tramalista irti 1200mg

Aloin syömään tramalia kun polvi meni “pikkasen” ympyrää.
Minulla on todettu n.10vuotta sitten paniikkihäiriö/ahdistuneisuutta,kun olin syönyt tramalia muutaman viikon kipuun niin huomasin että se lääke auttaa myös ahdistuneisuuteeni. (joo voi naurattaa mutta en silloin tiennyt lääkkeistä oikein mitään :open_mouth: )
Olen nyt syönyt vuoden verran tramalia ja toleranssi on noussut koko ajan tällä hetkellä niitä menee n. 1200mg päivässä eli n.20kpl. ( voi niitä aikoja kun riitti 200mg päivässä ja ei ahdistanut yhtään :laughing: ).
Nyt alkaa olla haitat suurempia kuin hyödyt,lääkkeiden alasajo aloitettu aloin syömää tramalin rinnalla xanoria. Tiedän jo nyt että fyysistä viekkareista voin selvitä,mutta henkiset on sitten toinen juttu koska tramal toi elämäni takaisin, ei ollut enään sellaista tilanneta/paikkaa minne en olisi pystynyt menemään,kun tramajo heitti huuleen.
Tällä hetkellä lääkärini etsii/koileillaan minulle lääkettä millä korvaisi tramalin,onko kellään kokemusta mikä auttasi? xanor ei vie tällähetkellä tramal haluja oikeastaan yhtään pois päivä annos 8mg. sitä varmaan tullaan jatkossa käyttämään lääkkeenä paniikkihäiriööni. Ihmiset erilaisia jotkut voi voi lopettaa seinään mitä arvostan/ihmettelen suuresti. Mitä olette saaneet korvaavaksi lääkkeeksi tramalista eroon pääsyyn minulle tämä tulee olemaan yhtä helvettiä kun 10 vuoden ahdistus lähti kerta heitolla ja kaikki joilla paniikki,tuskaisuus, ahdistus ja mitä kaikkea paskaa ihmisen pää vaan keksii tekee kaikkensa että pääsisi niistä eroon. xanoriin jään koukkuunn mutta se ei haittaa koska se auttaa ja olen niitä ihmisiä jotka syö lääkkeitä ja ELÄÄ mielluummin. toiset taas sinnittelee ilman mutta minusta se ei ole elämää. niinkuin sanoin ihmiset erilaisia, mutta sanokaa mikä teille auttanut ja minkäläisella tiputuksella 1tabu/viikko? hyvä tahti jos olis kysymys alle 10kpl päivä. mut toi 20-24kpl päivä tarkoittas 5-6kk. Mutta nyt kun löytyisi se korvaava lääke nopeuttamaan tipitusta. olipas se avautuminen näin ensimmäiseksi kirjoitukseksi,mutta toivottavasti saitte kiinni mitä kysyin/tarkoitin ja saisin jotain vastauksia. 1200mg:lla voi kirjoitus virheitä olla :open_mouth:

niin ja mitä mieltä olette vieroituksista selvinneet tai moneen kertaan läpi käyneet kumpi on parempi Resoribletti en nyt ole varma tuosta nimestä vai sitten depotit?

Depottiin ehdottomasti vaihtaisin, kantaa pidemmälle kuin tuo lyhytvaikutteinen. Alkuun voi pudottaa helpommin annosta, 400mg lienee helppo pudottaa! Itse pudotan kuudesosan ja venaan vkon tai pari että olo on normalisoitunut, sen jälkeen voi jatkaa pudotusta… Oman fiiliksen mukaan, mutta kerran pudotettua annosta ei kannata nostaa! Tsemppiä!

Kyllä tässä myös varmasti se avoin yhteistyö lääkärin kanssa tuottaa tulosta. Ja kuten malibu kirjoitti, niin jos ja kun saat annosta alas, niin sitä ei kannata enää takaisin nostaa. Työ tulee olla tavoitteellista ja kun on tavoite, tietää toimia sen mukaan. Myös heikkoina hetkinä.

Et varmaankaan ole respaallaa hakenu tollasta vuorokausi määrää. Traamalin maksimiannos vrk on 400mg. Vakavimmat haitat on heengityslama.

Vierotuksesta vielä. Itse olen useammastakin voimakkaasta opiaatista vieroittunu lääkärin ohjeilla. Se oli parin kolmen päivän välein yksi nappi pois. Tuollasella määrällä lähtisin tiputtaan kahta päivässä. Yks aamusta ja yks illasta. Kyllä se onnistuu. Ajoita se sillain et sulla on mielenkiintoista tekemistä. Tsemppiä!

Kiitos vastauksista ja tsempeistä. Juu tuo 400mg maks annos pv mutta siitä ,sitten lääkäri tekee selvityksen miksi määrätään tälläisiä määriä. Kyllä tämä tuntuu ettei tästä selviä ilman laitosta mutta en ihan heti sinne kyllä lähde. Pitäisi mennä päivä kerrallaan niinkuin lääkärini sanoi. Ja niille jotka lukee tätä viesti ketjua ja on samoja ongelmia kannattaa olla rehellinen heti lääkärille.Itse alussa yritin peitelellä ja lääkkeitä hukkui milloin mihinkin,mutta kerran sain sanottua suoraan miten asiat on ja sillä selvä luottamus lääkärin kanssa on kyllä 1 asia.

malibu tänään juuri puhuttiin että olisiko se 100mg depotti tramal tohon rinnalle hyvä.
Ja siis puhutko nyt just tramalista omalla kohdallasi? Eikö lääkäri anna/suosittele mitään vieroitus oireisiin? Vai tuleeko niitä sinulle edes? Nyt kun löytäisi itselle sen sopivan tiputus ajan, tunteet menee sellasta vuoristo rataa että. mielessä pyörii se paniikkinen elämä, kun tästä selviää alkaa toinen helvetti.

Ihan käsittämätön annostus. Kun mun lääkärille selvisi että olin opiodi riippuvainen niin napit vaihtui laastariin. Hyvä niin kun en todellakaan kykene niitä syömään ohjeen mukaisesti vaan aina menee viihteelle. Ja olo on kuin kuninkaalla niin kuin sinullakin. Nyt on jo aikaa kulunut ja hermosärkykin on pysynyt kurissa ilman lääkkeitä mutta edelleen pyydän reseptin aina kun vanha on ohjeen mukaan käytetty ja taas on kivaa pari viikkoa. Ja sitten kärsitään taas vieroitusoireista kun en malta loiventaa pienemmillä annostuksilla. Luulis tolla annostuksella jopa laitos vieroituksen olevan paikoillaan, ihan vaan mutu tuntumaa kun pienemmistä annoksista ja lyhyemmälläkin käytöllä olo on lääkkeiden loputtua tosi huono. Onnea yritykseen. Ja älä ota laastaria, siitä vieroituskin oli yhtä helvettiä, meinasin jo hypätä talon katolta alas niin huono oli olo pari viikkoa.

Huomenta. Mitä lämpimimmin suosittelen hakemaan hieman jeesiä ja vähentämään lääkettä rauhaksiin. Kerroit, että tramal poisti ahdistuksesi. Entäpä jos hakisit paniikkihäiriöön/ahdistukseen lääkityksen tai kyselit ihan terapiaakin? Saisit apua ja kuriin ne epämiellyttävät tuntemukset, joita olet halunnut vältellä tramalilla? On aivan täysin ymmärrettävää, että haluaa olla ilman hirveää paskaoloa ja jos ei sitä saa muuten pois, lääkitsee itseään sellaisella tavalla, johon on tottunut ja jonka vaikka vahingossa löytänyt. On vain paljon parempaakin apua tarjolla, itselläni paniikkikohtauksiin auttaa mielialalääke hyvin pienellä annostuksella. Olen itse kulkenut kivisen tien, jolla siirsin tunteita millä vain. Nyt maksan korkojen kera takaisin, on kuitenkin mahtavaa itkeä pitkästä aikaa eikä vain turruttaa itseään ja pärjätä. Osaatko teukkis muuten sanoa, mistä tuo ahdistus/masennus jne. puhkesi? Oletko koskaan pystynyt puhumaan asiasta vai oletko vain mennyt läpi harmaan kiven? Selvästi tämä tramal-kortti on nyt kohdallasi käyty läpi, hyvä niin. Itse olen niitä muutaman ottanut leikkauksen jälkeen ja huh, mikä aine. Olosi on varmaan aikamoinen ilman niitä, en sitä epäile hetkeäkään. Kaiken a ja o varmasti kohdallasi tarpeeksi hidas tahti ja luulisin, että myös ahdistuksen syiden löytäminen, jotta elämäsi saataisiin tasapainoon ja voisit taas nauttia.
AA on minulle pelastus. Itkin siellä ensimmäiset itkuni, kukaan ei syyllistänyt eikä moralisoinut minua. Ihminen jää koukkuun, aivot toimivat niin. Niin voi käydä kelle vain, mutta yksin ei tarvitse sinnitellä irti. Monet tarvitsevat apua juuri leikkausten jälkeen lääkkeen lopettamiseen, mutta ovat onnistuneet. Olen varma, että sinäkin onnistut, kun vain pääset rauhaksiin alkuun.

Tuhat tsemppausta, pienin askelin mennään eteenpäin, eikös vaan? Ei hukata enää päivääkään, eihän?

pitkästä aikaa tuli mieleen tämä sivusto ,kun meni jo hyvin tramalin lasku.Mutta juuri nyt kirjoittaessa määrä on taas karannut käsistä. se laittaa ahdistamaan, tässä ei taida muuta ulos pääsyä olla kuin katkaisu hoitoon.Aina sitä läätettä ottaessa että tänään otan ja olen ilman ahdistusta/paniikkia,huomenna otan vähemmän kärsin olosta ja paskat sama jatkuu. Niin olen käynyt terapiassa n.3 vuotta mutta nyt “heitettiin” pois sieltä kun tämä tramali ongelma. Siellä oma lääkäri eikä ne lääkkeet auta mitä sieltä määrätään. paniikki alkoi siinä 18 vuotiaan eli 12 vuotta mennyt elämästä, join vkl tai joihan kaikki kaveritkin mutta jotenkin mulle rupesi tulemaan seuraavana päivänä niin hirveitä pelkotiloja ja varsinkin jos oli jotain hölmöillyt en liikkunut enää missään,kuin silloin kun olin juonut. tarkkaa syytä en tiedä mutta onhan se parantunut jonkun verran mitä se oli 10 vuotta sitten. Lapsia tullut ja oma talo tullut tehtyä,mutta löytyi tuo auttava tramali mutta ei sitä tajunnut että se tähän pisteeseen menee. Mutta kyllä se vaan on jos ihmisellä todella paha selkäkipu ja tiedät että kaapissa on jokin lääke millä se lähtee mutta et saisi sitä ottaa,luulen että aika moni ottaisi sen.Aika huono vertaus mutta toivottavasti ymmärsitte mitä hain takaa. Kun vituttaa se kun jotku sanoo, että lopetat vaan. En tiedä olisiko helpompaa jos ei olisi Paniikkihäiriötä ja joku persoonallisuus juttu se oli diagnoosi en nyt muista tarkkaa nimeä. mutta tuntuu etten osaa mitään.

Se tässä onkin että en haluaisi olla se vanha itseni ,mutta kyllä se kuitenkin pakko on siihen siirtyä. tämä on vain niin, hyvä asia kun voin itse hyvin mutta, enhän tällä määrällä voi töissä käydä. Kyllä on paskaa kun itse voi hyvin niin muuten kaikki asiat menee päin persettä.

Täytyy taas kirjoitella, jospa vaikka katkaisusta