1.5 vuotta syönyt turhia särkylääkkeitä(panadol,burana)vahvoina annoksina,eikä apua. Tos jossain vaiheessa sain tramalia muutaman tabun työkaverilta,ja se auttoi pysymään työssä kuitenkin. Mut ylöjärvi/tampere suunnalla ei ortopedi ees anna lääkettä? sairaseläke vissiis halvempi yhteiskunnalle?
No mulle ainakin on normilääkäri kirjoittanut aina reseptit eikä ortopedi, omalääkärini on kirjoittanut panacodet, tramalit, yms särkylääkkeet ja kuin myös MT lääkkeet. Kuulostaa melko ihmeelliseltä tuo sun tapaus. Olet siis käynyt oman lääkärisi puheilla pariin kertaan ja yksityisellä?
Kipulaakkeita suomessa saa kylla aika nihkeasti, vaikka olisikin oikea tarve. Ensin ne kokeilee kaikki muut vaihtoehdot ja sitten vasta antavat jotain vahvempaa, tosin onhan niita lekureita jotka eivat anna koskaan mitaaan kipulaakkeita…
Mulla on sitten taas ollut aina päinvastoin Välillä tyrkytetty aivan turhiakin lisäbuustajia särkylääkkeiden kyytipojaksi. Kyllä ihan normaalilääkäriltä luulis irtoavan panacodet ja tramalit. Minkä tyyppiseen kipuun haet? Meinaan ihan 1000mg panadol forte on hyvä olla pohjana, siihen lihasrelaxantti ja joku särkylääke on ihan hyvä combo pieneen / lievään särkyyn, jos esim puhutaan niska/selkä yms säryistä.
Peruslääkkeenä panadol forte tosiaan,lisäksi buranaa,mut monta nappia joutuu/vrk ottaan et pystyy töissä käymään,hiukan hirvittää…Kantaluun pirstaleinen murtuma leikattiin ja nilkka jäylistettiin n,1.5v sitten,eli lopun ikää joutuu lääkkeitä syömään.
Auts, tuo kuulostaa pahalta. tosin itellä meni selkä 5kk sitten ja olin kuvissa pari päivää sitten ja nyt odottelen tuomiota aloitetaanko leikkaus ja vahvistus vai pystytäänkö fysioterapialla mihinkään. Noissa panacodeissa, tramaleissa yms on se huono puoli, että se toleranssi nousuu älyttömän nopeasti, itsellä ei kestänyt max. panacod annostus kuin vähän yli kuukauden kun loppui potku ja nyt sama tramalin kanssa, seuraavaksi oottelen nyt sitten oxycontinia / morfiinia. Mutta eipä noita voi syödä lopunelämää. Krooninen kipu on maailman vittumaisin asia, mille ikävä kyllä ei aina voida mitään tehdä
Musta tuntuu et ihan oikeeseen kipuun panacod auttaa paremmin jos ei oo opa-tolea, ainoo huono puoli parasetamoli joka rajottaa päiväannosta. Tramal tuntuu huonolta myös viihteeseen vaikka ois pitäny taukoo bupresta
Kannattaa vaihtaa lääkettä jos se tramal ei auta. Luulen että se todella koukuttaa.
Itse söin kerran viikonlopun tramalia ja voin oikein hyvin. Maanantaina huusin ja vittuilin kaikille aivan turhanpäiten.
En muka edes tajunnu yhdistää asioita yhteen että miks mä olen niin pahapäinen yhtäkkiä, “ilman krapulaa”, mutta taisipa olla krapula tramaleista.
Njuu ei tässä ole syöty vasta kun tuo pari-kolme kk 2x200mg/päivä. Ja en usko saavani vahvempia lääkkeitä ilman löydöksiä mutta niitä on jo löytynyt puoli vuotta sitten mitkä pahenee päivä päivältä, en olis saanut edes kodeiinia tai saatika tramalia ilman mitään löydöksiä. Nyt huomenna ortopedin pitäisi vihdoin ja viimein soittaa ja kertoo mitä Pari viikkoa sitten otetuista magneettikuvista on löytynyt ja tekee päätökset tulevaisuudesta. Eli soittoa tässä odotellaan onko kenties leikkaus edessä, vaiko jokin kuntoutusperiodi vai mitä tuleman pitää. Samalla katotaan lääkitystä uudestaan että siirrytäänkö niihin oxycontteihin vai ei.
Toi on kyllä totta mita magus kirjoitti,ilman kunnon löydöksiä ei saa tramalia vahvempa.Olen käyny melkein kaikki “vahvat” tulehduslääkkeet,ja lyricat yms läpi,sitten tuli panacod,jonka annos hilattiin 16 kpl/vrk,sitten siirryttiin tramaliin.Vasta fysiatrin kuvausten jälkeen oltiin heti tunkemassa oxyconttia,ymmärsivät virheensä.Näin Suomessa,rakkaassa isänmaassa jossa alle 30v. ihmisellä ei ole kipuja.Jossain mättää ja pahasti.
Joo tuon välilevynpullistuma oli aika varma, meni kyllä ohi. Nykyistä tietoa et ei destructioita eikä poikkeavuuksia selkärangassa. Lihakset erittäin jäykät, vaihdettiin lääkitystä, rivoihin. samalla tiputin 4 lääkettä pois ja selkä hieman jopa rennompi.
Siis joo, Tuo 2x200mg tramal retardi + 2mg rivatril toimii tälle hetkellä ihan hyvin, tietty apuna on panadol ja ponsta, mutta ilman niitä olen toistaiseksi ollut. Ja joo, Lyrica ja Ketiapiini -_- Löytyy kyllä kaapista molempia, joskus otin niitä kun ne on MT aikana niitä reseptejä lykännyt mielettömin määrin. Niistä ei kyllä ole saanut mitään apua ja lyricatkin on ihmeen kalliita. Tuo lyrica ja ketiapiini on nyt ollut parin vuoden se “trendilääke” mitä nuo tuntuu tuputtavan joka vaivaan ja nousussa on vaan niitten määrääminen, niihin en sekaannu Ketiapiini lihottaa muutenkin ihan törkeästi! parissa kuukaudessa mulle tuli päälle 10kg. Tohtori.fi sivuilla olikin joskus tutkimus ketiapiinista, niin olisko ketipinor ollut aika kärjessä siellä lihottavimmassa.
Juu contteja en enään ehdota, eikä ole kyllä lääkärikään enään ehdottanut (yllätys yllätys). Tuo riva on kyllä auttanut paremmin kuin iso lääke arsenaali, seuraavalla kerralla katotaan jos muutetaan 0.5 rivat 2mg. Ainakin itestä on tuntunut kun on ottanut 3-4 x 0.5 kerralla niin rentouttaa hyvin. Ihan tuo respa 2-4 kertaa 0.5mg rivoihin oikein riitä. Ja nyt kun xanor ollut pois käytöstä vähän päältä viikon niin iskee kyllä tajuton hermojenkiristys koko ajan, koko ajan tiuskimassa kaikille
Joo oli ne 2mg xanorit depotteja. Ei vaan ihan tuo 1-2kappaletta vie sitä vitutusta oikeastaa lainkaan pois. Joo tuntuu menevän ihan muusiksi suussa vaikka hetken vain olisi Tuo noissa kakkosissa oliskin ihan järkevä, että niilläkin pystyy kyllä sitten alkaa tiputtamaan juuri kun on tuo ristijuurre, sais olla kaikissa lääkkeissä mitä saa halkaista…
Juu oottelen tässä kuhan lähtee tuo hermojännitys xanoreista ja aloitetaan kuntoutus niin siinä samalla tiputtelee tuota 400mg tramal päiväannosta. Depotteja nekin. Olenkin kuullut / lukenut että aiheuttaa ihan sopivia “viekkareita”. Oliskos jollakin jotain tarinaa tramalin lopettamisesta ja onko pikkuhiljaa pienentänyt vai siirtynyt pienten annosten jälkeen miedompaan? Ja millaista on ollut lopettamine?
Erittäin hyvä lääke kipuun itselläni, tai olisi mutta minun menneisyydelläni sitä ei enää saa laillisesti.
Murtui jalka vuosi sitten ja burana600:lla piti pärjätä. Vitutti ja Suomessa on muutenkin kivunhoito ihan perseestä.
“Huvittavaa” kun syöpäsairaatkin joutuu itkemään sitä kipupiikkiä kun pelätään että jää koukkuun. Jos on esim. haimasyöpä tai muutenkin terminaalivaiheessa niin mitä vitun merkitystä jollain riippuvuudella on?