*

Mietin tässä että monet tulevat Aa-ryhmiin viisastelemaan…esittävät hienoin sanankääntein puheenvuoroja ja julistavat syvää filosofiaa…30v raittiina olleet Valtiomiehet pitävät puheenvuoroja jotka kastävät 30min per Valtiomies… Sielu väristen toiset odottavat jonkun tietyn Valtiomiehen puheen alkamista. On olemassa myös maankuuluja AA-Valtiomiehiä jotka lausuneet niin viisaita että niitä toistetaan ryhmissä ympäri maan… :smiley:

Maailmassa on kaikkialla näkymätön kastijärjestelmä! Se joka väittää että ei ajattelisi niin että laittelee siellä ryhmissä istuvat eri arvojärjestykseen, se VALEHTELEE! Huomasin sen toki myös itsessäni…mutta koetan laittaa sen pois=)

Seuraava pieru kalsareihini:

Seurasin tuossa erään vosun lähtemistä (ehkä juomaan, harmi) AA:sta… Kun nuori gimma kireissä muotoja korostavis farkuissaan tulee AA-palavereihin ja on tulokas. niin johan on sitä miestä selittämässä ties mitä sille :laughing: :laughing: Jos AA-limanuljaskat ahdistelee naista kaikilla kysymyksillään ja jopa koplaavat niin ei se ihmekään ole että juomaanhan siitä joutuu lähtemään!! ONKO JOKAINEN PAIKKA sinkulle seuranhakupaikka??? :open_mouth: :open_mouth:
Nykyajan sinkkumies menee varmaan hautajaisiinkin “pokaan” :open_mouth: :open_mouth:

:smiley: :smiley: :smiley:

On se muuten kumma juttu kun on votakka kyseessä joka etsii apua holismiinsa niin on ukkoa kikulit pystyssä auttamas :laughing: :laughing: täälläkin sen huomaa - suosittelen siis muuttamaan avunpyyntökirjoituksiaan niin että jos olet mies, pyydä raitistumisapua nettipalstalta NAISENA! :laughing: :laughing:

Saattaa olla perää Kalevin puheissa.

Toisaalta taas voi olla niinkin että (sen kummemmin erittelemättä eri yhdistyksiä) yhdistystoimintaan lähdetään mukaan pakoon yksinäisyyttä, etsimään myös seuraa, ihmisten ja ihmisen läheisyyttä ja siinä sitten se raja on se tarkkaan määritelty veteen piirretty viiva.

Kun itse olen ikäni kaiken ollut pikemmin ujo ja kovin huono tekemään aloitetta noissa asioissa, niin ehkä se kaikkeen mukaan meneminen oli hiukan myös sitä että jonkun yhteisen toiminnan kautta pääsi ikäänkuin puolivahingossa tekemisiin kaikenlaisten ihmisten , myös vastakkaista sukupuolta olevien kanssa. Kun en koskaan edes tanssimaan opetellut eikä rohkeus riittänyt muutenkaan kovin aktiivisiin lähestymisiin niin se sitten oli semmoista rauhallisempaa.

Sitä olen joskus miettinyt, että saattoi vaikuttaa sekin lähtökohta, että kotonani meitä oli vain poikia, veljessarja eikä ensimmäistäkään tyttöä joukossa. Niinpä sitten jäivätkin hiukan oudommiksi, ja olen aina niitä hiukan kuin ylöspäin katsellut, arkaillen ja ujostellen.

No joo, ihan hyvin ovat tytöt ja naiset kuitenkin minua noin pääsääntöisesti kohdelleet ja on ollut kivaakin, tunteet ovat myllertäneet ja rakkauttakin on pursunnut… mutta silti, luulen edelleen semmoinen ujonpuoleinen katselija olevani… enpä taida olla “vaarallinen” tiheätunnelmaisessakaan ryhmässä.

Itse asiassa taitaa olla niin että koko niissä 12 askeleessa ei taida olla lainkaan perää, ne ovat lumetta. Todellisuus on että ihminen josta tulee AA-fanaatikko tai muuten vaan siellä istuja. On vaan löytänyt oman “laumansa” Mikä sen helpompaa ja parempaa seuraa on, kuin ne jotka eivät enää dokaa. Jos ei itse halua dokata. Voit AA-clubin lisäksi/sijasta elää myös

-Taloyhtiöllesi ollen joku asukasaktiivi ja talon asiat on sulle se juttu
-Pursiseuran jäsen veneinesi
-MC mies prätkinesi
-Tuningautomies Rusan autojengissä
-Musamies/nainen yhtyeessä…
-Ilmailumies lentokoneinesi,riippuliitiminesi…jne
-Suomen UFO tutkijat Ry ufotutkimusmies
Näissä kaikissa samanmieliset kokoontuvat yhteen…

Omalle hyvinvoinnilleni olen hyväksi huomannut hakeutua/ottaa kutsut vastaan/osallistua touhuihin porukoihin joissa ei ole pelkästään yhteen asiaan keskittyvää väkeä.

Niistä sitten asetan -ihan itsetehtyjen havaintojen ja touumusteni tarkkailun tuloksena- sellaiset joissa toiminta on joko päihteetöntä tai sellaista jossa päihteiden rooli on hyvin pieni.

Mut joo, luulen että minulle on terveellistä olla ryhmissä joissa on mahdollisimman monenlaisia ihmisiä, ja ajattelutapoja, elämänkatsomuksia ja filosofioita useammalta kantilta.

On nimittäin niin, että helposti koukuttuvana-johonkin ryhmään kiinnittyvänä-innostuvana- myös oma ajatteluni voisi taas kerran luiskahtaa vain yhden asian kautta maailmaa arvioivaksi ja havainnoivaksi- ja sitä en itselleni enää halua.
Olkoon sitten vaikka kuinka tärkeä ja kannatettava asia.

Minulla kun on vain tämä yksi elämä, omani, elettävänä, ja sitä en kyllä haluaisi uhrata millekään aatteelle tai ideologialle tai rajatulle harrastukselle… nämä vuodet kun loppuvat joskus, ja sitten kun ei enää mitään jaksa tehdä, on myöhäistä katua elämätöntä elämää.

Minustakin elämä kannattaa käyttää mieluisien ja järkevien asioiden tekemiseen, eikä sohvalla makaamiseen. (paitsi jos sohvalla on erityisen hyvää seuraa : )

Me päihtetoipujathan olemme jollain tapaa hukanneet elämäämme päihteisiin jo aivan tarpeeksi; kuka enemmän, kuka vähemmän. All those waisted years, kaikki hu(i)katut vuodet. :sunglasses:
Päivääkään en vaihtaisi pois, mutta en kyllä viitsisi kellekään väittää että ikinä en oo mitään ottanu. :smiley: En edes työkavereille, taikka pomolle. Taikka opettajilleni. Tai edes asiakkaille. Siis jos kysytään. Aika harvoin tosin kysytään.

Mutta Kalevi, niin, eikö olekin erikoista että samanmieliset ihmiset kokoontuu yhteen?
Mutta vielä erikoisempaa olisi, jos eivät kokoontuisi.´

Ihminen kun on sosiaalinen olento, ja elää ja toimii luonnostaan yhteisöissä; jo ihmiskunnan alkuhämäristä asti.
Näinhän on kaikilla kädellisillä, myös lähimmillä sukulaisillamme ihmisapinoilla.

Joten sinulle voisi olla terveellissä olla ryhmissä, jonka ikäjakauma on n. 20 - 90 vuotta, molempia sukupuolia (plus jokunen sateenkaari-ryhmä), sosiaalinen skaala korkeista asemista työttömiin ja sairaseläkeläisiin, kaikista poliittisista puolueista ja aatesuunnista, ja maailman kaikista uskonnoista ateisteihin ja agnostikkoihin.

Onkohan tälläistä yhteisöä tai yhdistystä olemassakaan, mitä arvelet? :slight_smile:

Kuitenkin vaikutat kirjoitusten perusteella melko kapeasti maailmaa arvioivalta ja havainnoivalta. Erakko-perspektiivistä, jonka maailmaan ei muilla ihmisillä ole helposti asiaa?
Helposti ryhmiin kiinnittyväksi tai ryhmistä innostuvaksi sinua on vaikea kuvitella.
Siitä on varmaan todella kauan, kun olet ollut sellainen? Kauan ennen Plinkkiin tuloa? :slight_smile:

:laughing: :laughing: :laughing:

Jotenkin nää jo huvittaa. Ihan sama mistä asiasta kirjoitan ja mitä sanon, kyllä se toimii tosiaan kuin junan vessa.

Mutta pitäähän jonkun olla se kapeimmasta aidanraosta maailmaa katseleva ja yksioikoisin juntti täälläkin. Ja nyt se on sitten minun virkani -siihen asti kunnes joku vielä henkisesti putkinäköisempi ilmestyy mukaan. Sitten ehkä minä vuorostani pääsen tästä sylkykupin virasta eläkkeelle ja leppoisampaan vuorovaikutukseen.

^ Hei nyt joku raja jo!

Kirjoitin ihan asiallisesti ja ystävällisesti ja leppisassa vuorovaikusutsessa että kirjoitustesi näkökulma on melko kapea, koska sehän ihan hyvällä tahdollakin katsoen on sitä.

Olet itse usein tähdentänyt että asut kaukana taajamista, kaukana ihmisjoukuista, etkä mielelläsi lähde mihinkään yhteisöllisiin hommiin mukiin, ja ihmisjoukkojen tai -joukkioiden kanssa toimimaan.

Tarkastelet siis asioita hyvin minä- lähtöisestä perspektiivistä.

Voisi siitä keskustella ihan asiallisesti ja ystävällisesti, heittäytymättä heti marttyyri-sylkykupin asemaan ja väärinkohdellun suuren ajattelijan rooliin!

Alkaa kohta ottaa nupoliin täälläkin tuo alentuva suhtautuminen ihan asialliseksikin aiottuihin viesteihini, vaikka aika pitkäpinnainen ja kärsivällinen olenkin. :slight_smile:

Jos haluaa asiallista ja ystävällistä keskustelua hyvässä hengessä, olisi omakin asenne muiden viesteihin ja asioihin oltava ehkä jotain muuta kuin tätä.

Ja jotain muuta kuin asiattomia junan vessa -vertauksia.

Muutenkin outo innostus joillakin joihinkin eritteisiin ja pers-osastolle liittyviin ilmaisuihin.
Eihän ne entistä hoitajaa mitenkään kauhistuta, mutta vähän noloja ne kyllä on.

MM:n yhden ketjun nimi taisi olla " johtuisko iästä " … Siitä tuli mieleeni, että ainakin kolme keski-ikäistä miestä on plinkissä joutunut Keton nälvinnän kohteeksi, Hannu , Rahvas ja nyt MM. Varmaan muitakin koska Ketolla on monen vuoden kokemus täältä. Olisiko joku kummallinen isä kompleksi ?

Ps. Tuo Keton avatar tuo kaikenlaisia ajatuksia mieleen :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Hannu11:han ei itse koskaan nälvinyt ketään? Hänhän kävi lespotteluineen aina varsin hyvää keskustelua minun ja mm. Kuivahikan kanssa.
Sitäpaitsi Hannu11 näkyy olevan ignore-listallani, jotan en ainakaan loppuaikoinaan keskustellut hänen kanssaan mitään.

Rahvas kirjoitti aikoinaan nimimerkillä Vaeltaja, ja sittemmin käväisi mm. nimimerkillä Saimi.
Erittäin pitkävihainen henkilö, jonka tiukkoja argumentteja sai maistaa monikin tulokas joskus 2007.

Mutta olihan meillä hauskaa yhdessä. En tiedä oliko lukijoilla tai mukana “keskustelleilla”.

Näillä asioilla ei mitään tekemistä kenenkään sukupuolen tai iän kanssa. Vaikka keskusteluni jonkun Fernetinkin kanssa ovat joskus olleet mitä ovat, minulla ei ole sisar-kompleksia.

Jaana.muru, omasta isästäni olen kyllä kertonut paljonkin ja olen lapsuuteni kanssa täysin sujut. Et siis voi lyödä minua ns. vyön alle isälläni, ja moisen yrittäminen on aika… no jaa… en sano mitä se on. :smiley:

Mitä tulee kokeneisiin tai keski-ikäisiin miehiin, monet eniten arvostamani kirjoittajat Plinkissä ovat sellaisia. Mm. Vinetto, Dave, Kahleeton… ja tietysti veli Kaaleppinen, joka tosin taitaa olla vielä melko nuari uroo. : )

Ihailen myös IRL monia kokeneita miehiä. Sellaisia kuuluu mm. suurimpiin idoleihini musiikin ja muunkin taiteen saralla.

Pakkomielteisen vainoamisen tunnusmerkithän tuo täyttää. Leppoinen asiallisuus on yhtä kaukana kuin kuu maasta. Jaahas, jaana on päässyt vihalistalta pois. Mun junanvessat ja kakkajutut eivät varmaankaan Ketoa häiritse, kun ei niitä näe. Vai mitä? :stuck_out_tongue:

Tosiaan, hänhän vakuutti, ettei ikuna puhu minulle mitään… niih ja piste ja pilkku ja vielä lainausmerkkikin :stuck_out_tongue:

Ps. Tää on tietty ihan turhaa, mutta kun välillä niin näppejä vaan syyhyttää :laughing:

Minusta on ihan hyvä, että Keto viitsii puuttua MM:n jatkuvaan enemmän tai vähemmän hienovaraiseen AA-ryhmien ja yhteisöllisyyden nälvimiseen.

Se, että MM on omavoimaisesti raitistunut on hieno asia ja osoittaa, että niinkin joku voi tehdä. On kuitenkin monia ihmisiä, jotka tarvitsevat apua ja on väärin jatkuvasti väheksyä ja morkata yhtä niistä. Tavasta, josta omienkin havaintojeni mukaan on ollut monelle hyötyä.

Mitä näihin Kalsarin kummallisiin juttuihin AA:sta tulee, niin jos ne eivät ole omituista huumoria, niin silloin minun havaintoni kyllä ovat ihan erilaisia.

Olen täysin samaa mieltä Daven kanssa.

Mutta Kalevin AA-kirjoituksia on minustakin ehkä helppo suvaita siksi että yleensä ne ovat niin yliampuvia ja absurdeja ettei niitä voi ottaa tosissaan tai niistä oikein pahastuakaan. :slight_smile:
Saunan puolella kuulemma jostain pahastuttu on, mutta niitä kirjoituksia en ole itse lukeniut.

Raavi pois jos syyhyttää.

Tosiaan, Jaana. Et ole vielä ignoressa mutta viestintäsi minua kohtaan on viime aikoina muuttunut sellaiseksi että pian olet. Tällä kertaa katsoin kuitenkin kommenttisi kommentoinnin arvoiseksi, koska ovathan erilaiset transferenssit varsin kiintoisa aihe. :bulb:

Jatkuvaa hyökkäilyä itseäni kohtaan en kuitenkaan aio enää kovin pitkään lukea. En sinulta enkä keltään muultakaan.

Vanha kansa sanoo: “Sikojen kanssa ei kannata alkaa painia kuralätäkössä. Siinä likaantuu itsekin ja sika vain tykkää siitä”. :slight_smile:

Raitista päivää, Jaana.

Minua ei puolen puupennin vertaa kiinnosta olenko jossain hemmetin ignore listallasi vai en.

Vanhan kansan sananlaskuissa piilee usein suuria viisauksia :smiley:

Ihanan raikkaita ja raittiita syyspäiviä myös sinulle Keto :stuck_out_tongue:

100% samaa mieltä.