Tramal depot retard 100mg

Riippuu aivan paikasta, mutta jossakin ei lähihoitaja saa katetroida (vaikka siihen on koulutettu), vaan sen tekee ainoastaan sairaanhoitaja.

Jopa eräässä paikassa ylemmältä taholta tuli jälkisanomisia siitä, että annoin influenssarokotteet osaston potilaille. Tuohon minut on koulutettu ja sen pitäisi olla minun työni, mutta tänä päivänäkään ei oikein kaikki tahot ymmärrä. Rokotteet olisi kuulema pitänyt antaa terveydenhoitaja, sairaanhoitajat eivät edes saa antaa ylemmäntahon mukaan. Ihan sairasta touhua :open_mouth:
Annoin siltin loputkin rokotteet potilaille osaston esimiehen pyynnöstä.

Itse olen katetroinut niin naisia, kuin miehiä. Oikein suoritettu katetrointi ei pitäisi sattua.
Katetroinnissa käytetään puudutusgeeliä. Potilaat joita ensimmäistä kertaa katetroidaan, niin saavat myös tarvittaessa kipulääkettä etukäteen ennen toimenpidettä. Näin siis pitäisi ainakin toimia.
Tärkeää on, että potilas on rauhallinen ja mahdollisimman rento. Jos potilas jännittää, niin se estää katetrin paikalle laittoa ja näin ollen katetrointi ei onnistu. Potilaalle kuuluisi toimenpidettä tehdessä puhua rauhoittavasti ja kertoa mitä tekee.

Ihan noin asiasta tietämättä sen enempää, niin luultavasti suuri osa joille kyseinen toimenpide suoritetaan tarvii kipulääkettä ja mahd? rauhottavaa, jos kerta rauhallisuus on valttia tossa. Harva varmaan kauheen rauhallinen ja rento on muuten tommosta toimenpidettä suorittaessa ? :unamused:

Tietysti se on ihan normaalia, että jokaista jännittää kyseinen toimenpide. Pieni jännitys ei haittaa katetrin laittoa. Monilla potilailla suurin jännitys laukeaa siinä vaiheessa kun odotellaan puudutusgeelin vaikuttamista ja jutellaan niitä näitä hetken. Sekä huomaa puudutuksen vaikuttavan. Tietysti sen tuntee ja joidenkin mielestä tunne on inhottava, mutta kipua ei ole. Tehdäänhän pieniä leikkauksiakin pelkällä paikallispuudutuksilla ja ei niihin mitään kipulääkkeitä tarvita. :wink:
Tiedän kyllä tapauksen, jossa leikkaukseen menossa oleva mieshenkilö jännitti niin paljon, että katetrin laitto ei onnistunut. Todennäköistä on että ensimmäinen yritys oli niin epämiellyttävä kokemus, että ei toisetkaan hoitajat saaneet katetria paikoilleen. Katetri laitettiin vasta, kun mies oli nukutuslääkkeen vaikutuksen alaisena eli jo unten mailla.

jep. ei sillä, entiedä miten ite nykyisin suhtautuisin, mutta nuorempana kyllä tuli 2vuoden sairaalassa asumisen kanssa tutuks lähes kaikki, joten tuskin jännittäisin ihan kauheesti enään mitään.
btw melko offtopiciks menny :wink:

Kusilukon mahdollisuus on suhteessa toleranssiin.
Jos kunnolla nousee hattuun tulee kusilukko jos
ei toimi,ei lukkoakaan tule.

Mutta entäs jos alkaa seisoon kun katetria laitetaan? Silloin sen pitää olla pidempi? piteneekö virtsaputki stondiksessa vai onko se mutkilla silloin kun kalu on löysä? :laughing: :laughing:

Mua ei kyl sattunu lainkaan; johtuneeko siitä et olin tajuttomana lakkaövereis :open_mouth: … En tiiä sattuuko se sit miehil enemmän. Sen sijaa mul oli monen päivän mustelmat ranteessa, ku lääkäri ei saanu laitettua sitä verisuoneen menevää letkua paikalleen; vaan oli 11. kerta ku oli onnistunu sen vasta pistämään. Ihme kyl oli tipan saanu laitettua :unamused: … Eikä oo mitää hajuu et olinks mä siäl ihan turhaan. Oli nimittäin ottan huumetestit ja näky bentsot, opparit ja bubre ja lääkäri väitti kivenkovaan et oon vetän lääkeöverit :confused: . Ei auttanu selitellä et 2mg Xanoria ja 20mg Diapamia oon ainoostaa ottan :imp:

Ketujussa näyttää meno vaan menevän hakoteille eli takaisin asiaan. Varmaa tullukkin aika lailla asiaa tramadolista tässäki ketjussa mutta kerron oman mielipiteeni.

Mä tykkään 100mg tramadoli retardeista koska se kestää pitkään, olotila pysyy pitkään muuttumattomana ja jaksaa keskittyä paremmin kun ei ole sellaista ylipiikkiä mikä tulee nopeista tramadoleista. Eli kyllä siitä on viihteilyyn jokseenkin yksipuolinen se sitten on kerta etanolia ei kannata ottaa samanaikaisesti. Senhän jo kaikki tietävätkin.
Sulla on kokoajan rento fiilis ja mieli on hyvänä. Mutta silti voit poukkoilla ympäriinsä jos mieli tekee. Aika kuluu tosi nopeesti jos teet jotain juttua koska kiinnityt siihen juttuun niin tunteella.

Suosin aina tramadoleja viihteilynappeina, arvosana on 9-, koska toleranssi nousee todella nopeasti muutoin antaisin 10. Ei huonoja puolia laisinkaan. No ehkä se että kun tramadolin vaikutus sitten joskus loppuu ja niin se huomaa ensimmäisenä mielialasta. Ei ole enää sitä ylihyvää mieltä ja sitten tekeekin jo ottaa lisää, joka johtaa siihen toleranssin äkilliseen nousuun.

Sitäpaitsi hoitsu tykkäis jos se seisois, koska katetri on helpompi laittaa kun seisoo. Invalideillä monesti seisoo tahdottomasti katetroitaessa.

Tämä varmaan oli ihan vitsinä kirjoitettu. :open_mouth:

Tuohon on pakko puuttua. Oma kokemus sanoo että toleranssi tramadoliin nousee kyl hyvinkin äkkiä. Samoilla jäljillä on paras kaverini.

Mä alotin tramadolilla viihteilyn n. 5-6v sitte. Silloin annokset olivan vain 50mg-150mg ja sitä sain satunnaisesti. Sitten kun aloin saamaa omia paketteja niin se tole nous kyl nopiaa. Ekana huomasin että piti ottaa useampaan kertaan päivässä annost tramadolia kuin alussa pärjäs yhdellä. Sitten tehtiinkin jo nosto 200mg sit siitä ylös päin.
Tänäpäivänä jos olen 2kk ilman tramadolia ja taas boxi kolahtaa luukusta alotain sen annoksen 250mg ja viikon päästä se on 400-600mg kerta laagi.

Panacodia oon napostellut saman ajan ehkä pari vuotta enemmän ja tolet pysyny koko ajan samoissa. Et 2-4kpl annokset kyseessä. Alussa kyl pärjäsin puolikkaalla mut siis ei kodeiinii tolet mulla oo noussu. Tosin kyl ne siinä mielessä on noussu että joutuu ottamaan min 3x päivässä annos et on hyvä olo. Muista ei ookkaa sitte tietoo paitti subusta mihin kyl nousee tole mut ei tee kyl mieli vetää sit.

Kuis, ainakin ite kun on katetria laittanut miehelle niin seisoessa on helpompi työntää katetri. Mutta tämä vain tunnottomien kohdalla (lue halvaantuneiden) En ole tuntevaan mieheen työntänyt kateria.

On kyllä todella offtopicia :slight_smile:

pitkästä aikaa niittasin tramalia edellisyön deksmisotkujen ja polillakäyntien jälkeen… 600mg meni n. tunti sitten pureskeltuna ruoan päälle, ja alkaa pikkuhiljaa futaan. kivut lähti ainaki…

mulla on noita “alotus” tramaleita 50mg.niitä menee 300mg päiväsä ja ei tunnu missään.Miten noi toimis paremmin?Sekottas pieneen vesimäärään?No huomena lääkäri yritän hommata uutta.Mikä tramaleista kannattee kysellä?

Sama juttu. Mulla on kans noita 50mg tramadoleja. Jos et saa enää paljoa hyötyä irti 300mg annoksesta niin nyt ois aika pitää pieni paussi, jos vain suinkin pystyt. Sillä, toleranssis on nyt siinä kohtaa että joudut ottaa 450mg että tuntuis samalla toleranssi alkaa nousta yhä nopeammin kuin aijemmin. Usko mua tiedän mistä puhun.

Täällä ei kai enää saa kertoo miten lääkkeestä sais kaikki hyöty irti mutta itse vastasit kysymyksees :wink: Jos tosiaan haluut kysyy tramadoleista lääkäriltäs nii sano sille että “oon joutunut ottaa kaksi, välillä kolmekin kapselia että kipu helpottais. Ja se vaikuttaakin vähän aikaa. Oisko pitempi vaikutteisesta tramadolista hyötyä?” Tollai kun sanot nii luulis tulevan 100mg tai suurempia debot tramadoleja. Mut se on kun menis ojasta allikkoon kun toleranssi on noussut jo pitkälle. Jos sulla ei tule mitää vieroitusoireita ja pystyt hyvin olemaan ilman niin pudota annosta tai ole vähän aikaa ilman. Sen sijaan jos sulla on oikeita kipuja niin kysy sitä debottia tai kodeiiniyhdistelmää tramadolin rinnalle. Menee vähemmän tramadolia ja kipu lievittyy paremmin kun on kaksi eri tavoin vaikuttavaa opiaattioidia :smiley:

sain ne viime viikolla.enkä oo ennen käyttäny noita.Krooniseen päänsärkyyn.Ja eihän se ois huono jos mieliala nousis.

mullapa toimii tradolan tramadol sataviiskymppiset depotit todella hyvi… n3-4 tuntia ja sit alkaa tavallaan laskut… ellei ota lisää =) mut anyway jollai toimii jollai ei . . ens vkoloppun kodeiinii ja tramadolii tarkotus ottaa vähän enempi ekaa kertaa testimieles miten isommat annokset tuntuu . . sataviiskybäselki saa jo aika lepposat olot, tosin jos ei nuoku ja lähtee tekee jotain ni kyl jakssaa tehäkkii … ns. laskuihin mitä ainaki mulla tulee oon yleensä pössytelly tai sit joku pami on enemmän ku kova sana siin vaihees . . kaikin puolin kiva aine toi tramadoli … ilmeisesti kipuunki auttaa mut prkl kutinaa se aihuttaa … eilen tuli todettua sekin, myytti on murrettu :stuck_out_tongue:

Auttakaa minua. Olen ottanut tänään 10 kertaa 100 mg Tramalia, eikä vaikutusta missään.
Luovuin panacodeista koska niitä alkoi mennä 18 kpl päivässä, ja uuttamista en olisi kuitenkaan osannut. :frowning: Reseptit oli kahdesta eri paikasta. Nyt olen toivoton kun mikään ei tuo hyvää oloa. Miun elämä on niin tyhjää ja paskaa. En jaksa enää tätä.

Ensimmäisiä opioideja, joihin ikinä koskin. Tykkäsin kovasti. 800mg depotia tauluun, ja oli todella hyvät euforiat. Oli kylläkin siihen aikaan SSRI-lääkitys päällä (ciprlaex), niin taisi itse asiassa olla vaarallistakin vetää kuurin päälle tollanen määrä tramaleita.