Totta se on

Pakko myöntää itselleni-ja sanoa se myös ääneen, että onhan mulla ongelma. Mä kalenteroin tapahtumia ja tilaisuuksia, joissa on mahdollisuus juoda. Tissuttelen ruuanlaitto-oluita, joista voikin siivousoluiden kautta kätevästi jatkaa saunaoluisiin… Useimmiten pysyn jollain tasolla järjissäni, mutta aika ajoin tulee kyllä pelottavia övereitä. Ja tiedostan kaipaavani juomista. Arkisin en juo ja voin hyvin olla useamman viikonkin juomatta, mutta ajatuksissa juominen on ja kun korkki aukeaa , niin kaikki rajat katoaa. Mä en halua jatkaa näin, kun en hallitse juotuja määriä millään tavalla.

Täällä sama! Saunajuomat, ammejuomat, sen jälkeen sohvalla kännykän ja juoman kanssa. Yksin ei tarvitse olla, voi provosoitua somessa milloin mistäkin ja väitellä typerien trollien kanssa​:face_with_peeking_eye:. Oon aika loppu tähän ja haluaisin jotain järkevämpää ajanvietettä. Se ongelma on että mulla on oikeastaan kaikki. Tässä yltäkylläisyydessä olo tuntuu sellaselta onnettomalta prinsessalta. Juominen täyttää jotain tyhjää kohtaa kuitenkin. Tai saa ajan kulumaan nopeammin. En kestä paikallaanoloa.

1 tykkäys

Hyvä, että olet pysähtynyy miettimään alkoholin käyttöäsi. Tuollaista se itselläkin oli, että oli kaikenlaisia sauna, perjantai jne juomia, jotka sitten levisivät maanantai illan rentoutumisesta päivittäiseen tissutteluun ja lopulta lenkki viinaksiin ja salaa juomiseen. Hyvä, että oot herännyt nyt! Oon ite ollu raitis reilu kuukauden, ja tässä matkan varrella on tullu mietittyä kaikenlaista mm. Omaa suhdetta alkoholiin, ympäristöä, kuinka elämä maistuu ihanalle selvinpäin, vastoinkäymisiä yms.

Mua on auttanut rutiinien rikkominen, ja raittiuteen liittyvä äänikirjallisuus sekä tämä palsta! Tervetuloa ja raitista uutta viikkoa!

5 tykkäystä

Kiitos! Ja samoin, rauhallista ja hyvää raitista viikkoa! Kuuntelin eilen Youtubesta muutaman raitistuneen tarinan ja yhden meditaatioäänitteen. Nyt koitan vetää taas tavallisen työssäkäyvän kunnollisen ihmisen naamaria päähän ja saada kiinni arjesta. Pitkät pyhät on aina pahimpia. Ne on arjesta poikkeavia siinä mielessä että ehtii tissutella vielä enemmän ku arkena. Olotilat menee täyttä vuoristorataa. Hetkessä tulee tyhjiä yökkäyksiä vaikka nyt ei ole edes illasta alkoholia alla koska selvisin eilisestä. Tulee yökkäyksiä jotka yhdistän henkiseen pahoinvointiin. Sitten taas hetkeksi on normaali olo. Tätä iltaa varten on pakko tehdä suunnitelma. Onneksi tänään ois netti-AA ryhmäkin.

Pitää vaan muistaa keskittyä hengittämiseen.

4 tykkäystä

Toi salaa juominen on kans metka juttu. Mulla kun oluttölkki tyhjenee alta aikayksikön, niin sit pitää salaa äkkiä avata uus ja viedä tyhjä pois,kun kumppani on WC:ssä tai jossain, jotta en olis muka juonu niin nopeasti :face_with_spiral_eyes: Ja jos jää hetkeks yksin, niin siinä välissä ehtii hyvin tyhjentää jo taas törppösen ja avata uuden ja olla sit vähän niinku ei oiskaa..

Se on juuri näin. Ja itselle valehtelu varsinkin. Kun on tarpeeksi isot viinilasit niin voi sanoa itselleen ottaneensa vain kaksi lasillista vaikka niihin oikeasti upposi koko pullo. Ja koska viinipullollisen jälkeen ei tunnu vielä missään niin eihän silloin vielä kovin suurta määrää ole edes mennyt :lying_face: :face_with_peeking_eye:

Olen tänään nyt toista päivää ilman alkoholia ja päässyt ehkä pahimman yli tältä päivältä. Koska kello on jo yli 19.30, voi mennä lämpimään suihkuun ja sen jälkeen sänkyyn turvaan.

4 tykkäystä

Siis tätä minäkin harrastin! Ja joskus aukasin kaks tölkkiä kerralla yhtä aikaa, et lähtis vaan ”yks ääni” ja join sen toisen samalla ku täytin toista. Tuntuu niin kaukaselta nämä temput tässä hetkessä. Kuinka syvällä sitä olikaan! Kun on niitä hetkiä, että tekee mieli juoda, voi kyllä palata nuihin hullutteluihin ja miettiä haluaako tosiaan palata siihen, koska sitähän se tarkottaa, ei kaikilla välttämättä heti, mutta ihan varmasti jo muutaman kk kuluessa!

2 tykkäystä