Tramal,SSRI ja Concerta

Eli onko serotoniinisyndrooman vaaraa kun otan: Tramal 100mg, Sertralin 100mg ja Equasym 20mg (sama vaikuttava aine kuin concertassa, metyylifenidaatti). Ja tämä on eka viestini tänne :smiley:. Ja vielä yksi kysymys että jos otan alkoholia illalla muutaman annoksen kun olen ottanut lääkkeet aamulla niin onko vaaraa? :slight_smile:

Joo. Haulla löydät useamman ketjun aiheesta.

Pieni vaara on kyllä olemassa, ennemmin pelkäisin kuitenkin epileptistä kohtausta. Jos nuo ovat lääkärin määräämiä nuo lääkkeet ja annokset niin sitten uskoisin siihen.

Mäkin pelkäisin ehkä enemmän epileptistä kohtausta, mutta kyllä kai tuossa serotoniinioireyhtymänkin vaara on olemassa.

Elikkäs otin tänään sertralin 100mg, eqyasym 20mg, lyrica 100mg ja 4 panacodia. Ihan hyvät olot on :smiley: huomenna kokeilen tramalia noitten kanssa, mut jätän noi panacodit pois :slight_smile:

Wow :astonished: Jotkut tavarat aaltoilee ja käprsityy hitaasti :smiley: :smiley: Vähän välkkyyki joku paikka :smiley:

Mitäköhän siellä oikein tapahtuu???

No ei noista oo tullu mitää myrkytyksiä et turvallista ainaki noil annoksil :slight_smile:.

Hienot plasebo-efektit olet saanut. Noista kun ei mikään ole psykedeeli ja annokset viittaa ennemmin mukavaan ja sosiaaliseen olotilaan, kuin minitrippailuun. Sertralin ei tuossa vaikuta mitenkään, metyylifenidaatin annos viittaa pariin kahvikuppiin, lyrica voi vähän miestä heiluttaa jos ei ole aiemmin syönyt ja 4 panacodia antaa tolettomalle lämpimän ja euforisen olon.

Ei sinänsä ollut tarkoitus vähätellä, mutta ota lääkkeistäsi selvää ennen kuin syöt ne.

kuosita vaan niin sulla on parin viikon päästä tupla/tripla annokset, että pääset lähellekkään sitä mitä se tuntui aluksi. Aika nuorelta vaikutat, niin mun vinkki on syö lääkkeesi tarpeen mukaan älä ylitä annosta. Se voi kivalta aluksi tuntua kyllä, mut laskut pitää maksaa. Tee sitä mitä oikeasti haluat ja nauti elämästä… puuh. Ei tässä kyllä helppoa ole itelläkään, niin mikä mie oon sanomaan.

Blah, luulin jo alkuviestin perusteella, että tässä olisi jotakin järkeäkin, vaan eipä taas ollutkaan, jos kuosia haetaan mielipidelääkkeillä ja vielä saadaan niitä… Kuitenkin JOS tuo on lääkärisi määräämä (siis aloitusviestissä) niin ei alkoholi siinä mitenkään erikoisemmin sano mitään, pidemmällä käytöllä on aina serotoniinisyndrooman riski, jos saman ryhmän lääkkeitä syö, tietysti kaikki on annoskoosta riippuvaa ja kaiketi myös ihmisestäkin, täytyy muistaa kuitenkin, että se seretoniinisyndrooma ei hetkessä paukahda, vaan salakavalasti hiipii hiljalleen, eikä välttämättä ole mukava ollenkaan…

En hae mitään kuoseja noista lääkkeistä paitsi tramalista. Noi aaltoilut saattoo olla vähäsestä unimäärästä ja kyllä noi jotku ssri lääkket saattaa tehä pimees ainaki ja ku alottaa ni noita pieniä aaltoiluja… No satunnaises käytössä en usko et toi tramal aiheuttais serotoniini-syndroomaa, paitsi tietysti jättiannoksilla. :slight_smile:

Oon koittanu ettii tietoo ja oon löytänykki, mut silti hiffaa kunnolla, tarkotan selko kielellä et miten toi serotoniini-syndrooma vaikuttaa ihmisee??

Vaikuttaa pahimmillaan kuolemisella…
http://fi.wikipedia.org/wiki/Serotoniinioireyhtymä

Tosin tarkoitit varmaan, miten ne oireet voi havaita tai miltä ne tuntuvat?
Nekin löytyvät ihan tuolta wikipedian linkin takaa minkä pistin.

Ei perhana, noihin määriin ei kiloselle hamsterille tule mitään. Nuorena annettiin siskoni hiirelle puoli korkillista kossua ja joi kunnes sippas ja heti lisää ja sippas…

Ihan lasten juttuja, määrät minimaaliset.

Oman kokemuksen mukaan Consu tekee näölle temppuja… Itse koen negatiivisena ilmiönä, koska silmiä ja päätä alkaa särkemään… Kuitenkin vuosia noita söin ja huonommalla valaistuksella näki valon oudosti sekä pinnat saattoivat lievästi väristä… Tosin vaikutus oli paljon voimakkaampi Efexorilla!!

Taitaa riippua ihmisestä… :unamused: Tosin annokset olivat 2-5krt pv-annos (52mg ja depotti rikottu tietyllä tavalla) ja sydänkin hakkasi melko mukavasti… :unamused: