Hyvä, että toimi.
Itellä ensimmäisellä kerralla oli 150mg veteen liuotettavia tramaleita ja kyllä todellakin pärähti ja kivutkin lähti.
Nollatole rulez.
Normaali käytöllä ei ole syytä huoleen. Levy päivässä kodeiinia, ei hyvä. Silloin opioidireseptorit ovat aktovoituneita kokoajan ja niiden uudelleen aktivointiin tarvitaan suurempi määrä opiaatteja. toleranssi laskee juuri tämän takia kun opioideireseptorit eivät ole aktiivisina koko aikaa. Palautuvat normaali tasolle.
Mulla meni ehkä ohi vähän, siis jos oon hankkinu kovat tolet kodeiiniin, niin voinko “aloittaa puhtaalta pöydältä” tramadolilla, eli riittääkö pieni annos tramadolia vai onko sitäkin vedettävä hevos-annos että toimii.
Jos on tullu nautittua kodeiinia enemmän kuin “lääkäri määrää” niin ei voi aloittaa tramadolia puhtaalta pöydältä. Sinuna tekisin niin että venaisin muutaman päivän ilman kodeiinia ennen kun aloitan tramadol kuurin.
Mutta se tietysti riippuuu siitä kuinka isot annokset sulla on ollu kodeiiniin ja kuinka pitkään. Esim 100 kpl boksi panacodeja syöty viikossa niin kehottaisin odottamaan 5 päivää ennen kun kosken tramadoleihin. Muuten joudut ottamaan tramadolia suuremman annostuksen.
Mutta muista että olemme yksilöitä. Se voi ollakkin että sulla toimii tramadol heti. Koska niinkun on sanottu ristikkäistoleranssia ei pääse syntymään tramadolin ja kodeiiinin välille kohtuu käytöllä. Eli siihen tarvitaan viikkoja ja isoja määriä kodeiinia päivässä syntyäkseen ristikkäistoleranssi toisia opiaaatteja kohtaan.
Ei vai? Sä oot sitten syöny pidemmän aikaa vai? Ehkä se johtuu just siitä. Mulla menee sillain että jos syön ton pannari boxin se menee viikossa niin pitää muutama päivä oottaa ennen kun voi alkaa tramadolia syömää. Mutta en käytäkkään jatkuvasti niitä vain silloin tällöin vedän sellaset viikon kuurit. Kerran kuussa about
Ilmeisesti liian pitkään kerralla. Ja ehkä minulla luontaisesti nousee tole opiaatteihin/opioideihin nopeasti. Vähän kyllä ihmetyttää, kun eräskin subua pari vuotta (ongelma)käyttänyt kertoi, että hänellä 300 mg tramadolia vaikuttaa vielä ihan selvästi. Itse käytin kuitenkin vain kodeiinia ja vain 8-9 kuukautta (ja siihen ajanjaksoon mahtui myös parin viikon taukoja), mutta sen jälkeen ei 300 mg tramadolia sanonut yhtään mitään.
Liian korkea tole on viihdekäyttäjän pahin huumeongelma.
Paljon otit? Millaset olot tuli. Kyllä käy vähä kateeks. Itellä loppu ja alkanu viekkarit. Paljon miedommat kyllä kun kodeiinista. Onneks 10min päästä saa helpotuksen kun pistin pangolle poriseen 5g Kratomia mun uus lemppari!
Oletteko huomanneet tramalin tehonlaskua jos otatte sen yhdessä masennuslääkkeen (itsellä Cymbalta) tai Propralin kanssa? Koska molemmat, sekä Cymbalta että Propral, kuluttavat CYP2D6-entsyymiä minkä tramalkin tarvitsee metaboloituessaan O-desmethyltramadoliksi joka vastaa pääasiassa kivunlievityksestä.
Aikoinaan käytin tramalia + propralia, mutta en käyttänyt päivittäin propralia, vain tarvittaessa, vaikutusta en huomannut, että teho olisi laskenut, annos oli aamuin illoin 200mg tuolloin, toisaalta oli kyllä paljon muitakin särkylääkkeitä lisänä tramalin kanssa + boostaavia, taisi olla lyricakin samalla jossain vaiheessa. Tramal pelkästään ei koskaan vienyt minulta kipuja kovin suurtakaan prosenttia ehkä 20-30% kivunlievitystä, bupre vähän paremmin ja nyt oksikodoni ~50% ehkä tällä pienellä 10mg tabuilla, koska koitan olla mahd. pienellä määrällä aina vaikka kivut oliskin kohtuu suuret, lääkärit kyllä tuputtaisivat suurempaa annosta.
Itse söin prorpalia kyllä ns. ramppikuumeeseen suurissa tilaisuuksissa mitä pidin ja lieviin rytmihäiriöihin.
Cymbaltan kanssa en huomannut eroa myöskään, tosin sitä söin vain noin puolisentoista kk jonka jälkeen siirryttiin buprenorfiiniin koska nuo järkyttävät pilleri määrät ja kokeilut etoivat ja maksoivat maltaita, mitä sitä buustaamaan esim 5-6eri lääkkeellä kun yhdellä pykällä vahvemmalla lääkkeelläkin pärjää (+säästin pitkän pennin lääkkeissä/kk, tosin se tole tuli nopeasti bupreen ja iholaastarit ei sopineet minulle joten nyt se vahvempi oksikodoni, mitä koitan pitää pienellä annoksella mahd. pitkään. nyt jo puol vuotta ollut vain 10mg x 2 / vrk, moni on sanonut, että tuossa ajassa jo noussut annos helposti jo kaksinkertaiseksi tai rinnalle lyöty vielä nopeavaikutteista…)
50ml tramalia on sama ku 4 osa 02ml temgecik no en tiä kirjotinko ton nimen oikee mut kait tajusit ite oon 17 vuotta taikinoinu ton subun yms muut hitaat