Tramal retard lopetus

Moi. Olen syönyt nyt 2 kk ohjeistuksen mukaisesti 1kpl/100mg retardia iltaisin. Ainoastaan parina päivänä kuurin aikana on mennyt 2kpl. Sain siis lekurilta reseptin selkä vaivoihin. Olen ihan tavallinen 46 vuotias, perheellinen mies. En käytä päihteitä tai juuri edes alkoholia

Lääke on sinällään auttanut ihan ok, mutta viimeaikoina se on alkanut tehdä enemmän huonoa oloa aamuisin, ja ruoan ajatteleminenkin ällöttää.

No, nyt on 2 päivää takana ilman tramalia, ja viekut on melkoiset. Mitä mieltä olette että kauan nää kestää?

Lopetin joo seinään, kun en kehtaa tästä mun työterveyslääkärille sanoa tai ruinata 50mg versiota.

Vapisuttaa. En nuku. Lihaksia särkee. Heikottaa. Ripuli. Ahdistus. Päätä särkee. Alaselkä on kipeä. Silmät kuin olisi hiekkaa täynnä. Hikoiluttaa ja paleltaa vuoronperään.

Tiedän että jengi kiskoo isompia satseja vuositolkulla ja en nyt kaipaa näin säälittävän pienen kuurin vähättelyä. Mulle tää tuntuu olevan iso ongelma ja olo on todella kurja.

Ainiin, mulla on kaapissa myös gabapentiiniä mitä en ole koskaan syönyt kun en uskaltanut aloittaa, vaan valitsin tämän tramalin. Luin nyt jostain että se gabap saattaisi auttaa tramal viekkuihin. Pitääkö paikkansa? Uskaltaako ottaa illaksi yhden?

Moi.

Tuskin Tramal-viekkarit noin lyhyen kuurin jälkeen paria-kolmea viikkoa kauempaa kestävät. Voi olla, etteivät kestä niinkään kauan. Ainakaan ne eivät pidempään kestä, kuin itse kuuri on kestänyt.

Gabapentiini voi hyvinkin auttaa. Yksilöllistä toki sekin. Sen kanssa kannattaa vähän varoa, ettei hanki siitä uutta riippuvuutta itselleen ja joudu ojasta allikkoon. Tosin jos otat vain yhtenä tai kahtena iltana pahimpiin oloihin, se ei tietenkään aiheuta riippuvuutta.

Tsemppiä.

Moi.

Otin kahtena iltana yhden 300mg gabapentiinin. Ehkä hieman rahoitti tilannetta, mutta unta ei tullut edellenkään. Nyt viides päivä menossa viimeisestä tramalista ja olo on ihan kohtuullinen. Sain pätkittäin 5 tuntia nukuttua. Kivut toki nousseet ylös, kun hermokipuihin tuo tramal on mulla hyvin toiminutkin. Ahdistus ja voisin sanoa että myösnitsetuhoiset ajatukset oli ihan kauheita tuossa toisen ja kolmannen päivän vaiheille. Vittumoinen aine kaikkiaan.

Tuo gabapentiini teki tuolla parin päivän testilläkin ihan outoja juttuja. Kädet nykivät. Jalat oli ihan voimattomat. Kuumotuksia ja semmosta. En tiedä sitten mitkä ovat tramal viekkujen aikaansaannosta ja mitkä tuon gaban.

Viime yö meni yhden 1000mg paracetamolin ja melatoniinin voimin.

Ja viikko siihen mulla meni että olo on normaali. 3 ekaa päivää ihan hirveitä psyykkisesti.

Ei enää koskaan.

Reilut pari viikko täysin ilman. Nyt yltyi yhtenä yönä hermokivut jaloissa niin koviksi, että jouduin ottamaan yhden 100mg retardin. Auttoi kipuun, mutta ihan kun olisi alkanut viekut uudestaan. Ahdistaa, ruoka ei maistu ja vatsa ihan sekaisin. Voiko olla tuosta yhdestä napista?