoa kannabiksesta vääristelevää tietoa. Yrttiä tulisi arvostaa ja kunnioittaa koska sillä on kyllä potenttia joillakin ihmisillä vaikka mihin (myös niihin negatiivisiin asioihin).
Puhumattakaan siitä, että nuoret eivät saa asiallista tietoa ja kuvittelevat sen olevan pääsääntöisesti haitatonta.
Eikös nuo tuollaiset festarit (en ole itse koskaan käynyt) ole juuri niitä jotka ovat kaikkein rauhallisimpia, mutta joissa tehdään eniten huumausaineenhallussapito takavarikkoja
Juu, ennen vissiin tehtiin. Konemetsässä v. 2009 tuntui olevan enemmän kyttiä kuin järkkäreitä Tosin siellä jengi nyt olikin harvinaisen sekiksissä. Tuolla missä itse olin näin jengiä lähinnä hatseissa ja hymyssä suin, pääsääntöisesti kuitenkin selvin päin tai miedosti päihtyneenä. Viinan myyntikin lopetettiin lauantaina iltapäivällä, ilmeisesti juomat loppuivat eivätkä jaksaneet käydä hakemassa lisää Kevyesti yksi parhaista missä olen käynyt vaikka tulikin retkahdettua Festarin nimeä en nyt mainitse, nokkelimmat pokkelimmat varmasti sen googlella löytävät halutessaan
Alkoholin juomiseen tai huumeiden käyttämiseen trippailu ei nyt kummemmin ole mulla vaikuttanut. Sienitripillä en tosin pysty juomaan yhtään alkoholia tai polttamaan tupakkaa, silloin se tuntuu jotenkin pahalta, epäluonnolliselta jollakin tavalla : D Myöskään tripin jälkeisissä hyvissä oloissa alko ei maistu ollenkaan. Tuntuu että parempi on olla ilman, mutta jo seuraavana päivänä olen taas juonut välillä.
Mutta sienillä trippailu on auttanut mua parantumaan syömishäiriöstä. Huomasin itseäni peilistä katsellessa että olenkin aika kaunis eikä minun tarvii laihduttaa enempää. Se oli ensimmäinen askel kohti paranemista, ja nyt olen jo lähestulkoon parantunut. Masennukseenkin on auttanut, tripin jälkeen on pitkään hyvä olla.
En siis suosittele varsinaisesti trippailua kenellekkään, tämä on vain oma kokemukseni. Minua sienet ovat auttaneet, mutta varmasti eivät kaikille sovi.
Itellä toleranssi tötsyn suhteen nolla,ja olen trippaillut pahasti sillä,jäi kyllä pois 25v jälkeen,lukuunottamatta humalassa repsahduksia. Olenkin muutenkin aika wierdou,että yleistyksiä turha mun kohdalla todeta.sieniin tms en edes uskalla koskea.
Voiko teistä kukaan kuvitella sellaista yhteiskuntaa jossa kaikki psykoaktiivit olisi dekriminalisoitu ja esim. juoppoja, heroinistejä, bentsopäitä ja kaikenmaailman sekakäyttäjiä pyrittäisiin terapioimaan erilaisien psykedeelien avulla?
Eli parhaat hoitopaikat olisivat sellaisia yhteisöhoitomallisia (samanlaisia toimintaperiaatteiltaan kuin nytkin), mutta lisänä olisi myös henkilökohtaiset psykedeeliterapia sessiot asiaan erikoistuneen lääkärin ja hoitajien johdolla. Käytettävä psykedeeli/annostus valikoituisi vasta kun henkilöstä on haastatteluin parin kolmen viikon aikana saatu tarkempi kuva. Uskoisin tälläisen myös tiivistävän potilaiden keskinäistä yhteisöllisyyttä (varsinkin kun trippejä pohditaan yhdessä) ja sitä kautta ehkä tukisi tältä osin paranemisprosessia.
Onhan nyt kai ihan tutkijatkin sitä mieltä, että addiktin ongelma ei periaatteessa koskaan ole itse varsinaisesti siinä kemikaalissa vaan ihmisen psyykkeessä joka ajaa ihmisen toimimaan niin kuin nyt toimii.
Josko hampusta, huoscasta, sienistä, meskaliinista, haposta, mdma:sta tai vaikkapa salviasta olisi apua siihen, että ongelmainen löytäisi niitä avaimia oman henkilökohtaisen mielensolmunsa avaamiseen?
Mun mielestä näitä lääkkeitä kannattaisi ainakin kokeilla vai onko tämä nykyinen bentso, masari, neurolepti, selincro, lyrica, antabus, revia-helvetti sitten muka sen vähemmän riskialtis, kysynpä vaan?