Olen väärinkäyttänyt nuorempana tramadolia(ilman reseptiä ostamalla erilaisilta ihmisiltä ) enemmänkin, en koskaan jäänyt riippuvaiseksi silloin. Myöhemmin minulle määrättiin vakaviin selkäkipuihin Panacodia, jota käytin noin puoli vuotta, ja joka lopulta aiheutti vaan liian ärtyisän olon ja myös kivunlievitys oli heikkoa.
Tässä vaiheessa kyselin vaihtamista Tramaliin. Kaikki meni ihan hyvin tämän lääkkeen kanssa, vaikka väärinkäytinkin sitä osaksi. Nyt olen kuitenkin ajautunut tilanteeseen ettei tramadoli enää palvele minua kunnolla ja olen jäänyt koukkuun. Annokseni oli aikaisemmin 200mg päivässä, nykyään 100mg(lue: 150mg+ koska joudun hommaamaan muualta lääkettä myös). 200 to 100 tiputus oli helppo aikoinaan.
Mutta nyt olisi siis tarkoitus pian alkaa pääsemään päivittäisestä käytöstä eroon, väärinkäytöstä(300-600mg doseja kerran viikossa) luovuin myös hetki sitten. Olen käyttänyt Tramalia noin 10kk. Olen puhunut lääkärini kanssa vähentämisestä, mutta olen ajatellut että aloitan vähennyksen jo omatoimisesti ennen virallista vähennystä.
Minkälaista vähennys tahtia ihmiset suosittelisivat 100-150mg päivässä koukusta irtautumiseen? Entä millaisia muita lääkkeitä on avittamaan hommaa?(pamia ja Lopexia otan varmasti, jos teen aluksi yhden viikon nopean tiputuksen ja jatkan siitä sitten jollain 50-75mg per päivä alaspäin). Kuinka kauan vieroitusoireet kestävät?.. varsinkin vatsavaivat, totaalinen motivaation puute mihinkään ja libidon normalisoituminen.
Viekkareina olen huomannut: vatsakipua(ja muita vatsavaivoja), ylivirittyneisyyttä, vahvaa henkistä kuolemista, voimattomuutta, aamupahoinvointia…
^Valitettavasti (tai siis onneksi) minulla itselläni ei koskaan ole päässyt tramadoli riippuvuutta syntymään vaikka olenkin ottanut joskus 10-15pv kuureja annostuksella 400mg-600mg/pv.
Itselläni tulee jo tuosta määrästä kaksi päivää kestävä ikävä olo sekä yllättävänkin vittumaiset lihas/nivelsäryt. Tietysti maha on sekaisin ja mieliala maassa.
Itse lähtisin ajamaan lääkitystä alas 50mg kahden-neljän viikon välein. Tukilääkkeiksi ottaisin pamit satunnaiseen ahdistukseen, ripulilääkkeen, buranan ja erittäin runsaasti indicavoittoista kannabista jota pajauttaisin nonstoppina niin kauan kuin refloja ilmenee.
Ps. Et muuten kertonut syötkö nopeaa tramalia vai niitä depotti muotoja? Mikäli syöt ensimmäisiä, niin pyytäisin lekurilta 100mg tramaldepotti nappeja (50mg:sia ei taida olla olemassa?). Depoteilla on helpompi hallita niitä refloja.
Sanot ottaneesi satunnaisesti 300-600 mg tramadolia, eli et siis mitään hirmu suuria määriä - onneksi. Tramadolin oraalisesti nautittu päiväannos voi olla 50-600 mg reseptilläkin. Kuinka paljon Tramalia sulla menee nyt per päivä, kun olet luopunut noista suurannoksista?
Mulla henk. koht Tramal ei ole aiheuttanut viekkareita, paitsi tietysti mikään muu lääke ei ole auttavinaan sitten enää mihinkään särkyyn jonkin aikaa, mutta enpä mä olekaan montaa kuukautta putkeen syönyt tota ikinä. Ahdistuneisuuttahan vieroitusoireet aiheuttaa monilla, siihen sitten pamia tai joillain auttaa Ataraxikin, ellet bentsoihin halua sekaantua.
Yksilöllisiähän nää kaikki jutut on, miten mikäkin aine vaikuttaa kehenkin, mutta itse nyt taannoin olen laskenut unilääkkeet 2 x 20 mg Tenoxista, vitosen pamista ja 2 x 7.5 mg Zopinoxista siten, että aluksi vähensin yhden Tenoxin, korvasin Ataraxilla, noilla mentiin kaks päivää, sitten otin pois toisen Zopinoxin ja korvasin senkin Ataraxilla, sama meno seuraavat kaks päivää, kunnes jäljellä enää pami, kun ovat pitkävaikutteisia. Pointtini siis on, että vähennät sen verran, mikä omalle elimistölle sopii ja kuten sanottu, jos syöt nopeita Tramaleita, niin depotti nyt ensialkuun tilalle.
Depot-tablettei nappailen, mutta olen lähes koko “urani” ajan murskannut ne saksilla. (terapeuttiset)Annokset on ollut tätä nykyä 50mg - about 250mg(jos on enempi kipuja ja tarvinnut tehdä jotain) eli joinainakin päivinä oon laskenu että nyt ei riitä, joten sillon 50mg jopa. Yhen tai kaks päivää on pystynyt kitkuttelemaan just jollain 50-75mg annoksella, joskus kuukausi tai kaksi sitten pari päivää täysin ilman.
Tosiaan Diapamia ja Imovanea, ja sitä Leponex vatsalääkettä, on omasta takaa jeesaamaan refloissa… kukkaa täytyy kysäistä. En ole kovinkaan polton ystävä, mutta voihan sitä pamin ohessa kokeilla nauttia pahimpaan hätään.
Tramadoli on SNRI. Eli lopettaessa saattaa tulla sähköiskuja päähän. Niiden lievitykseen voi käyttää SSRI lääkkeitä. Sama toimii päinvastaisesti lopettaessa SSRI:tä… Sähköiskuihin voi silloin ottaa tramalia.
Joo, itellä kans diapamit auttanu refloihin ja imovanet,
sen verran kannattaa laskee annosta mikä oma kroppa sallii.
Venlaflaksiini on tramadolin sukulaisaine, elikkä esim. venlaflaksin
refloihin voi ottaa tramalia ja päinvastoin. Sama koskee muitaki SSRI-lääkkeitä.
Venlaflaksiiniaki on käytetty ja käytetään vieläki kipulääkkeenä, koska sillä
on samoja vaikutuksia ku tramadolilla… venlaflaksiini on kyl ainaki mun mielestä
aiva vitu paska lääke
Olet käyttänyt 10kk ja päiväannoksesi on 100-150mg ja kyselet miten päästä irti…?
Tuo ajanjakso ja määrähän on aivan olemattoman pieni. Sen kuin vain lopetat ja kärsit pikku reflat.
Minä käytin kuusi vuotta tramadolia. Normaaliksi kerta-annokseksi muodostui kaksi grammaa. Siihen päälle vielä Lyricat, bentsot, pilvi ja kalja ja mitä kaikkea nyt päivän repertuaariin milloinkin kuului. En sano tätä lesoillakseni, vaan antaakseni vähän perspektiiviä.
Kannabis lievittää fyysisiä refloja, bentsot henkisiä. DXM ja Lyricat lievittävät molempia, mutta myös pidentävät kärsimysnäytelmän kestoa. Tässä mun kokemukset pähkinänkuoressa.
Kyllähän Leponexilla vähäisemmät vatsavaivat äkkiä unohtuvat, kun siinä koomaillessa on vähän muutakin mietittävää, ts. ei tarvitse miettiä juuri mitään :mrgreen: .
Juu, Lopexia taisi tarkoittaa, mutta toivottavasti tyypillä ei ole noita kyseisiä lääkkeitä samaan aikaan kaapissa, jos ne noin helposti menevät hänellä sekaisin .
Hohhoijaa … Kyllä sitä 10 kk:ssa ja vähän pienemmilläkin annoksilla saa jo itselleen ihan riittävän hyvän koukun kehitettyä tramadoliin, ja moneen muuhunkin aineeseen, niin, ettei irtipääseminen onnistukaan aivan tuskitta. Toki lopettaminen on aina helpompaa, mitä vähemmän aikaa on käyttänyt, mutta musta on aikamoista vähättelyä käskeä vain lopettamaan seinään ja kärsiä pikkureflat, koska sinä ja moni muu on käyttänyt paljon pidempään ja suuremmilla annoksilla. Et sä voi tietää, kuinka vaikea jonkun toisen tyypin riippuvuus, etenkin psyykkinen sellainen, on. NämäKIN ovat niin yksilöllisiä juttuja.
Mäkin alan tästä lähin ohjeistaa pari vuotta benzoja käyttäneitä ihmisiä lopettamaan seinään ja kärsimään pikkureflat, koska mä itse olen käyttänyt benzoja jatkuvalla syötöllä 16 vuotta ja mä tiedän mitä oikea riippuvuus on. Ai hitsi, toivottavasti kukaan, joka on käyttänyt benzoja jatkuvasti esim. 30 vuotta ja vielä suuremmilla annoksilla, kuin minä koskaan, ei tule sitten hyppimään silmilleni ja vähättelemään mun riippuvuuteni astetta :mrgreen: . On olemassa myös ihmisiä, jotka ovat käyttäneet tramadolia+kaikkia muita mainitsemiasi roippeita paljon kauemmin ja isommilla annoksilla, kuin sinä, Happohuppu, joten varaudu siihen, että joku saattaa pitää sun käyttöäsi ihan lastenleikkinä .
Sori nyt tämäkin huonon päivän purkaukseni, mutta mua vituttaa tuollainen, että tiedetään asiat jonkun toisen puolesta muka niin pirun hyvin ja vähätellään toisen ongelmia, ne kun ovat aina enemmän tai vähemmän subjektiivisia juttuja.
Kyllä 10kk käytöllä noilla annoksilla on todennäköistä että reflat siitä syntyy ja kuten on tässä on todettu, tämä on yksilöllistä, aloittajalla voi olla vaikeatkin oltavat hetken jos aikoo seinään melkein lopettaa. Samaa neuvon aloittajalle kuin muutkin, vaihtyo debotteihin, ja lopetus asteittain.