.
corona on ihan paras, autoni näes. hajalla vaan ei auton syy
gangpussy,bang bang. maybe wife has another dick?
rommia pitääkin hakea on sitten tauti tai ei. ei mikään pummien juoma.
tarzan vaati, janeeiantanu pihtari
entäs se jänis sitten, ei saanut porkkanaa, paskakauppiaat.
ei muuta raportoitavaa tällä erää. eräretkeilen verottajan pakeillle, pakit on niin ihania, masokisti-sieluni tyydyttyy…
siis pidetään ikävää…jou
Ehdin lukea aloittajan poistaman tekstin.
Joo’o, kyllä juoppo aina löytää syyn juoda, kun jostakin kumman syystä ei voi vain sanoa edes itselleen, että juon, koska juotattaa. Ikään kuin ryyppääminen muuttuisi jotenkin jalommaksi, terveellisemmäksi tmv., jos sille repii syyn ties mistä tähtien asennosta, mutta kunhan ei viinanhimosta. No joo, tuo koronatartunta ei ollut edes mitenkään paha syy. Varmaan erikoisin, minkä olen kuullut, oli se, kun joku mies kertoi olevansa niin helvetin ruma, että sitä tuskin pystyy paraskaan plastiikkakirurgi korjaamaan, jos siihen edes olisi varaa. Rumuutensa vuoksi ei sitten saa naista selvinpäin ja pitää ryypätä, koska kännissä käy flaksi. Tuossa oli kyllä ongelma jossakin muualla, kuin ulkonäössä. Ainakaan minä en ymmärrä kirveelläkään, miten ryyppääminen vaikuttaa ulkonäköön. Tai voihan se vaikuttaa paljonkin, mutta harvemmin positiivisella tavalla
.
Itse “sairastin” koronan vuosi sitten, kun ei ollut vielä rokotteita. Sitaatit, koska en ollut kipeä sekuntiakaan. En hyvällä/pahalla tahdollakaan onnistunut löytämään itsestäni mitään koronaoiretta ja mä sentään olen pahemman luokan hypokondrikko, kun sille päälle satun. Testi vain näytti positiivista. Ikinä en ole päässyt elämässäni mistään yhtä helpolla. Tämä ei ole mikään koronadenialistin puheenvuoro. Mulla nyt vain kävi säkä. Hyvin harvoin olen muutenkaan flunssassa. Varmaan hyvät geenit siinä asiassa ja sitten veriryhmäni on O, jonka sanotaan suojaavan vakavalta koronataudilta. Isännällä oli silloin myös korona ja hän sai kyllä oireita, muttei mitään vakavaa. Lämpöilyä, lihassärkyä ja kurkkukipua, eli ihan perus kevytflunssan oireita. Ei missään vaiheessa mennyt ihan toimintakyvyttömäksi ja joutunut tyystin petipotilaaksi. Tavallisesta nuhakuumeesta erosi siten, että hänelle tuli niitä haju- ja makuaistin häiriöitä. Jälkimmäiset kestivät jonkin aikaa vielä sen jälkeen, kun muut oireet olivat menneet ohitse, mutta nyt on toipunut siitäkin jo ajat sitten.
Viinanhimooni tuo taannoinen koronatartunta ei vaikuttanut mitenkään. Siihen vaikuttaa yleensä viinanhimo.
Edit: Aika huvittavaa ja absurdia, miten dramaattisesti jotkut(monet?) ihmiset suhtautuvat koronatartuntaansa. Tietenkin ymmärrän, että siinä vaiheessa ei varmasti paljoa naurata, jos joutuu teholle tai saa äärimmäisvittumaisen ja rampauttavan long covidin, mutta siis jos sairastaa sen ihan viikon kestävänä nuhana, niin sekin on suunnilleen pahempaa, kuin syöpä tai sydänkohtaus. Tuossa on vähän sellaista meininkiä, kuin korona olisi jokin jumalan rangaistus synnistä tai vähintään nyt seurausta siitä, että on tehnyt jotakin auttamattomasti väärin. Vaihtoehtoisesti syytellään tarttuttajaa, kuin pahintakin rikollista. En ole huomannut, että tuolla tavoin suhtauduttaisiin mm. liiasta ja epäterveellisestä syömisestä tai liiasta viinanjuomisesta johtuviin elintapasairauksiin, vaikka niiltä on omalla toiminnallaan ziljoona kertaa helpompi välttyä, kuin koronatartunnalta.
[quote=“Winston-84”
Itse “sairastin” koronan vuosi sitten, kun ei ollut vielä rokotteita. Sitaatit, koska en ollut kipeä sekuntiakaan. En hyvällä/pahalla tahdollakaan onnistunut löytämään itsestäni mitään koronaoiretta ja mä sentään olen pahemman luokan hypokondrikko, kun sille päälle satun. Testi vain näytti positiivista. Ikinä en ole päässyt elämässäni mistään yhtä helpolla. [/quote]
Tuli mieleen, että kuin sä sinne testiin vuosi sitten menit/pääsit, jos ei ollut oireita etkä ollut kipeä sekuntiakaan ?
Ei mullekaan ole tarttunut vaikka tässä ollaan saman katon alla ilman turvavälejä. Luulen, että olen itse kanssa näitä, joihin ei ihan herkästi kulkutaudit tartu. Veriryhmä on B, mutta olisiko jossakin perimässä tai muualla jotain mikä ainakin tällaiseen virukseen antaa vastustuskykyä? Ja muihinkin nuhakuumeisiin.
Otin sen aloituksen pois, kun olin sitä tehdessä niin äkäinen tälle yhdelle, kenen koin tarttuneen lähes tahallan meihin. Ja ajattelin, että tässä päädytään vielä hengityskoneisiin. Tai kuollaan. Oli hieman nolo avaus ja on olemassa mahdollisuus, että hän olisi saattanut jopa itse se täältä lukea. Alan ihmisiä kun on hänkin. Nimittäin tämän päihdealan, käyttäjäpuolelta. Oli joskus tosi paljonkin, nyt jo näitä toipuvia.
Totta tuo, mitä kirjoitit että juoppohan löytää kyllä syyn juoda vaikka koronatartunnasta. Tai sitten siitä ilosta, ettei ole sitä saanut Ja vaikka mistä.
Menin vain. Kyllä mä sinne valehtelin jotakin kurkkukivusta ja kerroin altistuksestani. Tuolloin testiin pääsi ja suorastaan painostettiin menemään jokaikisestä köhähdyksestä. Näin ainakin Kymsoten alueella. Nykyäänhän jengiä ei terveydenhuollon toimesta niinkään testata, ellei ole pää kainalossa sairaalaan menossa tai siihen ole jotakin muuta pätevää syytä, kun on kotitestit, eikä se virallinen karenteenipäätös ole enää yleinen käytäntö.
Meillä oli siis sellainen tilanne, että olimme isännän kanssa olleet eräässä mestassa, josta sittemmin ilmoitettiin, että siellä oli silloin saattanut altistua. Isäntä sain flunssan pian sen jälkeen, meni testiin ja positiivista näytti. Halusin sitten testiin itsekin. En mä mitenkään huolissani ollut, mutta sitäkin kiinnostuneempi, että onko mulla nyt korona. Ajattelin, että pakkohan se on olla, kun sen verran läheisesti tässä eletään ja halitaan ja pussaillaan aina mennen tullen. Ja jos ei olisi ollut, niin sitten olisin ollut koronalle immuuni lääketieteellinen ihme. Olihan se myös helpottava tieto, että mulla tauti meni tyystin kivuttomasti ja sittenpä sille oli ainakin jonkin aikaa immuniteetti, kun tosiaan rokotuksia ei silloin vielä ollut, saati jaettu kaikelle kansalle. Ehkä se mun oireeton testaamisen oli resurssien tuhlaamista tai sitten ei. Olihan tulos positiivinen kuitenkin. Ainakin se saatiin kirjattua tilastoa rumentamaan :mrgreen: .
hirveimpiä kokemuksia ikinä tuo testi mulle. kuin olis neulaa työnnetty aivoihin. myöhemmin tuttu sairaanhoitaja sanoi, että väärin otti. pitää osata oikea tekniikka. toista kertaa en mene vaikka mikä olis.
Minulla ei tietääkseni vieläkään ole ollut koronaa. Kolme kertaa kävin testissä aikoinaan, eikä tärpännyt kertaakaan. Joka kerta yhtä ihanan tuntuinen se tikku aivoissa asti, mutta onneksi testaajat oli aina ystävällisiä ja ammattitaitoisia.
Tunnen joitakin joilla tauti on ollut melko äkäisenä, joskaan ei onneksi hengenvaarallisena. Yhdellä kaverilla tauti aaltoili ees taas viikkotolkulla ja oireet oli pahimmillaan ankaraa päänsärkyä, nivelkipuja ja kovaa kuumetta.
Minulla on tyhmä huumorintaju, mutta minua jatkuvasti hymyilyttää tuo tuplattu kossu -nimimerkki. Olenhan sanoilla leikkimisen ystävä ja rakastan mm. palindromeja, joten mikä ettei sananmuunnoksiakin.
Hurjat kutsut! Silliä kullekin, sumpit pihisemään, pennuille jaffaa. Kiidetään huumassa!
I´ll get my coat.
No niin. Korona on sitten sairastettu. Tarttuihan se sitten minuunkin, mutta tosi vähällä pääsin. Ei kuumetta, eikä nuhaa kummempaa. hyvin lievää sekin. Ehkä tavallista väsyneempi olin. Sellaiset viisi päivää kesti. Kaiken kaikkiaan mahtavaa, kun noita rajoituksia puretaan ja siirrytään takaisin normaaliin. Vielä kun Putin tyytyisi siihen, että pelottelee vain Eurooppaa. Joku viisas oli todennut, että hän hyötyy enemmän siitä, että pitää yllä Venäjän uhkaa ja pelotetta, kuin suoranaisesta sodasta. Ukrainan ja meidänkin takia toivon näin olevan.
Ei se nimimerkki ihan vahinko ollut, kun olen tällainen patinoitu runomies Facessa on näille oma ryhmäkin, missä olen itsekin käynyt sananmuunnoksia naureskelemassa. Välillä tosi hauskojakin uusia oivalluksia. Minusta sinulla on hyvä huumorintaju. Itsekin näille usein hekottelen
Sananmuunnokset ovat kyllä hauskoja, mutta aika aikaa kutakin. Varta vasten keksityt väännelmät eivät vain enää tässä iässä oikein sykähdytä, elleivät sitten ole aivan päättömän absurdeja. Sen sijaan tosielämän tahattomat (?) lipsahdukset saattavat olla päivän pelastus. Kaverini pani minulle syksyllä viestin, jossa oli verkossa levitetty valtakunnallinen virallinen kilpailukutsu keilailuväelle isolla otsikolla: “Ruskaturnaus Pankkarilla”. - Pankkari on Äänekosken urheilutalo.
Minusta ne ovat hauskoja, vaikka ikääkin jo on. Nauraahan joku jollekin Fingerporillekin, tai Ville Rannan pilapiirroksille, vaikka toinen voisi sanoa, etteivät ne enää tässä iässä sykähdytä. Kuuluisia makuasioita taitavat olla.
Pääasia kai, että keskimäärin enemmän nauretaan, kuin itketään.
“Ruskaturnaus Pankkarilla”… Mutta onko sittenkään tahaton? Toimittajat ja toimijat tekevät näitä muunnelmia muka vahingossa ihan harkitenkin.
Ja muuttihan bajamajoja vuokraava yrittäjä nimensäkin yritystoimintaansa vastaavaksi. Hän on nykyään ihan virallisesti Pasi Kuikka Vaimolle oli joutunut kuulemma asiaa jonkin aikaa perustelemaan.
Joskus oli tapana huudella “tonni käteen, känni toteen!”
Sanamuunnoksia on tosiaan käytetty mainonnassakin. Esim. Sexhibition -messujen mainoksissa oli lauseita kuten “Ei mitkään tunkkaiset messut” ja “Pulu kaatuu!”
Fingerporihan ilahduttaa aina, ja minusta Ville Rannan piirroksetkin hyviä.
Komiikan lajeista joku stand up-komiikka on sitten sellaista, että se voi olla joko hiton noloa ja kiusaannuttavaa tai ihan mahdottoman hauskaa.
Nolon puolelle menee kiroilevat huutajat tyyliin Niko Ahvonen ja Ali Jahangiri. Hauskoja sen sijaan on mm. Matti Patronen, Krisse Salminen ja Mikko Vaismaa. Sekä eräs kaunis mutta todella pisteliäs amerikkalaisdaami nimeltä Sarah Silverman.
Muutama palstalle sopiva palindromi:
Aattona janottaa.
Aatto taas, taas ottaa.
Aatto taas on, Ella amis. Sima alle, no, saat ottaa.
Vadelmamunkki: anagrammina Da, vilkkuen mamu