:
Minä taas uskon että jokainen meistä on enimmäkseen ja ensisijaisesti ihan tavis.
Sadallatuhannella mittarilla mitattuna olemme kukin ihan tavallisisa ihmisiä. Ehkä sitten muutamalla tuhannella erilaisella mittarilla ja asteikolla mittailtuna kukin on myös ihan erikoinen ja erilainen ja tavallisuudesta poikkeava.
Mutta taviksia tässä suurimmalta osalta kuitenkin ollaan.
Ja että vielä tavallisemmaksi halua olisi?
mikäs siinä sitten. Minä en nyt yhtäkkiseltään ajateltuna haluaisi sittenkään olla kukaan muu kuin just minä. Kun olen niin itseeni jo tottunut ja omaan elämääni sopeutunut niin siinä voisi kuitenkin saada siten vaihdossa kaienlaista mistä ei yhtään tykkäisi -ja ainakin tarttis taas alkaa opettelemaan uusia suhtautumistapoja asioihin.
En minä taitaisi vaihtaa , enkä ainakaan maksaisi “mitä tahansa” siitä tästedes olisin joku muu kuin minä.
Ihan erillisiä yksityiskohtia tietysti ostaisin, tai ainakin ottaisin jos ilmaiseksi saisin.
Rikkautta saisi olla, joku pysyvä toimi tai virka, asema, ulkonäköä, juu , sitä vois parempaan aina vaihtaa, katu-uskottavuudella ei niin väliä, joten ei näitä lihaksia niin tarttis isompiin vaihtaa, ihan nää kelpais… juu, älykkyyttä, sen puute on joskus vaivannut… olis kai sitä parempaan vaihdettavaa, mutta ei se parempaan vaihtaminen sitten taas minusta sen taviksempaa tekisi.
Mutta ihan hyvä on olla ihan itsensä vaan, alkoholismista pääsee kyllä eroon omana itsenäänkin, ilman henkilöllisyydenvaihtoa , kokeiltu on ja onnistuttu.
onnen kultalapsi?tavis?
määrityksiä…vertailua.
kun vertaa on ojassa ja allikossa. tai kukkulalla viimaisella.
tuolla on enemmän, pirulainen, onnekas paskiainen…
tuolla on vähemmän, piruparka, hyvä minä, jollain on vielä huonommin…
ylennyn tai alennun, en ehkä ole ihan omillani? omimmillani, ehkä mahdollisia lahjojani
hyödyntäen, itseäni kenties toistakin.
ja aina olen vähempiosainen, aina ne minua hyväksikäyttää, aina ne…
ja kuka lähinnä antaa, varmaan joku jossain, joku muu…buuuuu…paha, mene poies,
jätä minut rauhaan, älä kiusaa(ja peiliin ei kannata vilkaista, alkaa pian vituttaa…tai noin
mulla. ei tätä varmaan muille käy…tanan paremmat…)
Kalevi_Kalsari kirjoitti
Näinhän moni alkoholisti ajattelee hämmennyksissään ja ihmetellessään, miksi hän ei voi juoda niin kuin useimmat muut, tavalliset ihmiset, ilman suuria vaikeuksia ja morkkiksia.
Päivä kerrallaan
ALKOHOLISMI - TAUTIEN TAUTI, kuolemaakin pahempi AINUT asia jonka edessä “jumalakin” on voimaton… Kuolema on voitettu,paholainen voitettu, MUTTA ALKOHOLISMI - Tuo Maailmankaikkeuden Mahtavin Sairaus - sitä ei vi voittaa! kukaan, EI KOSKAAN… AA = ABSOLUUTTINEN TOTUUS!!!
Kuinka moni loppujen lopuksi olisi valmis vaihtamaan elämänsä summamutikassa jonkun toisen elämään?
Esimerkiksi siksi että se toinen näyttää hallitsevan alkoholikäyttönsä minua paremmin?
En usko että kovin moni.
Kun me kuitenkin olemme kaikki siinä mielessä niin taviksia että ei se kenenkään elämä ole aivan niin aurinkoinen ja paratiisimainen että voisi olla etukäteen varma jääkö sittenkin vaihdossa tappiolle.
Tottakai, monta semmoista ominaisuutta on aina jollain toisella, että ne minulle kelpaisivat, mutta kun nyt kumminkin olen niin itseeni tottunut ja oppinut tästä omasta elämästäni tykkäämäänkin…
“Eikö olisi syytä ottaa oppia ihmisistä, joiden Henkiseen Tasoon me alemman tason olennot nimeltä Alkoholisti®© emme edes unelmissamme voi yltää.”
Näitä Dogbertejä eli tyyppejä, jotka esiintyvät eri alojen asiantuntijoina ja saavat muut “monialaspesialismiinsa” uskomaan kyllä on - motiivina joko rahastus (lipevä on usein - joskaan ei aina kohtelias vrt. itseään täynnä oleva Himanen) tai patologinen vittuilu (jota ei sillä hetkellä’ huomaa ja kun tyyppi on häipynyt niin se on keksinyt uudelle vittuilukeikalleen taas uuden aihealueen, jonka asiantuntijana esiintyy). Patologiseen vittuiluun yhdistyy usein valehtelu - joskaan ei aina. Jos patologiseen vittuiluun yhdistyy mania niin henkilö paukuttelee henkseleitään sairaudentunnottomana esim. vesitiiviillä Samsungilla, jota esittelee kilon kultaharkkoon verrattavissa olevana statuksien statuksena.
“MAKSAISIN MITÄ VAIN - jos saisin olla Tavis®©”
Uudehko Ok-talo 150 neliötä pk-seudun ulkopuolella Turussa, Oulussa, Lahdessa tms. 700 neliön pihalla tinkimällä 150.000 €.
Hyundai trampoliini 259 €
Toyota Avensis 2009, uusi koppa, dieselautomaattifarmari 8.000 €
LG taulutelkkarit 55" olkkariin 32" kakkostelkkari 700 €
SONY kotiteatteri jugurttipurkkikajareilla 300 €
Puustelli-keittiö vaimolle 30.000 €
AEG:n rasterikodinkoneet 1.500 €
KEAn huonekalut 5.000 €
Huawei Honorit vanhemmille ja Applet lapsille 2.000 €
Kustannusylitysvaraus, joka tyypliisesti on 20%
Tilillä 15.000 €
= 252.311 €
→ Halpaa kuin saippua!