Hei.
Olen hieman yli 30 v nainen. Elän ns. normaalia elämää, käyn töissä, harrastan hevosia ja minulla on avopuoliso. Minulla on kuitenkin ongelma. Olen jäänyt koukkuun tramaliin. Olen syönyt sitä viime kesästä, ja vähitellen annokset ovat nousseet. Minulla ei ole kipuja. En syö lääkettä kipuun. Sairastan epävakaata (johon myös lääkkeet), mutta SNRI -lääkkeet auttavat vain hieman tasaamaan mieltä. Tramal on tuonut mun elämän takaisin. Ilman sitä olin masentunut, tylsä, tunteeton, mikään ei kiinnostanut, en halunnut käydä missään, ihmiset ärsyttivät. Makoilin vapaat vaa sängyllä ja kattelin videoita/luin. Tuo lääke on poistanut mun masennuksen täysin. Tunnen olevani elossa. En saa siitä enää euforiaa, vaan toimintakyvyn ja onnen. Olen sosiaalinen ja jaksava.
Silti tämä mietityttää. Tiedän, että teen väärin ja riippuvuus on jo syntynyt. Se henkinen riippuvuus. On todella vaikeaa päästää irti. Aiemmin mulle riitti 200 mg nostamaan mielialaa, nykyään tarvitsen 500-700 mg vuorokaudessa joka on melko paljon. Liikaa. Kohtalotoivereita? En oikeasti tiedä mitä teen… tää on niin vaikeeta. Toisaalta haluisin lopettaa ihan kokonaan. Ei olisi koskaan pitänyt koskea tohon edes… sit taas en olisi koskaan löytänyt apua masennukseeni. Äh, en tiedä. Tunnen olevani umpikujassa! Mitä te tekisitte? Sanokaa, etten ole ainoa…
Kiitos jo etukäteen.