Trampalgin, uusi lääke

Määrättin Trampalginia, jossa 37,5mg tramadolia ja325mg parasetamolia. Kysyisinkin, että onnistuuko noista parasetamolin erottelu samaan tapaan, kuin panacodista? En siis kysele mitään ohjeita. Tietääkö kukaan?

MIKSI tota myrkkyä pitää tunkea joka lääkkeeseen?? :angry:

En tiedä, mutta toi nimi kuulostaa vielä typerämmältä kuin lääkekombo :mrgreen:

^^ Jaa, mitenhän mahtaa olla tramadolin liukeneminen…?
Siis et saako sitä eroteltua ihan noin vaan…?
Mut jos esim. Petri sattuis tän lukee, niin saisit kyllä varmasti vastauksen, tietenkään ohjeita nyt ei voi laittaa, mut ainaki sen et onko se ylipäätään mahdollista.?

Ja joo, niinku grip:kin totesi, et onpahan nimellä paiskattu tuota lääkettä… :laughing: :mrgreen:

Mikä ihmeen tarkoitus moisella lääkkeellä voi olla, kun mulla oli 400Mg Tramalia sain oheen kolme Panacodia. Tulos että Tramalin vaikutus lieveni ja mulla maha umpeen. Panadol on myrkkyä kuten Ruotsissa jossa myynti vapautui rupesi tulemaan raatoja.

Tramadoli on vesiliukoinen. Eikös erottelu siihen perustu, että kodeiini liukenee, mutta parasetamoli ei?

Mut ei hitto, toivottavasti tosta ei tuu jotain lääkärien uutta mielikipulääkettä, tosi heikkohan toi varmaan on kipua lievittävältä teholtaan. :confused:

Okei, no sit onnistuu ihan normi erottelulla.
Ja joo, tosi surkea teholtaan varmasti, ku toi tramadolin määräkin on noin olematon…? 37.5mg…??
Kun pienin oikeassa tramalissa oleva annos, siis kapseli, on jo sen 50mg ja sekään ei sano edes kivunlievityksessä mitään, jos vähänkin on toleranssia henkilöllä. :neutral_face:

Ihan varmasti toimivat kivunlievitykseen, ja voihan noitakin kiskoa vaikka 6 päivässä, vaikkei se järin terveellistä liene. Kyllä mullakin 50 mg toimii edelleen kipuun vaikka olen nelisen vuotta tramadolia käyttänyt. Ei tietty niin hyvin kuin 100-150 mg, mutta toimii silti. Pointtihan noissa lienee se, ettei jengi vetele mitään 1000mg tramadoli-kouristelukuoseja :unamused: Ja juu, varmaan sama metodi toimii ku panacodinkin kanssa.

Muistetaan taas se yksilöllisyys, sekä kivun aste, kaikilla ei toimi tai tehoa kaikki lääkkeet samalla lailla.Sekä se, että jotkin lääkeaineet heikentävät tramalin tehoa, kuten kodeiininin. Tällöin lääkärin määräämä annos on jo lähtökohtaisesti suurempi, tosin se lisää myös haittavaikutuksia. Tässä tapauksessa järkevä lääkäri tuskin sotkee tota invan kuuloista parasetamoli-Trampaa tavallisen tramadolin sijasta lääkitykseen. Tollehan vois antaa sellasen kummellimaisen lempinimen “Tramppi”. :laughing:

Tramppi-kramppi. :laughing: Se nyt ois tramadolille melkein yleispätevä lempinimi.

No joo, tietenkin riippuu mihin vaivaan tota käyttää, mutta esim. selkäkipuunkin tuollainen pikku määrä tramadolia ja lasten annos parasetamolia kuulostaa melko heikolta. Mahtaakohan silloin edes aikuisten oikeasti sattua, jos tollainen tehoaa? Meinaan vaan, että jos mua hirmuisesti sattuu, niin kyllä mä otan 1g Panadolin 50-100mg tramadolin kylkiäisiksi. Mulla on kyllä toisaalta korkea kipukynnys ja niin yksilöllistä se kivunkin kokeminen on.

^/^^ Juu, ei ainakaan itelläni auttanu yhtään mihinkään alle 150mg tramadoli annokset, silloin kun reilun vuoden niiden kans pelleilin…(ja tarkoitan tässä kivunhoidollista annosta)
Ja tulipa myös pelleiltyä niin pitkälle, et respat lähti ku “hauki rannasta” kun meni vajaan kahden kuukauden napit kahteen viikkoon (tää ei sit ollu enää kivunhoitoa…) , et jotain luulen tietäväni ko. substanssista ja siitä miten se vaikuttaa… :blush:

Kun tarpeeks kipeä oot ja muuta lääkitystä ei ole kun tramadoli, niin ehkä joku ekakertalainen selviää sillä 50mg kapselilla, mut itellä ei sanonu yhtään mitään ennen kun annos oli sen 150mg-++

No ei varmaan auttanut jos olet tottunut vetämään buprea päivittäin :unamused:

Jos mua oikeasti sattuu esim. tohon polveen, niin itsekin otan 100mg + buranaa päälle, mutta en ole koskaan yli 200 milligrammaa päivässä tarvinnut. Olen toki aika herkkä opioidien vaikutuksille. Yksilöllistä tämäkin.

No ei se kyllä oo välttämättä buprestakaan kiinni. En Zeusin vaivoista tiedä, mut nikamaperäiseen selkäkipuun yhdellä mun sukulaisella oli ihan heti kättelyssä 150 mg retardit ja niilläkin se työelämä onnistui kiikun kaakun. Ja hän ei taatusti buprea tai muitakaan oppareita ole kuunaan aiemmin vetänyt. Eli helvetin kipeitä ainakin selkävaivat osaa olla.

Joka tapauksessa mun pointti oli ainakin, että toivon, ettei noita ala tulla viiskymppisten Tramalien tilalle ohjeistuksella 1-2krt/pv. Ei se, ketä sattuu eniten. :mrgreen:

Kyllä joo, komppaan tätä.
Ja varmasti bupre on peittänyt osan, ehkä suurimmankin osan tramadolin vaikutuksesta.

Ja Nnaanalle, mulla on suurimmat ongelmat niskan takia, kun siellä on pari nikamaa painunu sisään, ja painaa hermoja.
Tosin ala-selkä on myös toinen joka on vaivannu koko elämän, kun on ns. oikoryhti, eli selkä/niskaranka on liian suora… :neutral_face:
Mut tosiaan tän selkäkivun kans pärjään helpostikin, verrattuna tohon niskaan joka aiheuttaa myös niitä ihania hedareita, jos vähänki kauemmin erehdyt nukkuu… (6-7 tuntia ok. 8-tuntia max.)

Nykyään tää kivunhoito menee pelkästään bupren (16mg vrk) voimin, ja siihen päälle sit nää normi ibuprofeiini ja parasetamoli tuotteet. (ja valitettavasti myös alkoholi :blush:)

Ok, eli samantyylinen vaiva nikamassa kuin tuolla mun sukulaisellanikin. Hällä on vaan alempana selässä. Kyllä noissa ton luokan säryissä on jaksamista. :confused: Mä olen joskus lentänyt portaissa ja kun olin niin kännissä etten tajunnut tai tuntenut sitä, niin hoitokin jäi ja nykyäänkin selkä vihottelee, että se kipu on varmaan kroonistunut tai jotain, mutta en usko, että se mitään on tuollaiseen nikamavaivaan verrattuna.

Voi hitsi jos tuosta tulee Valviran valkotakkisten uusi lääke, eihän se kipuun vaikuta mitään.

^ Joo, ja saadaan taas yks droppi lisää missä on tota parasetamolin paskaa seassa…!!

Olisivat edes pitäneet sen tramadolin määrän siinä 50mg:ssa niinku pienin tramal kapselikin on kooltaan.
Mut 37,5mg ja siihen tota prkleen parasetamolia, niin avot!! Johan onki kunnon kipulääke…!!! :laughing:

Erottelu toimii tosiaan ihan samalla tavalla kuin Panacodinkin kanssa, Espanjasta ostin vastaavaa lääkettä tiskin yli (tai ali) poretablettimuodossa joskus aikoinaan.

En ymmärrä tätä kielteistä suhtautumista kyllä yhtään täällä, ei tämä tietty 50mg saati suurempaa tramalia korvaa, mutta todella hyvä, jos alentaa lääkärin kynnystä määrätä tramadolia kodeiinin tilalle varsinkin sellaisille henkilöille (kuten itselleni), joille kodeiini ei auta yhtään, mutta tramadoli taas toimii todella hyvin. Itse ainakin näen tämän juurikin vaihtoehtona Panacodille tai välivaiheena sen ja 50mg tramadolin välillä enkä suinkaan varsinaisen 50mg tramadolin korvaajana.

Tätä ois ilmeisesti tulossa minullekin Tramal Retardin tilalle kun lääkärit haluaa lopettaa koko Tramalin mutta ei vaan käy päinsä minulle, että se lopetetaan tuosta nuin vaan. Sain lääkärin mahdollisesti puhuttua tähän Trampalgin valmisteeseen tai hän sitä ehdotti, että sitä söisin sinne saakka, kunnes menen fysiatrian polille. Mutta kuinkas tätä sitten syötäisiin kun Retardia on mennyt 300mg annostuksella jo pitkään. Riittääkö tämä mihinkään? Lääkärin määräämää annostusta toki en vielä tiedä mutta jos menee tuolla ohjeessa olevalla, että 2 kpl, en tiedä onko se kerralla vai päivässä, kun ohje myös sanoo, että kuusi tuntia välissä. Osaako joku kokemuksesta sanoa annostuksesta?
Lääkäri taisi jotain mainita, että parasetamoli lisäisi tramadolin tehoa…?

on tos lääkkeessä se hyvä puoli ettei tuu yli 6 pilleriä päiväs popsittua, eli tuu näitä hupsis iltoja et kiskoo liuskan iltaan. ja harvoin ku syö nii kyllä 2 napilla auttaa kipuun ja tuli vähän rento olokin :smiley:

No jaa, eipä se parasetamoli ole Panacodeissakaan estänyt pöhkömpää jengiä kiskomasta maksaansa paskaksi ja toisekseen; tramadoli on ihan itsessäänkin hengenvaarallista yli 400 mg:n vuorokausiannoksilla kouristusriskin vuoksi. Yksilöllistä toki, millä annoksella kukin kramppaa vai kramppaako millään, mutta toleranssi ei sitten tajuttomuus-kouristuskohtaukselta suojaa.