…uskaltaako? Joojoo tiiän et ei oo erityisen terveellistä mut huvittais tyypätä. En mä sitä pelkää et henki lähtee,lähinnä pähkäilen et tuleeko jotain vakaviakin sivuvaikutuxia…? Porukka kyl sanonu et makee olotila mut silti noijittaa.
Minulla on aina ollut käsitys, että tavallisten Tramal nappien rännittäminen on erittäin typerää ja haitallista. Mutta en ole varma, kertokaa viisaammat… Lihakseen olen sitä kyllä saanut sairaalassa (ei 5mg toiminut lainkaan), kuten myös oksikodonia.
aivan turhaa touhua. lihakseen jos johonkin, mut siinä on valtavat riskit. noi tramalit kannattaa syödä, kokonaisina ja antaa niiden mennä sinne paksusuoleen. toimii parhaiten. hihaan (suoneen) vetäminen ei kannata. ne ei toimi silla tavalla.
Hyötysuhteet: Tramadoli - rektaalinen (peräpuikkona) 77%,
oraalinen 68-72% (nousee uudelleenannosteltuna)
puoliintumisaika 5-7 tuntia
noita voi buustata (ottaa lisää), kun esim. panacod ja ardinex ei toimi sillein, että boostailee (ottaa lisää). 6h, niin toimii taas täysillä. Jos ottaa listan, niin 1-6h sisällä ei voi/kannata ottaa lisää, koska se ei toimi. ne entsyymit maksasta on loppu.
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun tunnut tietävän asioista, että onko Tramal Depottien pureskelu “pahasta”. Eli toimiiko ne parhaiten ihan ilman, että pureskelee. Kun puhuit tosta paksusuolesta. Eli pitäskö niiden antaa vaikuttaa niin pitkään, että ne kerkee sinne paksusuoleen?
Ja onko 400mg kattoannos, vai kuinka paljon keskimäärin ihminen voi tota syödä, että siittä olis jotain hyötyäkin, euforia mielessä? Eli nouseeko negatiiviset vaikutukset liian korkeiks, jos ottaa esim. 600mg/pv?
Ei ollu mulle suunnattu, mutta vastaanpa kuitenkin. Eli erään teorian mukaan tramadoli veressä parantaa tramadolin konversiota O-desmetyylitramadoliksi, joka siis on vastuussa suurimmasta osasta opioidivaikutuksista. Toisin sanoen ottamalla depotit kokonaisina, suurempi osa annoksesta konvertoituisi aktiiviseksi metaboliitiksi. Tutkimustietoa en ole asiasta nähnyt, mutta anekdoottiset tiedot näyttäisivät tukevan sitä.
400mg vuorokaudessa ei varsinaisesti ole kattoannos, mutta ylitettäessä tämä annos, epileptisen kohtauksen riski nousee merkittäväksi. Toisin sanoen annosta nostamalla pääset “korkeammalle”, mutta toisaalta otat riskin epileptisestä kohtauksesta, joka saattaa aiheuttaa pysyvän aivovaurion.
Kiitos petri tiedoista. Olen yhden kerran ottanut Tramal Depottia 700mg. Enpä ota enään, tosin en mielestäni päässyt mitenkään “korkeammalle” kuin ottamalla 400mg:aa. Onneks oli ihan mukavasti bentsoja alla, ne ehkäpä hieman auttavat tuohon epileptisenkohtauksen riskiin. Mutta ei siis enään ylityksiä tuon lääkkeen kohdalla.
Joskus sitä popsin, tosin ainakin vielä niin harvoin, että viekkareita ei ole koskaan tullut, ei ole tullut koskaan myöskään kodeiinista.
Joskus sitä on vaan niin vaikee kieltäytyä siittä euforiasta jonka saan Tramal depot 400mg:sta+sitten siihen budii niin avot! Kodeiinia käytän myös harvoin yli 300mg kerralla annoksella euforian saamiseksi ja joskus ihan vaan 2-3 Panacodia poistamaan ahdistusta ja toi pikku määrä tuo sellaisen ihan ok levollisen tilan kun, noita opparitoleja ei juurikaan ole päässyt syntymään. Tarkkana saa kyllä olla esim. Tramalin kohdalla, kun sitä on saatavilla halvalla jatkuvasti.
Jossain vaiheessa elämääni noita on tullut syötyä 3000mg/vrk monta päivää putkeen, en kyllä tiedä mitä järkeä siinä oli mutta elossa ollaan edelleen.
Juups enpä sitte viittiny ruveta rännittämään…lähinnä sitä mietin et hihaan vetämällä pienempi annos toimii,kun meinaa nuo lääkkeet loppua kesken.
Noista annoksista viel,mulla oli pari vuotta sit tramalit ns.“korvaushoitolääkkeinä”,eräs lekuri kirjotti niitä opiaattiriippuvaisille. Annos oli päivittäin 600mg ja silloisella kihlatulla 1200mg. Näin myöhemmin kun miettii niin aika järkkyjä määriä. Ei ole mulle tullut ikinä minkäänlaisia sätkyjä,ei edes pieniä kramppeja vaikka silloin tuli vedettyä jopa 1500mg päivässä että sais olot,tosin pienempikin annos olis todellakin riittänyt! Muutama frendi on krampannu aika pahastikin trampoista mutta niillä on todettu epilepsia ja ne annokset on sit ollu jotai 2000mg vähintään. Nykyään mulle riittää ihan hyvin 400mg,ja vielä parempi jos syö depotteina vaikka 300mg ja nopeita sitte siihen muutama. Niin ja eihän niistä enää samanlaista olotilaa tule,mutta kyllä mä huomaan että musta tulee aktiivisempi,sosiaalisempi,pirteämpi ym…notkuja niist en enää saa.
Btw musta tuntuu et 2x150mg toimii paremmin ku 3x100mg…onko teillä siitä mielipidettä? Onko siihen joku tieteellinen selitys vai onko se vaan mun omasta pienestä sievästä päästäni kiinni…