.
Tervetuloa joukkoon. Hieno homma, että olet oivaltanut alkoholin ongelmat, kun vielä olet nuori. Lopettaminen on aivan toimiva ratkaisu tuohon ongelmaan ja helpointa lopettaminen on, kun sen tekee ajoissa. Tsemppiä vain.
.
Tervehdys! Asiallista pohdintaa. Minullekin tuo opiskelijaskene on liiankin tuttu.
Sosiaalisen elämän köyhtymistä kannattaa varmaan hieman miettiä. En tiedä minkäkokoisella paikkakunnalla opiskelet, mutta luulisi, että opiskelijakeskittymissä on vaikka minkämoista toimintaa tarjolla. Jokin uusi harrastus kenties?
No, joka tapauksessa tervetuloa!
.
.
Tervetuloa, huippua että olet saanut ahaa-elämyksen! Itsekin olen opiskelijatoiminnassa mukana. Aika surullista jos toiminta rajoittuu pelkkään biletykseen, mutta sinä voit itse tähän kulttuuriin vaikuttaa. Nyt keskityt laittamaan itsesi kuntoon, ja myöhemmin voit miettiä noita sosiaalisia kontakteja. Itsellänikään ei vielä paljon raitista seuraa ole, mutta olenpahan näyttämässä esimerkkiä.
.
Itse myös opiskelijapiireissä, ja ihan riittävän kovan juhlijan/juojan maineessa olen ollut. Hyvin tämä on mennyt, lähinnä jotkut ihmettelevät, kuin kestän selvinpäin humalaisia ihmisiä (musta on siis edelleen hauska käydä tanssimassa/näkemässä tuttuja) ja ovat kannustaneet jatkamaan selvää elämää. Pelkäsin, et mua pidetään tylsänä tms, mut ei vissiin niinkään ole käynyt. Jos ihmiset aluksi painostaa ja kyselee, ihan hyvä tapa ainakin itselleni oli sanoa, että kokeilen miten pärjäilen ilman. En mitenkään huudellut suureen ääneen että loppu on, koska painostus olisi varmaan ollut kovempaa. Yleensä ne ihmiset kuitenkin keskittyy omaan juomiseen eikä siihen, mitä sulla on lasissa. Jos joku kyselee enemmän, niin voin kertoa mitä ikävää alkoholi elämääni tuo ja että haluan muuta.
Tervetuloa mukaan!
.