^ Juu itellekin ehdoitettiin MT-Toimistosta, että voisivat hoitaa vaikka kaikki lääkkeeni uusinnat, sossuhakemukset yms, siis koko paletin kerralla saman katon alla, tosin totesin siellä, että sossulta en enää saa mitään kun vakuutusyhtiö maksaa eläkettä + kela omia tukiansa “liikaa” joten en sossulta enään mitään saa ja lääkärinkin uusinnat on vain 48 ja 50-150 päivän välillä, riippuen kuinka paljon milloinkin kirjoitetaan. Oxyjä yleensä sen 98kpl ja rivoja 100-300kpl uusinnasta riippuen. Kuitenkin avun olisin tuolta ottanut vastaan, jos ei olisi jo ollut tottunut täyttelemään kaikenmaailman lappuja ja uusimiset olisivat muuten hankalia.
Juu itsellä vaihdettiin 200mg debot x 2 / pvä eli sen 400mg/vrk suoraan 5mg norspaniin → viikon päästä 10mg norspaniin ja vaikutus oli sanotaanko lievähkö + aiheutti helvetinmoiset kutinat laastarin alueilla aina (jotkut sanovat että irtoilevat paljon, itellä kyllä pysyi erittäinkin tiukasti viikonkin jälkeen aina vaihdon yhteydessä…käytin myös viimeisen viiko 2kpl:ää laastareita, maksimihan on 2 x 20mg tarraa kerralla)
Eli jokeri meinaat siis että tuo 10mg norspan on paljon miedompi vaihtoehto kuin 200mg tramal / vrk??
Itse en huomannut ainakaan suuria kivun lisäyksiä kun norspania pari kk käytin, siitä siirryttiin kuitenkin suoraan 10mg oxycontteihin ja välillä oli 20mg:t mutten halunnut tolea niin nopeasti ja palautin takaisin 10mg:n tabuihin ja vieläkin niillä menen, vaikka kivut kyllä on lisääntynyt koska tole se on noussut tässä vuoden sisällä. Yllättävän kauan kuitenkin tuolla 10mg aamuin illoin olen pärjännyt ja vieläkin se on toistaiseksi ellei vielä pykälällä kivut lisäänny, moni pelotteli että saattaa tarvita noston jo kuukauden kahden päästä.
Tramalista voi olla petollista vieroittautua, itse sitä en tiedä kun ollaan aina vain vahvempaan menty, mutta se serotoniini voi siinä aiheuttaa ikäviäkin tuntemuksia, varsinkin jos seinään lopettaa käytön. (itellä ainakin kun meni masis lääke efexor annoksella 225mg, niin sen seinäänlopettaminen tramalien ja xanorinkin kanssa oli yhtä tuskaa, sähköiskut, levottomat jalat, muistikatkokset jne, nämä kuitenkin helpotti kuukaudessa jolloin otin myös pois tuon xanorin ja vaihdoin rivatriliin, jokseenkin pelkään tuota xanoria vaikka olisikin vain debotti, tiedä miksi sitten vaikka noita bentsoja on mennyt iät ja ajat, nytkin mennyt 2mg rivat 4mg/pvä jo 2 ja puoli vuotta, aamuin illoin ilman taukoja). Joten tuohon on vähän paha vastata kummasta on helpompi vierottautua, veikkaisimpa että bupresta jos siitä lähdetään laskettelemaan sitten ihan siihen 5mg laastariin asti ja sen jälkeen stoppi tai vaihto panacodeihin tai miedompaan särkylääkkeeseen jos vielä tarvetta. (panacodeihinkin taas moni jää junnaamaan pitkäksikin aikaa, joillekin se vain aiheuttaa suuremmat riippuvuudet kuin vahvemmat opparit… )
" Lyrica 600mg/pv, Rivatril 4mg/pv, Sirdalud 4mg/pv, Stilnoct 10mg iltaisin, Valdoxan (agomelatiini) 25mg/pv, Ketipinor 250mg iltaisin, Propral 40mg/pv ja Pantoprazol 40mg/pv on psykiatri määrännyt, lisäksi Tramal-depot 100mg 2x/pv."
tuo lyrica on kyllä hyvä buustaamaan opiaatteja, itellekin meinattiin lyödä tuo oxyjen kanssa ja aloitusannokseski tuon 600mg/pvä johon tosin kieltäydyin, mieluummin nostan opiaatteja kuin lähden taas samaan vanhaan lääkkeiden kombotukseen, liian kallis lääkekin minulle, eikä aikonaan helpannut tramalien + muiden lääkkeiden kanssa joten siksi en ottanut. itelläkin on ollut tuo sirdalud 4mg:t kun oli xanorit, mutta niistä luovuin vaihtaessa rivatrileihin (paikat ihan jumissa kumminkin, rivoissa kuitenkin hieman tuota lihaksia relaxoivaa). Ketipiaanikin on koitettu, mihin se sulle on määrätty? itellä veti kuupan sekasin, en tykännyt zombina kuljeksia aamuisin ja olla lasten kanssa / edes pystynyt kunnolla olemaan (koitettiimpa vielä jopa aamuin, päivisin + illoin mistä vasta riemu repesikin, hyvä kun pääsi aina ottamaan seuraavan annoksen…). Propralikin itsellä vielä on noita 40mg:tä, oli aikonaan jonkun bentson tukena? hyödytkö vieläkin tuosta stilnoctista vaikka sinulla on päivittäin rivatril käytössä? Itse lihosin 4kk:n ketiapiinin käytön aikana yli 25kg ilman ruokavalion muutosta, samaten sen loputtua laihduin saman 25kg alle puolessa vuodessa ilman kuntoilua tai ruokavalion muutosta. Itellä on nyt masarit + leptit kokonaan käyttökiellossa, mulle ne ei vain sovi. Onkos tuo ketipinor sulle aloitettu ekaksi pienemmällä ja nyt koko ajan nostellaan kun tehot hiipuu??
Itse tiputtelin lähes kaikki lääkkeet pois aikonaan ja nyt mennään vain rivatril + oxycontinilla, ennen lääkkeitä oli kourakaupalla päivässä, että tarvi käyttää 2 dosettiakin kun ei mahtunut lääkkeet… luulisin ainakin tämän olevan elimistölleni ja päälleni parempi vaihtoehto, ettei kroppa kerää koko ajan kaikenmaailman rompetta elimistöön + pääsee helpommalla ja halvemmalla, mikä tärkeimpänä kivuttomampana.
Itellä ei auta tohon unettomuuteen enään muu kuin kannabis ja sitäkin erittäin harvoin, 1-2kk:n välein, riippuen kuinka kauan valvonut ja ollut unettomat yöt… tai kyllähän kunnon lepti tipauttaa, mutta se olo onkin sitten eri asia seuraavana päivänä. Meinaan kuitenkin vielä koittaa epätoivoisena insominia kun seuraavaksi lääkärillä käyn, vaikka esim halcion ei sano mitään, suurempinakaan määrinä otettuna, saatika muut bentsot. Helvetin bentsot kun ei ilman pärjää pään kanssa, että voisi ottaa unettomuuteen joskus bentsoja